Avatar billede fluffy Nybegynder
16. september 2001 - 12:12 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

reset af computer

da der ikke er en reset knap på min computer,
vil jeg gerne vide om der er andre måder at resette computeren på (jeg kender godt ctrl-alt-delete metoden) hvis ikke der findes andre metoder,kan man så selv bygge et reset system og hvis ja hvordan
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. september 2001 - 12:19 #1
Har du en manual på dit bundkort, hvad hedder det?

På en oversigt i manualen kan du finde de 2 pindkontakter der hedder Reset. Har du en resetknap på fronten af dit kabinet?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
16. september 2001 - 12:27 #2
Compaq og IBM maskiner har ikke en reset knap. Der er i dette tilfælde heller ikke connectore på printet (på de fleste modeller) Derfor er der power knappen tilbage.

Men af de resterende fabrikater, der er alligevel nogen, er der normalt mulighed for at sætte en reset knap på.

Var det ikke mere interesant at finde årsagen til at du har behov for en reset knap, og så løse problemet der?
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. september 2001 - 12:32 #3
Jeg bruger aldrig selv min resetknap, den starter ikke rigtigt så jeg foretrækker at slukke den helt og starte den igen!
Avatar billede francke Nybegynder
16. september 2001 - 13:06 #4
Oppe ved batteriet er der 2 loddepunkter der hedder CLRTC. Dem kortslutter du et øjeblik! Finito!
Avatar billede halifax Nybegynder
16. september 2001 - 17:22 #5
Den nemmeste måde er vel samtidig at taste Alt+F4 og vælge Genstart computer. Hvis du samtidig holder Shift-tasten nede genstrates ikke hele systemet, men kun Windows indlæses på ny. Det er det hurtigste.
Ellers har jeg en lille fil uden copyright på - restart.exe - som du kan lægge en genvej til på skrivebordet. Genstarter pc\'en. Jen kan sende filen, hvis du opgiver din e-mail her.

Avatar billede francke Nybegynder
16. september 2001 - 17:36 #6
Der var vist noget jeg misforstod! Troede det var bios! ;)
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. september 2001 - 17:51 #7
Det troede jeg også ;o(
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. september 2001 - 17:56 #8
fluffy> Du må godt kommentere ind i mellem!
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. september 2001 - 17:57 #9
Og så havde det været rart om man vidste hvilket styresystem du bruger!
Avatar billede fluffy Nybegynder
16. september 2001 - 18:15 #10
undskyld at jeg ikke har kommenteret nogle af jeres svar, men det døde smedens kat jo af (undskyldinger altså), jeg burde også ha formuleret mine spørgsmål så der ikke var noget at ta fejl af, men sket er sket.
i mellemtiden har jeg fundet ud af at der ikke kan bygges et reset system ind i computeren i ifølge manualen til bundkortet.
men tak for at i prøvede at løse spørgsmålet.
Venligst
fluffy
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. september 2001 - 18:22 #11
fluffy> Det er ok, men hvor i alverden kender du det udtryk fra med smedens kat?
Avatar billede fluffy Nybegynder
16. september 2001 - 18:27 #12
det udtryk har jeg næsten kendt hele mit lange liv
(50) jeg er født i Thy så det er no der jeg har hørt det, ellers er det fordi jeg har sagt undskyld for mange gange.
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. september 2001 - 18:35 #13
fluffy> Jeg har kendt til udtrykket lige fra barnsben.
Min morfar var beslagsmed i Sønderjylland, han havde lært min mor udtrykket, der kom sig af at når folk kom til smeden og skulle ha´lavet et smedearbejde, ville de helst ikke betale for det, så de nøjedes med at sige tak til smeden som sagde \"Det døde smedens kat af\", altså af sult!
Avatar billede Slettet bruger
16. september 2001 - 20:53 #14
dødmandsknappen har alle pc\'er da, den virker hver gang :-)
Avatar billede fluffy Nybegynder
17. september 2001 - 10:36 #15
kharder>ja hvis du mener tænd/sluk knappen så har du ret