Avatar billede nybegynderen Nybegynder
13. september 2001 - 22:32 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Fra Access til Excel og tilbage igen !

Havde lige et tillægsspørgsmål der skulle have været med det foregående spørgsmål, men trykkede lidt for hurtigt på send knappen. Ret sikker på at det er noget VBA lignende der skal laves her. Skal bruge en funktion hvor en post med diverse stamdata sendes til en Excel fil. I Excel foretages der herefter en del yderligere indtastning og beregning, der herefter skal sendes tilbage til Access. Skal ikke nødvendigvis sendes tilbage til samme post i Access, men muligvis i en ny hvis den ikke eksisterer.
Avatar billede mugs Novice
13. september 2001 - 22:49 #1
Her er koden der eksporterer data fra Access til Excel i access97. Det er så spørgsmålet hvordan du kommer tilbage til Access med dine nye beregninger, men det må jeg tæmke over, eller lade op til nogle der er klogere end mig

Dim Obvar As Object, wkb As Object, Rst As Recordset
Dim I As Integer, Tek As String, Tek1 As String, Tek2 As String, Excelpågrebet As String
Set Rst = DBEngine.Workspaces(0).Databases(0).OpenRecordset(\"Tyveri\", dbOpenTable)
Set Obvar = CreateObject(\"excel.application\")
Obvar.Visible = True
Set wkb = Obvar.Workbooks.Add
        wkb.Worksheets(\"Ark1\").Cells(1, 1).Value = \"Dato\"
        wkb.Worksheets(\"Ark1\").Cells(1, 2).Value = \"Time\"
        wkb.Worksheets(\"Ark1\").Cells(1, 3).Value = \"Ugedag\"
        wkb.Worksheets(\"Ark1\").Cells(1, 4).Value = \"Forretning\"
        wkb.Worksheets(\"Ark1\").Cells(1, 5).Value = \"Beløb\"
        wkb.Worksheets(\"Ark1\").Cells(1, 6).Value = \"Antal\"
        wkb.Worksheets(\"Ark1\").Cells(1, 7).Value = \"Pågrebet\"
For I = 2 To Rst.RecordCount + 1
        wkb.Worksheets(\"Ark1\").Cells(I, 1).Value = Str$(Rst.Fields![Datotid])
        wkb.Worksheets(\"Ark1\").Cells(I, 2).Value = Str$(Rst.Fields![Time])
        wkb.Worksheets(\"Ark1\").Cells(I, 3).Value = Format(Rst.Fields![Ugedag])
        wkb.Worksheets(\"Ark1\").Cells(I, 4).Value = Format(Rst.Fields![Forreting])
        wkb.Worksheets(\"Ark1\").Cells(I, 5).Value = Str$(Rst.Fields![Beløb])
        wkb.Worksheets(\"Ark1\").Cells(I, 6).Value = Str$(Rst.Fields![Antal])
        wkb.Worksheets(\"Ark1\").Cells(I, 7).Value = Format(Rst.Fields![Pågrebet])
Rst.MoveNext
Next
wkb.Worksheets(\"Ark1\").UsedRange.Columns.AutoFit
Avatar billede martin_sj Nybegynder
31. oktober 2001 - 12:00 #2
Du kan da bare bruge importer/eksporter disse kan aktiveres med en simpel makro.

Makro:

Handling: \"Skriv til\"

Vælg eks. stamdatatabel
Vælg hvilket format der skal skrives til: *.xls
Navnet på den nye fil.

Hilsen MSJ