14. september 2001 - 18:10
Der er
20 kommentarer
rotation
hvorfor vil denne sprite ikke rotere, kender du et sted man kan få online bøger om lingo, gratis ?, det finders til Java måske Lingo on exitFrame me global posx,pox2 posx = posx + 1 posx2 = posx2 + 1 set the locV of sprite 1 = posx if posx > 100 then set posx = 1 end if set the rotation of sprite 1 = the rotation of sprite 1 + 3 end
Annonceindlæg fra Infor
14. september 2001 - 18:41
#1
Måske har du glemt et loop så dit script kun kører een gang? Hvis du ikke allerede har en on exitFrame go to the frame end som frame script, tilføjer du det i dit script on exitFrame me global posx,pox2 posx = posx + 1 posx2 = posx2 + 1 set the locV of sprite 1 = posx if posx > 100 then set posx = 1 end if set the rotation of sprite 1 = the rotation of sprite 1 + 3 go to the frame end Ellers indholder sprite 1 måske ikke en member type som sprite().rotation virker på ? Hvad har du i sprite 1 ? mvh geo
14. september 2001 - 20:46
#2
hej, det virker ikke forskellen på det du skriver er at du har tilføjet go to the frame, nå men det er en rund bolle lavet i paint, placeret i cast member 1. Jeg forstår ikke helt hvad du mener med dette Ellers indholder sprite 1 måske ikke en member type som sprite().rotation virker på ? Hvad har du i sprite 1 ? fordi jeg lingo newbie, er vant til java
14. september 2001 - 20:50
#3
Vil det sige at du har en bitmap i castmember 1 og at den vises i scoren som sprite 1 ? Dit script virker nemlig kun på sprite 1 mvh geo
14. september 2001 - 20:54
#4
jepper
14. september 2001 - 20:55
#5
bolden falder godt nok som den skal
14. september 2001 - 20:58
#6
Er dit script sat til at være en behavior i script info box? og har du valgt dette som behavior for sprite 1 i score ? (ikke som cast member script, det vil ikke virker fordi castscripts aldrig modtager exitFrame eventen) mvh geo
14. september 2001 - 21:00
#7
der står member i drop boxen
14. september 2001 - 21:06
#8
Hvis din LocV ændrer sig har du sat scriptet rigtigt. Måske kan du bare ikke se rotation ændre sig hvis det er en rund boldt med registrerings punktet i centrum. Indsæt i dit script Put \"sprite rot = \" & sprite(1).rotation Så vil du kunne se om værdien ændrer sig i Message vinduet
14. september 2001 - 21:08
#9
oki bolden er ikke totalt rund den er oval
14. september 2001 - 21:09
#10
message boksen siger dette \"sprite rot = 0.0000\" -- \"sprite rot = 3.0000\" -- \"sprite rot = 6.0000\" -- \"sprite rot = 9.0000\" -- \"sprite rot = 12.0000\" -- \"sprite rot = 15.0000\" -- \"sprite rot = 18.0000\" -- \"sprite rot = 21.0000\" -- \"sprite rot = 24.0000\" -- \"sprite rot = 27.0000\" -- \"sprite rot = 30.0000\" -- \"sprite rot = 33.0000\" -- \"sprite rot = 36.0000\" -- \"sprite rot = 39.0000\" -- \"sprite rot = 42.0000\" -- \"sprite rot = 45.0000\" -- \"sprite rot = 48.0000\" -- \"sprite rot = 51.0000\" -- \"sprite rot = 54.0000\" -- \"sprite rot = 57.0000\" -- \"sprite rot = 60.0000\" -- \"sprite rot = 63.0000\" -- \"sprite rot = 66.0000\" -- \"sprite rot = 69.0000\" -- \"sprite rot = 72.0000\" -- \"sprite rot = 