Avatar billede dearjoachim Nybegynder
15. september 2001 - 08:49 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

multiple boot problem

På én fysisk hd har jeg to partitioner. c: indeholder win2kServer, d: indeholder win2kpro, og dette har virket fint med multiple boot. Da jeg ved en tanketorsk genindstallerede win2kServer på c: formaterede jeg lige først... Herved forsvandt forbindelsen til OS på d:. Det ligger der selvfølgelig endnu, jeg kan bare ikke starte det. Kan man manuelt redigere boot.ini til at henvise til begge OS?

Min boot.ini fil ser således ud:
--------------------------------
[boot loader]
timeout=5
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\\WINNT
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\\WINNT=\"Microsoft Windows 2000 Professional\" /fastdetect
---------------------------------

-Eller evt bruge fixmbr.exe fra win2kpro\'s Recovery Console? -herved er jeg dog bange for at overskrive referencen til OS på c:drevet....?
Avatar billede onk Nybegynder
15. september 2001 - 09:23 #1
boot på cden til det \"forsvundne\" system
du får muligheden for at tyykke \"R\" for rep.
vælg \"m\" for manuel
vælg \"bootfiles\"
vælg \"A\" for alle filer hvis du bliver spurgt
Avatar billede onk Nybegynder
15. september 2001 - 09:26 #2
Du kan da også prøve med boot.ini:

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\\WINNT
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\\WINNT=\"Microsoft Windows 2000 Professional\" /fastdetect
C:\\ = \"Microsoft Windows\"
Avatar billede onk Nybegynder
15. september 2001 - 09:27 #3
Det er den sidste linje.
Avatar billede hotpop Novice
15. september 2001 - 11:49 #4
Du kan sagtens bruge fixmbr da du den vil undersøge hvilke OS du har på maskinen og så tilføje dem til boot.ini.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
15. september 2001 - 13:17 #5
Prøv nedenstående boot.ini. Der er sat to linier ind, fordi jeg ikke kan huske om serveren installerer i d:\\winnt eller d:\\wtsrv.

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\\WINNT
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\\WINNT=\"Microsoft Windows 2000 Professional\" /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\\WINNT=\"Microsoft Windows 2000 Server (winnt)\" /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\\WTSRV=\"Microsoft Windows 2000 Server (wtsrv)\" /fastdetect

Avatar billede dearjoachim Nybegynder
16. september 2001 - 10:45 #6
Tak for alle svarene. Jeg har fået overblik over problemet, og tildeler derfor hotpop og tonnybrandt points.

onk: win2k\'s egen setup kan netop ikke reparere installationen, da den slet ikke detecter den pågældende installation. Så jo, jeg bliver nødt til at prøve med boot.ini, men det er nu ikke den korrekte linje du foreslår.

hotpop: Efter manuelt at have fået boot.ini til at fungere, viser det sig, som du skriver, at fixmbr nok kunne have klaret ærterne - men så havde jeg jo ikke lært noget af det ;-)

tonnybrandt: Du har helt ret! (installeret i kataloget \\winnt)

[Boot Loader]
Timeout=10
Default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\\WINNT
[Operating Systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\\WINNT=\"Microsoft Windows 2000 Advanced Server\" /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\\WINNT=\"Microsoft Windows 2000 Professional\" /fastdetect
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
16. september 2001 - 11:45 #7
Takker for point. :~)
Avatar billede hotpop Novice
16. september 2001 - 22:54 #8
takker for points :)