Avatar billede danscape Nybegynder
13. september 2001 - 18:58 Der er 23 kommentarer og
5 løsninger

God bærbar computer!

Hejsa!

For 2 måneder siden købte jeg en IBM ThinkPad A21m, bærbar computer hos Aston WebSales! Desværre viste det sig, at der var 4 døde pixels på TFT-skærmen :(

Jeg har nu haft en lille kamp mod Aston IT Group, da det var imod markedsføringsloven, at de ikke ville udskifte skærmen på den, da IBM har egne regler omkring dette.

De har nu ringet til mig og sagt at hvis jeg er interesseret, vil de gerne tage den tilbage, - MEN så kan jeg IKKE købe nogen ny hos dem... Jeg vil gerne hører om der var nogle af jer der kunne hjælpe med at finde en god bærbar computer, tilsvarende den jeg har nu!

700 mhz Plll
128 mb. ram
10 GB. Harddisk
DVD-drev
14,1\" TFT skærm

Pris: Maks 14.500 ekskl. moms! Gerne noget der evt. er bedre ;-)

På forhånd mange tak! ;-)

- Kasper!
Avatar billede danscape Nybegynder
13. september 2001 - 19:03 #1
Der skal selvfølgelig også være 10/100 netkort og 56k modem ;-)

glemte lige at skrive det ;-)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
13. september 2001 - 19:04 #2
prøv på www.dell.dk
Avatar billede danscape Nybegynder
13. september 2001 - 19:12 #3
RKHDDK>>> Hvilken DELL Serie er bedst?? 2500, 4000 eller 8100 ??!?

- Kasper!
Avatar billede -sofus- Nybegynder
13. september 2001 - 19:23 #4
Dell Inspiron 4000 800XT

suverænt køb... Dell laver de bedste maskiner til pengene

ellers Targa 1000 som kan købes i Fona

HOLD DIG FRA COMPAQS
Avatar billede danscape Nybegynder
13. september 2001 - 19:29 #5
-SOFUS- >>> Jeg havde en Targa Visionary 1 GHZ Pentium III til at starte med, men det var noget l*rt! Jeg fik den byttet 2 gange, så leverede jeg den tilbage!
Avatar billede Slettet bruger
13. september 2001 - 19:47 #6
asus\'s er også rimlig nice =)
især a1\'erne (sider selv ved en)
du kan kig lid på det her www.sddata.dk
Avatar billede danscape Nybegynder
13. september 2001 - 20:07 #7
Jeg har faktisk et rimeligt vigtigt krav til computeren! Den SKAL kunne kører Windows 2000 Server, da den skal bruges til ASP programmering!

- Kasper ;-)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
13. september 2001 - 20:14 #8
danscape => det kommer jo an på hvad du skal bruge den til..
Er der kun til arbejde (www, Office, og div. programmer)
eller er det også til Spil og CAD?

Hvis bare programmer, så er denne OK
http://commerce.euro.dell.com/dellstore/config/frameset.asp?s=dkdhs&l=da&m=dkk&c=1849&n=1856&cu=dkdhs&v=n&cc=&ogn=&kcd=&ad=&mc=&rs=&cuid=&cg=&pch=1&pn=-1&demo=&gc=&sbc=dkdhsinspn&co=&b=25300

til 13475kr incl moms
Men du kan bare tilføje mere hvis det skal være det *S*

Hvis lidt spil og lidt CAD
http://commerce.euro.dell.com/dellstore/config/frameset.asp?s=dkdhs&l=da&m=dkk&c=1849&n=1854&cu=dkdhs&v=n&cc=&ogn=&kcd=&ad=&mc=&rs=&cuid=&cg=&pch=1&pn=-1&demo=&gc=&sbc=dkdhsinspn&co=&b=25307

til 15255kr incl moms

Hvis afløser for din stationære
så er der  Inspiron 8100 hvor der er geforce2 Go og PIII-M CPU
http://commerce.euro.dell.com/dellstore/config/frameset.asp?s=dkdhs&l=da&m=dkk&c=1849&n=2491&cu=dkdhs&v=n&cc=&ogn=&kcd=&ad=&mc=&rs=&cuid=&cg=&pch=1&pn=2491&demo=&gc=&sbc=dkdhsinspn&co=&b=25327

den starter ved 17850kr incl moms

Men det er jo helt op til dine krav!
Avatar billede hsgroup Nybegynder
13. september 2001 - 20:17 #9
Nu kan jeg ikke se om det er IBM du er utilfreds med, eller forhandleren.
Uanset hvad, kan anbefale IBM, de er ikke de hurtigste eller billigste, men er meget stabile. For eks.
Cel800MHz, 64+128MB, 15GBhdd,14,1\"TFT, 24xCD,modem(intel enet)W2000 kr12768
PIII866, 128+128MB, 15GB hdd,13,3\"TFT,24xCD,modem,(intel enet),W98 kr17799
PIII750,  64+128MB, 20GB hdd, 13,3\"TFT, 8xDVD, modem, WinME kr. 13984
Jeg har også valgt at sælge dem ;-)
Avatar billede danscape Nybegynder
13. september 2001 - 20:26 #10
RKHDK>>> Den skal ikke bruges til spil osv..! Kun programmering og skole arbejde :) Skærmkortet skal være OK, da der jo er alm. grafik på mine hjemmesider ;-)

HSGROUP>>> Jeg er skam tilfreds med IBM, men forhandleren vil tage min defkete computer tilbage, men har sagt at jeg IKKE må handle hos ham mere... :) Jeg har fået \"karentæne\" ;)

Problemmet IBM er bare den, at de er kanon dyre! :(

Jeg syntes at det var et fund da jeg fandt en IBM A21m til 14.700 ekskl. moms

Den havde følgende:

700 mhz Plll
128 mb. ram
10 GB. Harddisk
DVD-drev
14,1\" TFT skærm
56K
10/100 Netkort

- Kasper! ;-)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
13. september 2001 - 20:32 #11
danscape => på den første er det 8mb Intel grafikkort på, det er ikke verden bedste, men udemærket til alm. grafik, og den kan da godt trække nogle spil.. men ikke 3D krævende spil..

