Avatar billede klcobra Nybegynder
16. september 2001 - 13:45 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

antal

Ved du noget om, vis man kun vil have en vis antal bogstaver udskrivet fra databasen. Fx <%=rs(\"beskrivelse\")%> så skriver den alt ud. hvad vis jeg kun vil have 200 bogstaver med...??
Avatar billede zeth Nybegynder
16. september 2001 - 13:46 #1
i din SQL streng skiver du SELECT LEFT(ditfelt, 200) AS ditfelt FROM tabel
Avatar billede zeth Nybegynder
16. september 2001 - 13:47 #2
eller kan du bare gøre det med ASP\'et.. <%=Left(rs(\"beskrivelse\"),200)%>
Avatar billede nute Nybegynder
16. september 2001 - 13:53 #3
zeth >> LEFT er ikke en SQL kommando...det er noe MS spesifikt \"pjat\" :-)

klcobra >> du skal heller la din ASP side kutte din streng ned til 200 tegn på den måten zeth har beskrevet i hans andre innlegg...

/nute
Avatar billede tzr Nybegynder
16. september 2001 - 14:05 #4
Left(String, Antal) - cutter fra venstre af og ind
Right(String, Antal) - cutter fra højre af og ind
Mid(String, Start, Slut) - kan fx retunere fra character 3 til 10

-bare lige så du ved det

/Kenneth
Avatar billede zeth Nybegynder
16. september 2001 - 14:08 #5
nute >> maybe, men det virker også i mysql :-)
Avatar billede eagleeye Praktikant
16. september 2001 - 14:37 #6
Jeg har dette scrip som skære af ved det første mellemrum til højre for det valgte antal tegn, så man ikke klipper midt i et ord. Den sætter også ... ind efter den har klippet for at vise at teksten er længere:

YourString = rs(\"beskrivelse\")
intCut = 200
if len(YourString) > intCut then
  posstart = InStrRev(YourString, \" \", intCut)
  if (posstart <> 0) then
    YourString = Left(YourString, posstart) & \"...\"
  end if

response.write YourString