75.0000\" -- \"sprite rot = 78.0000\" -- \"sprite rot = 81.0000\" -- \"sprite rot = 84.0000\" -- \"sprite rot = 87.0000\" -- \"sprite rot = 90.0000\" -- \"sprite rot = 93.0000\" -- \"sprite rot = 96.0000\" -- \"sprite rot = 99.0000\" -- \"sprite rot = 102.0000\" -- \"sprite rot = 105.0000\" -- \"sprite rot = 108.0000\" -- \"sprite rot = 111.0000\" -- \"sprite rot = 114.0000\" -- \"sprite rot = 117.0000\" -- \"sprite rot = 120.0000\" -- \"sprite rot = 123.0000\" -- \"sprite rot = 126.0000\" -- \"sprite rot = 129.0000\" -- \"sprite rot = 132.0000\" -- \"sprite rot = 135.0000\" -- \"sprite rot = 138.0000\" -- \"sprite rot = 141.0000\" -- \"sprite rot = 144.0000\" -- \"sprite rot = 147.0000\" -- \"sprite rot = 150.0000\" -- \"sprite rot = 153.0000\" -- \"sprite rot = 156.0000\" -- \"sprite rot = 159.0000\" -- \"sprite rot = 162.0000\" -- \"sprite rot = 165.0000\" -- \"sprite rot = 168.0000\" -- \"sprite rot = 171.0000\" -- \"sprite rot = 174.0000\" -- \"sprite rot = 177.0000\" -- \"sprite rot = 180.0000\" -- \"sprite rot = 183.0000\" -- \"sprite rot = 186.0000\" -- \"sprite rot = 189.0000\" -- \"sprite rot = 192.0000\" -- \"sprite rot = 195.0000\" -- \"sprite rot = 198.0000\" -- \"sprite rot = 201.0000\" -- \"sprite rot = 204.0000\" -- \"sprite rot = 207.0000\" -- \"sprite rot = 210.0000\" -- \"sprite rot = 213.0000\" -- \"sprite rot = 216.0000\" -- \"sprite rot = 219.0000\" -- \"sprite rot = 222.0000\" -- \"sprite rot = 225.0000\" -- \"sprite rot = 228.0000\" -- \"sprite rot = 231.0000\" -- \"sprite rot = 234.0000\" -- \"sprite rot = 237.0000\" -- \"sprite rot = 240.0000\" -- \"sprite rot = 243.0000\" -- \"sprite rot = 246.0000\" -- \"sprite rot = 249.0000\" -- \"sprite rot = 252.0000\" -- \"sprite rot = 255.0000\" -- \"sprite rot = 258.0000\" -- \"sprite rot = 261.0000\" -- \"sprite rot = 264.0000\" -- \"sprite rot = 267.0000\" -- \"sprite rot = 270.0000\" -- \"sprite rot = 273.0000\" -- \"sprite rot = 276.0000\" -- \"sprite rot = 279.0000\" osv osv
14. september 2001 - 21:15
#11
det lader til at hvis jeg skriver put xpos2 laver message denne --1 --1 osv osv
14. september 2001 - 21:28
#12
ok jeg har fået det til at virke tak for de hjælå
14. september 2001 - 21:29
#13
er der sket noget med point systemet på eksperten
14. september 2001 - 22:00
#14
Hvordan fik du det til at virke, hvad var der galt ?
14. september 2001 - 22:57
#15
lavede hele lortet forfra
14. september 2001 - 23:24
#16
Ok, det ville nu også ha\' været rart hvis vi var blevet klogere...men, det glæder mig at du fandt ud af det :) mvh geo
19. september 2001 - 20:04
#17
Husk lige at lukke spørgsmålet ;)
29. september 2001 - 11:03
#18
Luk venligt dit spørgsmål ved at selv oprette et svarfelt og derefter acceptere det. Du kan derved få dine point tilbage :) mvh geo
10. december 2001 - 19:46
#19
Jeg vil meget gerne finde nogle online artikler om Lingo på dansk. Er der nogen der kender et godt sted?
10. december 2001 - 19:49
#20
Der er sikkert ingen andre der ser dette spørgsmål længere så du må hellere lukke dette og oprette et nyt. mvh geo
Kurser inden for grundlæggende programmering