Avatar billede exe Nybegynder
14. september 2001 - 18:23 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Danmark førende i IT :) )

Hvordan bliver man det hvis man ansætter en kæmpe flok af folk der ingen særlig viden har om IT til at lave en web fremfor 1-2 seriøse hajer der har slidt mange år for at kunne gøre det til deres levevej.
Jeg taler bla om vejdirektoratets \"IT\" afdeling.
Tanken slår mig at sådan er det hele vejen gennem det offentlige system.

Glem alt om ambitionerne og dine talenter, du kan lige så godt lægge en lort på ansøgningen det bliver lige værdsat.
Avatar billede koep Nybegynder
14. september 2001 - 18:27 #1
Sådan er det i det offentlige system og det er p.g.a. at dem der ansætter ikke ved hvad det er de har brug for
Avatar billede jhol00 Nybegynder
14. september 2001 - 18:35 #2
ja tak - os der har haft den ydmyge fornøjelse at skulle arbejde sammen med IT ansatte i det offentlige har virkelig fået en griner nu og da. De fleste er jo komplet inkompetente.

Det lader til, at de IT ansvarlige i f.eks. kommunerne er blevet udpeget på tilfældige fredagsmøder, hvor den der drak flest øl, havde vundet præmien.

Det er ufalleligt, at denne IT kompetence (eller mangel på samme) bliver så beskyttet i det offentlige - de nu for eksempel Kommunedata, der stort set har monopol på levering af adskillige typer data til kommunerne - deres systemer er totalt forældede og ineffektive - men ingen gør noget for at forbedre kvalieteten.

Og så snakke man om effektivisering og udlicitering. Hvad med at fyre alle IT ansatte i det offentlige - ansæt nogle hajer til 3 gange så meget i løn, øg kvalitet, kvantitet og spar på lønudgifterne...

Hvad er egentligt meningen?
Avatar billede exe Nybegynder
14. september 2001 - 19:15 #3
\"Davs du, er du junkie?\"
\'nej!\'
\"Kan du tømme 1 liter fadøl på 10 sekunder?\"
\'øøh nææh\'
\"Er du udviklingshæmmet?\"
\'Nej da!\'
\"Så kan vi desværre ikke tilbyde dig et job, det ser ud til du er for overkvallificeret, du må leve af at hacke eller snyde skattevæsenet\"
Avatar billede exe Nybegynder
14. september 2001 - 19:22 #4
Forøvrigt er det offentlige et oplagt sted at hacke, de fatter jo ikke en skid alligevel...
Avatar billede jimsim Nybegynder
14. september 2001 - 23:24 #5
Exe, hvad har du oplevet da? Jeg tænker på, hvilken grund du har haft for at oprette spm.?
Avatar billede exe Nybegynder
15. september 2001 - 10:05 #6
Jeg oplevede et foredrag fra en der havde fået arbejde hos Vejdirektoratet som absolut intet vidste om IT, personen fortalte om hvad de lavede og hvor gigantisk et IT hold vejdirektoratet holder beskæftiget til høje lønninger.

Fornylig fik en god ven afslag fra samme sted og hvis der er noget vedkommende er dygtig til så er det IT med mange års erfaring, og hvis man er glad for DK, ja så er der bestemt ikke noget at prale med nærmere pinligt og dyrt for skatteyderne.

Det var min grund til indslaget, er den god nok?