Avatar billede Slettet bruger
13. september 2001 - 22:03 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

FTP genvej

Jeg har en Proftp ftp-server oppe at køre medRedHat Linux 7.0.
Mit problem er at lave nogle \"snyde-genveje\". Dette bruger jeg normalt kommandoen  \"ln\" til. Men hvis jeg laver dette i en af mine ftp mapper kan den ikke hoppe hen til den anden mappe .. Er det muligt på anden vis at lave sådanne mapper?
Avatar billede omen Nybegynder
13. september 2001 - 22:21 #1
ln -s
?
Avatar billede omen Nybegynder
13. september 2001 - 22:22 #2
Men.. jeg mener at proftpd ikke gider at resolve symlinks...at sikkerheds mæssige årsager.
Avatar billede omen Nybegynder
13. september 2001 - 22:23 #3
Jeg ved ikke om proftpd kan sætte op til at resolve alligevel...men prøv sætte /etc/proftpd.conf op
Avatar billede Slettet bruger
13. september 2001 - 22:31 #4
ln -s /bibliotek /destination
virker ikke!

Ved desuden ikke hvad jeg skal gøre i proftpd.conf ...?
Avatar billede omen Nybegynder
13. september 2001 - 22:35 #5
Nej ok, men hvis du gad læse dokumentationen, ville du finde at du ikke kan symlinke ud af en chroot (default /sti/).
Avatar billede Slettet bruger
13. september 2001 - 22:52 #6
Der må være en måde at lave undtagelser på.
Avatar billede omen Nybegynder
13. september 2001 - 22:55 #7
Tror jeg ikke du skal regne med... men jeg skal ikke kunne sige det med sikkerhed.
Avatar billede fontain Nybegynder
14. september 2001 - 00:09 #8
Kan du ikke bare tilføje et nyt bibliotek i proftpd.conf, i stil med:

<Anonymous /data1/FTPServer>
#Her står alt det du plejer at have.

#Her tilføjer du så stien hvor du ønsker at pege #hen, og hvilke restriktioner der skal gælde.
#Du ønsker nok at ændre nedenstående.
<Directory /bibliotek/destination>
    <LIMIT ALL>
        AllowAll
    </LIMIT>
</Directory>

</Anonymous>
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2001 - 12:51 #9
Da jeg ikke har fået det forventede svar lukker jeg spørgsmålet!
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2001 - 12:51 #10
/Rasmus