Avatar billede hiks Nybegynder
14. september 2001 - 13:57 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Fletning med Word og Outlook Express

Så ska vi eventuelt ha gang i de kreative hjerner igen!!!

Jeg er rendt ind i et problem, det vil sige at jeg har en access database indeholdende en tabel med navn + email på en masse folk!

Nu vil jeg så gerne brevflette med Word og udgive/flette til Email... Dette er kører!

Nu kommer det der måske er lidt tricky:

Jeg vil gerne vedhæfte en fil - til dette jeg vil brevsende.. Kan dette lade sig gøre og hvordan?!?

På forhånd tak!

mvh Hiks

ps kig eventuelt på spm.:
http://www.eksperten.dk/spm/109067
Avatar billede -sofus- Nybegynder
14. september 2001 - 14:04 #1
du kan lave noget i asp som går ind og henter navne+email på personer og sender dem mail med Jmail
Avatar billede hiks Nybegynder
14. september 2001 - 14:08 #2
Det nedsætter vel hastigheden væsentligt, ik?!??

+ at det forudsætter at jeg har et webhotel med asp!

Tilføjes ska det at det er en db med omkring 200 poster!!!

/Hiks
14. september 2001 - 14:31 #3
hiks - du kan sende mig koden (makro\'en), som du bruger til det første, så skal jeg se, om jeg kan lure den sidste del.
  fd@win-consult.com
14. september 2001 - 14:35 #4
bruger du MS Outlook som mailprogram ?
Avatar billede hiks Nybegynder
14. september 2001 - 14:36 #5
Det er ikke nogen makro, jeg bruger (i hvert fald ikke endnu) - men simpelthen bare words funktionalitet, som sikkert har sine afgrænsninger netop på dette.

Prøv at kigge på spm/109067 og det sidste jeg skrev mht fremgangsmåden...

Det ska siges at jeg har overvejet ASP, da det jo allerede findes og virker mht vedhæftede filer til tekst. Dog undrer det mig at Word og Outlook ikke kan finde ud af det!

/hiks
Avatar billede hiks Nybegynder
14. september 2001 - 14:40 #6
Jep, jeg bruger Outlook Express som mail client!

Jeg snakkede også med een der mente at pegasus mail kunne det. Men det er ikke så smart når firmaet holder sig til MS!

http://www.pmail.com/

/Hiks
15. september 2001 - 03:33 #7
Jeg kan ikke få fat i Outlook Express via VBA, fordi OE ikke har sin egen VBA endnu. Jeg kan nok ikke hjælpe lige pt.
Avatar billede romo Nybegynder
21. september 2001 - 10:19 #8
Du kan indspille en makro som kun indeholder linien
ActiveDocument.SendMail
Du kan så evt. placere en kommandoknap i bunden af dokumentet som så afspiller makroen.
Hvis ikke du ved hvordan så kald!
17. december 2001 - 02:13 #9
hiks>> skal vi ikke have lukket dette spørgsmål ?
Avatar billede hiks Nybegynder
15. januar 2002 - 08:39 #10
--- så pyt da...