Avatar billede netguru Nybegynder
14. september 2001 - 14:07 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Harddisk crash

Min \"hoved\" harddisk er brudt sammen. På den lage mit OS (Windows 2000 Professional) Og en række vigtige data.

Jeg har nu installeret OS På en anden harddisk, og fået liv i \"Dyret\" igen på den måde. Dog kan jeg ikke få adgang til min \"hoved\" harddisk, da den ifølge Windows 2000 er beskadiget. \"Fejlfinding\"/Scandisk i Windows 2000 giver op, når man sætter den i gang med at undersøge disken for fejl.

Findes, der et program, der kan ordne den slags (eller i det mindste forsøge), og som kan hentes fra nettet?
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. september 2001 - 14:14 #1
Kan du sætte den som Hoveddisk igen og prøve med en bootdisk og Fdisk at skrive A:\\fdisk /mbr for at se om du kunne gendanne bootsporet!
Avatar billede netguru Nybegynder
14. september 2001 - 14:25 #2
Det gør mig ikke så meget, at disken går tabt. Hvis bare jeg kan få fat i mine data først.

Derfor er målet ikke, at få den til at køre som \"hoved\"/\"OS\" -harddisk igen. Blot at få adgang til den.

Det er måske værd at nævne, at den er Pariteret med NTFS.

Den (harddisken) er enggang blevet reddet fra en lign. situation ved at blive udsat for \"Speeddisk\".

Jeg ved bare ikke hvem, der står bag programmet \"Speeddisk, og om den kan hentes i en FreeWare/Trial/Andet lignende -version fra nettet.

Nogen, der ved det?
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. september 2001 - 14:28 #3
Speed disk er fra Norton Utilities!

Det var sådan set heller ikke det jeg tænkte på, at den skulle køre som hoveddisk, det var et forslag for at se om du kunne komme til dine data!
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. september 2001 - 14:29 #4
Det kan også være at det ligger i Norton Cleansweep!
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. september 2001 - 14:31 #5
Du kan godt bruge fdisk /mbr, den er ligeglad med at din HDD er formateret med NTFS, den rep. kun bootsporet!
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. september 2001 - 14:34 #6
Kan du autodetecte din defekte HDD?

Hvis bios kan se den, må det være muligt at prøve med Norton Ghost 2001 eller version 7, den kan godt læse NTFS partitionen og dermed kunne du ghoste dine data over på den anden HDD! Eller alternativt til CD-R selvom det nok vil fylde en hel del!
Ved du hvor meget dine data fylder?
Avatar billede netguru Nybegynder
14. september 2001 - 14:35 #7
Okay.. jeg prøver, at lave en /mbr

Norton Util. Koster 346,24 kr. - Ikke mulighed for Trial :o(
Avatar billede netguru Nybegynder
14. september 2001 - 14:41 #8
Omkring 10 GB Dataialt

Hvor de 8 GB er rimelig vitale data

Jeg kan autodetecte den i BIOS. Windows 200 viser den defekte disk som drev D: Under \"Denne computer\". Men når jeg Dobbeltklikker på drev D: Melder den fejl.

Det er så langt jeg kan komme. Derfor ville jeg mene, at det diagnoseringsprogram ville kunne få adgang til at undersøge disken. - Det er et såddan program jeg står og mangler.
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. september 2001 - 14:44 #9
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. september 2001 - 14:44 #10
Alternativt er der www.dr-hardware.com
Avatar billede nicodemus_dk Nybegynder
15. september 2001 - 08:31 #11
Hvis du har fysiske fejl ,så den eneste som kan hjælpe dig er en norsk firma Ontrack.De har special laboratorium hvor data fra hdd bliver kopieret over.Hvis din data er vigtig så lad være med at bruge programmer fordi du kommer til at oderlage mere den hdd.
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. september 2001 - 12:07 #12
Det er bare rasende dyrt!
Avatar billede retaxes Nybegynder
20. september 2001 - 16:23 #13
Takker for pointene!

Måtte du opgive at løse problemet eller hvad?

www.fotx.net/retaxes
Avatar billede netguru Nybegynder
20. september 2001 - 16:29 #14
Investerede i Norton Utileties, og har nu fået min disk på ret kurs igen.