Så prøv at kik på det første link, og se om det ikke er sådanne du mangler *S*
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
13. september 2001 - 21:16 #12
For under en måned side købte jeg nedenstående computer, og den er jeg rigtig glad for. Og det skulle også dække de flestes behov.

http://www.midtdata.dk/asp/bestil/ProduktInfo.asp?model=L8400-20

Så den kan jeg varmt anbefale, kender mange andre der har købt lignende computer, og som også er tilfredse med den
Avatar billede danscape Nybegynder
13. september 2001 - 22:19 #13
jakobclausen>>> Jeg har kigget på en Asus! Men får rigtig meget for pengene! Er den god?
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
14. september 2001 - 08:44 #14
Ja det synes jeg helt klar, den har et fedt design og virker upåklageligt

HVis du vælger at købe en Asus, så køb den på linket jeg skrev før, altså Asus L8400-20 hos Midtdata.dk.

De yder en god service, hurtig levering og så er det nok det billigste sted. Normal pris er ca 21000-23000, og hos midtdata koster den 17000
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
14. september 2001 - 08:48 #15
Hvis du køber Asus L8400-20, så har du jo også det hele:

Intel PIII 800 mHz
256 Ram
20 gb
Infrarød
Tv out
8x dvd
10/100 netværkskort
Modem
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
14. september 2001 - 08:53 #16
Hewlett Packard\'s Omnibooks er nu også nogle lækre små sager.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
14. september 2001 - 10:13 #17
Ja men det er prisen til gengæld ikke. Har lige tjekket edbpriser (12.000 - 30.500 boks)

edbpriser.dk --> computere --> bærbare --> Hp --> omnibook -->
Avatar billede danscape Nybegynder
14. september 2001 - 15:41 #18
Nogle der ved hvad DELL´s holdning til døde pixels er?? Der er mere hvis man nu skulle være uheldig at få fat i en med døde pixels....

- Kasper ;-)
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
14. september 2001 - 18:19 #19
Sørg for at få en \"nul-pixel-fejl\" garanti - skriftligt! Det er ret normalt ved køb af bærbar.
Avatar billede hsgroup Nybegynder
14. september 2001 - 20:50 #20
Prisen idag er:
A 21M PIII850, 64+128MB, 20GB hdd, 14,1\"TFT, 8xDVD,modem,(intel enet)W98 17723

Siemens Fujitsu er heller ikke værst, har ikke lige priserne her, men kan finde dem til dig.
Avatar billede danscape Nybegynder
14. september 2001 - 22:45 #21
HSGROUP>>> Du må meget gerne finde nogle priser til mig på Siemens - Fujitsu Computers! Du ved hvad jeg går efter! Såt beskrevet længere opppe ;-)

På forhånd mange tak!

- Kasper! ;-)
Avatar billede danscape Nybegynder
14. oktober 2001 - 11:26 #22
Weee.... det blev en DELL Inspiron 4000 med følgende:

Plll 900 mhz
20 gb. harddisk
256 MB ram
14,1\" TFT
56K
10/100 netkort

Det er sq en lækker maskine og den kører perfekt ;)

Mange tak for jeres svar ;)

- Kasper!
Avatar billede rkhdk Nybegynder
14. oktober 2001 - 12:57 #23
danscape => oki..
Jeg har lige bestilt en Dell Inspiron 8100, som jeg skulle modtage snart!
Avatar billede mle Nybegynder
26. oktober 2001 - 10:51 #24
danscape>>>  Hvor meget skulle du af med for den Dell?

Min kæreste skal nemlig bruge en bærbar, men hun har ikke så store krav til den.
Jeg ved intet om PC (er macin\'tosset) så jeg har ingen idé om hvad der er godt eller skidt.

Jeg har kikket på en Fujitsu Amillo, men jeg ved ikke helt......
Avatar billede rkhdk Nybegynder
26. oktober 2001 - 19:12 #25
danscape => fik min Inspiron 8100
Dejlig maskine... den er faktisk hurtigere end med stationære PC når det kommer til 3D grafik *S*
Avatar billede rkhdk Nybegynder
26. oktober 2001 - 19:13 #26
*Sorry*
med = min
Avatar billede danscape Nybegynder
10. december 2001 - 17:59 #27
Hold jer fra Fujitsu Siemens Amilo... det er noget være LORT (for at sige det pænt!!!)
Avatar billede mle Nybegynder
10. december 2001 - 23:55 #28
Købte en Asus A1300-20...
Den virker...

Men firmaet vi købte den hos var total skod!...
www.noteman.dk

Jeg vil fraråde folk at købe hos dem!!!!!!!!