Avatar billede cellaneous Nybegynder
16. september 2001 - 17:00 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Pset driller mig lidt

Jeg har tre stykker grafik, som vi kan kalde
\"A\" og \"B\" og \"C\" (de er smidt i picIcon lige nu)

nu skal jeg lave et nyt stykke grafik (i min picCard) som skal se ud som \"AAA\",

(den ultra-korte version af historien om det program jeg laver)

desværre kommer der nogle grimme streger, som om man kan se kanten af \"A\" kassen,

og det er her Eksperten kommer ind i historien :-)

Hvor i min kode går det galt?

For Y = 0 To PicIcon(I).ScaleHeight
    For X = 0 To PicIcon(I).ScaleWidth
            PicCard.PSet (X, Y), PicIcon(I).Point(X, Y)
            PicCard.PSet (X + PicIcon(I).ScaleWidth, Y), PicIcon(I).Point(X, Y)
            PicCard.PSet (X + (2 * PicIcon(I).ScaleWidth), Y), PicIcon(0).Point(X, Y)
    Next X
Next Y

problemet forsvinder hvis jeg eksperimenterer og skriver \"PicIcon(I).ScaleWidth - 1\" men kan ikke lide at skrive \"-1\" uden at forstå hvorfor... syntes ikke det gør alverdens forskel om jeg bruger ScaleWidth eller Width - det driver mig til vanvid!
Avatar billede cellaneous Nybegynder
16. september 2001 - 17:05 #1
hmn og hvorfor kan jeg ikke skrive

chkPick3(0).Picture = PicCard.Picture

den tror åbenbart picCard.Picture er tom :-( arg hvorfor kan man aldrig finde sine gamle koder når man har brug for dem?
Avatar billede cellaneous Nybegynder
16. september 2001 - 20:47 #2
løsningen på det sidste viste sig at være *rødme* at skrive chkPick3(0).Picture = PicCard.Image istedetfor chkPick3(0).Picture = PicCard.Picture men jeg vil stadig gerne vide hvorfor jeg skal skrive PicIcon(I).ScaleWidth - 1 hvis nogen har løsningen
Avatar billede rang3r Nybegynder
09. oktober 2001 - 16:04 #3
anledningen till att det är .scalewith-1 är för att första positionen är \"0\"

så om scalewidth=10 (bilden är 10 pixels bred) och första pixeln är 0 så är ju den sista pixel 9 .. alltså 10-1

scalewidth är alltså inte positionen på den sista pixeln utan ANTALET pixlar bred bilden är.

/Roger - www.sourcecode4free.