Avatar billede espectro Nybegynder
16. september 2001 - 20:37 Der er 15 kommentarer og
3 løsninger

Feedback på mit design

Hej alle sammen.

Nu er jeg endelig (næsten) blevet færdig med mit design til min nye side.
Jeg vil gerne have lidt feedback på den (Ikke kig på indhold, da...well....der er ingen :) )

Nå, mange tak :)
Avatar billede espectro Nybegynder
16. september 2001 - 20:38 #1
og ligesom alle andre.... glemte jeg en url :)

her kommer den så:

http://www.dyrk.dk/index3.htm

forresten, nogen derved hvor man kan få et poll system i asp?

takker
Avatar billede bbs Nybegynder
16. september 2001 - 20:39 #2
www.chart.dk der kan du få poll..
Avatar billede espectro Nybegynder
16. september 2001 - 20:47 #3
jeg vil ik ha chart.dk´s design.
Avatar billede mugs Novice
16. september 2001 - 20:51 #4
Synes det virker forstyrrende med de vandrette streger over teksten i højre og venstre side. Foreslår en mere afdæmpet rød farve og fjern stregerne.

Teksten i højre side \"vil du skrive....\" bør på en eller anden måde afgrænses, så det tydeligere fremgår, at de 2 linier hører sammen.

Jeg kan godt lide den grå baggrund, og for en gangs skyld er der ikke så meget \"glimmer\" - hurra for det!!
Avatar billede jakoba Nybegynder
16. september 2001 - 20:59 #5
Den stribede baggrund under menuerne gør teksten mudret og urolig at læse.

meget kryptisk navn og motto:
  \"Dyrk.dk - Stedet hvor der høstes\"
Og ingen forklaring på hvad du mener med det. (er hash ved at blive populært igen?)

Hvis man skal gætte udfra dine menupunkter er det en helt standard portal der mest er rettet imod unge.

det eneste der mangler er en SMS sen... Næ den er der, jeg skulle blot scrolle lidt.

Nok lovlig ens til at udmærke sig.

mvh JakobA
Avatar billede espectro Nybegynder
17. september 2001 - 19:47 #6
plzzz...mere feedback?
Avatar billede fastwrite Nybegynder
17. september 2001 - 23:48 #7
Ok... du får mere FB.

1) Topgrafikken - hvorfor er den skåret i venstre side?

2) stregerne bag dine menuer gør teksten meget lidt læsevenlig. Og den røde farve gør det endnu sværere at læse.

3) Din menu igen. Lav en længere afstand mellem dine menupunkter. De står for tæt på hinanden, og med den røde farve og stregerne i baggrunden gør det teksten gnidret at se på..

4) Dine nyhedstekst, som formodentlig kommer - den skal ikke være i Times new roman - vælg en skrifttype uden fødder, da fødder kun egner sig til tryk, og ikke så godt til skærmbrug. Vælg en Arial eller en verdana.

5) Under menuen \"ANDET\" står \"Indsend nyhed\" for tæt på menu-kanten.

6) Lav et link til din topgrafik, for jeg vil gerne vide hvad du mener med dit slogan \"Stedet hvor der høstes\".

7) Jeg vil anbefale at du bruger lidt CSS styring.

Karakter: 8@13 - med pil op.
Avatar billede espectro Nybegynder
20. september 2001 - 21:20 #8
ok, nu har jeg ændret lidt på nogle ting.
Jeg har dog kun ændret een af menupunkterne (den første), og så har jeg redigeret mit logo. Det var lidt svært eftersom at jeg ik selv havde lavet det, og jeg kun har psp. Men jeg fik det da til at se nogenlunde ud :)

Sig hvad i mener, i skal nok få jeres point, og ngle flere til hvis i kommer med mere feedback, jeg er bare lidt bange for at hvis jeg accepterer spørgsmålene nu, vil der ikke være mere interesse for min thread :(
Avatar billede jakoba Nybegynder
20. september 2001 - 21:45 #9
Hvorfor ikke bibeholde fontstørrelsen i menupunktere efter du har fjernet det stribede baggrundsmønster.

Nu hvor menu-overskriften er blevet mindre er den bleve svær at læse på baggrunden.

logoet er blevet meget bedre, klares sig fint fa 800 til 1280 bredt vindue. derover vil det nok blive lidt ensomt der på midten.

mvh JakobA
Avatar billede espectro Nybegynder
20. september 2001 - 22:52 #10
uhm ja. Men hvis jeg laver billedet større, virker det ikke med 800*600...
Avatar billede jakoba Nybegynder
20. september 2001 - 23:27 #11
Inge synderlig grund til :), bare en observation. (kunne evt måle på vinduesbredden og strække billedet lidt?)
Avatar billede espectro Nybegynder
20. september 2001 - 23:42 #12
ja, men billedet ville blive ret grimt hvis at een med 1600*1200 kommer ind på siden, og jeg så har sat image with wil 100%
Avatar billede espectro Nybegynder
20. september 2001 - 23:44 #13
prolemet er også at folk fra andre sider siger at det var grimt når min minu tekst var så stor. Men teksten lir selvfølgelig også mindre jo større opl.
Jeg kører 1024*768 og jeg kan fint læse det, er det så galt med en højere (kan ik tjekke det selv da jeg har en 6 år gammel 14\" skærm :) )
Avatar billede jakoba Nybegynder
21. september 2001 - 00:16 #14
Og jeg kan ikke vise dig det da det snapshot jeg tager fra min skærm jo bliver en del større på din :). Plus en del af mit problem er alder, jeg ser ikke så fine detallier som du.

Avatar billede espectro Nybegynder
21. september 2001 - 09:43 #15
du kan godt tage et screenshot, jeg kan jo godt se det alligevel (bare ved at scrolle)
Avatar billede jakoba Nybegynder
21. september 2001 - 15:04 #16
Ja men siden de pixes du ser er i \'din\' størrelse vil det screenshot jo ikke fortælle dig hvordan den ser ud her :-))
Avatar billede espectro Nybegynder
21. september 2001 - 16:07 #17
uhm...dumme slag til mig :)

hmm, jeg ku jo zoome ud, lol
Avatar billede espectro Nybegynder
22. september 2001 - 09:27 #18
Sådan, 10 point hver.