Avatar billede run Nybegynder
16. september 2001 - 00:53 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Stored Procedure Dato spørgsmål

Jeg skal indputte dags date i en tabel i en Stored procedure. Hvordan kan jeg gøre det i formattet 9/15/2001 ?
Det eneste jeg kan få til at virke inde fra SP er GetDate() og den giver følgende format: 9/15/2001 4:30:36
Avatar billede terry Ekspert
16. september 2001 - 10:24 #1
You could try \'09/15/2001 00:00:01\'

What happens when you use 9/15/2001 ?

Avatar billede torbenkoch Nybegynder
16. september 2001 - 12:52 #2
Jeg forstår ikke helt? Mener du, at du skal give en dato i angivne format som input til en stored procedure, eller er det noget kode internt i proceduren, der skal bruge det format??
Avatar billede run Nybegynder
16. september 2001 - 14:33 #3
Den skal ikke gives som input, men dags dato skal kreeres og puttes i tabel inde fra min SP
Avatar billede torbenkoch Nybegynder
16. september 2001 - 15:02 #4
OK, og din kolonne er af typen date/time, ikke?

Så skal du ikke nødvendigvis formattere datoen, når du lægger den i databasen - med mindre du ikke vil have tidspunktet med, men kun datoen.

Hvis du kun vil have datoen med, så skal du formattere datoen i et format uden tidspunkt. F.eks. som dette her:

convert(varchar(50), getdate(), 101)

Dette vil forårsage, at timer, minutter og sekunder bliver nul i den lagrede værdi. Du skal dog stadigvæk bruge convert hvis du ikke vil have den til at vise tidspunktet men kun datoen, når du henter data fra tabellen. Altså noget i stil med:

select convert(varchar(50), datofelt, 101) from tabel

101 og de andre måder at formattere på kan du finde i Books Online under CONVERT funktionen.
Avatar billede run Nybegynder
16. september 2001 - 19:15 #5
Hvorfor ikke:

convert(varchar(10), getdate(), 101)
Avatar billede torbenkoch Nybegynder
17. september 2001 - 06:08 #6
Hehe - varchar(10) er vel sådan set lisså godt - bare datoen kan være der - jeg har bare fået for vane at lave mine varchars på 50 ;-)