Avatar billede fadme Nybegynder
14. september 2001 - 15:09 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

requestDispatcher og URLs

Hej

jeg har en Login-form, der valideres med en servlet. hvis login er korrekt bruger jeg en requestdispatcher til at forwarde til næste side, hvis login er fejl forwarder jeg tilbage til loginsiden.

problemet er: at URLén i browsereren efter dispatchingen foresætter med at være URLén på min servlet.(vist nok fordi requestDispatcheren blot er en wrapper for targetsiden).

er der en måde at man kan forwarde og få den korrekte URL i browseren?

Det har givet mange problemer med at resin ikke kan levere fejlmeddelelser og  f.eks. når jeg fra min nye side validerer en form ved hjælp af en bean, kommer login-siden frem igen. Jeg regner med at det skyldes at requestet netop sendes til servletten, da det er denes URL som er i browseren.
Avatar billede disky Nybegynder
14. september 2001 - 15:11 #1
brug

request.sendRedirect(\"http://www.eksperten.dk\");

istedet
Avatar billede disky Nybegynder
14. september 2001 - 15:12 #2
god det er weekend

det skal selvfølgelig være

response.sendRedirect(\"http://www.eksperten.dk\");

Hvor response er dit HttpServletResponse objekt
Avatar billede fadme Nybegynder
14. september 2001 - 16:06 #3
DISKY!! du er kongen :-)

god weekend
Avatar billede disky Nybegynder
15. september 2001 - 14:34 #4
Mange ting er jeg blevet kaldt, men jeg tror \'kongen\' er første gang :)

Også god weekend til dig.