Avatar billede madsp Nybegynder
16. september 2001 - 09:43 Der er 6 kommentarer

Replace...!

Hej!

Hvis man har en gæstebog, hvor der er nogle felter man udfylder, og brugeren så ikke udfylder sin email adresse f.eks., hvordan får man den så til at skrive noget andet, hvis feltet bliver tilføjet tomt!! det kunne f.eks. være \"Ingen email\" eller sådan noget den skulle skrive istedet :o)

???
Avatar billede .sieker Nybegynder
16. september 2001 - 10:17 #1
JEg gætter på at de skal skrive det i en \"form\" i html koden - du kan som udgangspunkt give denne form besked på at der skal stå ingen email fra starten af når man kommer til den - og når den så bliver gemt i databasen - ja så står det der stadigt :)
<input type=\"text\" name=\"brugernavn\" value=\"Ingen email\" >
Skriv det i value feltet
.sieker
Avatar billede .sieker Nybegynder
16. september 2001 - 10:18 #2
ok - i name skulle der have stået email
Avatar billede coderdk Praktikant
16. september 2001 - 12:14 #3
Sådan:

$email = (strlen($email) > 0 ? $email : \"Ingen email\");

? :)
Avatar billede coderdk Praktikant
16. september 2001 - 12:15 #4
Erh det er selvfølgelig hvis du bruger php :P hehe
Avatar billede madsp Nybegynder
16. september 2001 - 13:32 #5
OK, jeg bruger PHP (doh). -> coderdk, hvor skal den sætning stå henne?
Avatar billede coderdk Praktikant
16. september 2001 - 18:38 #6
Bare før du indsætter den i databasen =)