Avatar billede kenand Nybegynder
03. februar 2000 - 09:41 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

MS Proxy og ping

Hvordan skal MS Proxy opsættes, så man bl.a. kan pinge eksterne ip'er og navne fra klienterne?

M.v.h. Kent
Avatar billede veronique Nybegynder
05. februar 2000 - 01:14 #1
det er slet ikke microsoft du skal bruge det er et program der heder
internetshare som er et gude program
der er så nemt og det virker bare
der er ikke noget med at sætte ip og gateway op den ordner det hele selv og så kan du pinge en server fra client computern.
jeg har programmet bare sig til hvis jeg skal sende det til dig det fylder
1 mb
Avatar billede kenand Nybegynder
07. februar 2000 - 08:36 #2
Det jeg sigter til er proxyens transperent. Jeg er klar over, at man kan omgås det ved hjælp af forskelligt programmelt. Men jeg er af den opfattelse, at det har noget at gøre med, hvad proxyen slipper igennem. Det må være muligt at stille et eller andet sted. Jeg har slået access control fra, så det hele burde blive sluppet igennem.
Avatar billede kenand Nybegynder
07. februar 2000 - 08:37 #3
Det har noget med proxyens transperentevne at gøre. Jeg har slået access control fra, så alt burde blive sluppet igennem. Jeg ved natruligvis, at det er muligt at omgås det med nogle andre programmer, men det må også være muligt at indstille i selve ms Proxy.
Avatar billede liljeroth Nybegynder
22. februar 2000 - 14:31 #4
Det er ikke access control du skal pille ved men, derimod packet filter. Access control er for control af outbound, Packet Filter er begge dele.
Prøv at slå pakke filter fra.
Avatar billede kenand Nybegynder
22. februar 2000 - 16:36 #5
Tak for svaret, men jeg har heller ikke rodet med packet filter. Kort sagt, så er den så rystende usikker som den kan være, og derfor ville jeg jo mene, at den lod alt passere. Hvad kan så være forklaringen?
Avatar billede liljeroth Nybegynder
23. februar 2000 - 08:28 #6
MS Proxy er rimelig sikker hvis packet filter er aktiveret og ip forwarding er disabled. Det er jo heller ikke meningen at man skal kunne ping ind gennem en MS Proxy. Ping ud bør du altid kunnet gøre
Avatar billede kenand Nybegynder
23. februar 2000 - 09:46 #7
Det er netop det jeg gerne vil frem til. Jeg vil gerne kunne pinge ud i verden fra klienterne. Det er der vel ikke noget i vejen for.
Avatar billede koep Nybegynder
28. februar 2000 - 03:09 #8
veronique >

Du må gerne sende det program til mig!!

Jeg leder nemlig efter et godt program til at dele min forbindelse med og jeg er villig til at registrere det hvis det behøves!!
Avatar billede liljeroth Nybegynder
28. februar 2000 - 13:00 #9
Det koster ca 8000,- så det er ikke noget man bare bruger derhjemme :-))