Avatar billede fadme Nybegynder
13. september 2001 - 18:54 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

refresh layer?

er det muligt at refreshe kun en del af en side ,et layer f.eks.?

i givet fald hvordan?
Avatar billede roenving Novice
13. september 2001 - 19:33 #1
Location findes for ethvert window, og en layer kan indeholde en hel html-side, som så vil være et window, så

Ja!

Du skal så bruge noget lignende:

<div id=\'minDiv\' src=\'etEllerAndet.html\'>

<input type=button value=\'Opfrisk\' onClick=\'top.document.all.minDiv.location.reload()\'>

</div>

hth
jes
Avatar billede callesen Praktikant
13. september 2001 - 19:43 #2
Hvis du lægger et html dokument ind i dint layer kan du sætte :
<META HTTP-EQUIV=\"REFRESH\" CONTENT=\"antal sekunder; URL=http://din udbyder/dinfil\">
ind i det dokument du indsætter.
Avatar billede olebole Juniormester
16. september 2001 - 16:06 #3
<ole>
roenving >> Hvad er nu det? Du må ved lejlighed lære mig at sætte en \'src\' på et <div>  =oD
Den eneste browser, der har haft en fornuftig load-funktion på et lag, er gode gamle NS4!
Du kan skrive til et lag - ikke så meget andet.

Mon ikke du er ved at lave en chat? Så laver du et frameset med en skjult frame, der jævnligt opdaterer. På onload af det skjulte dokument skriver du ind i et lag i den synlige frame.
/mvh
</bole>
Avatar billede roenving Novice
17. september 2001 - 02:05 #4
>>ole
Ups ...
Der tænkte jeg vist med den forkerte ende (Jeg havde lige læst om \'windowed elements\' -- men det er jo ikke en gyldig undskyldning !·| ) ...

>>fadme
Undskyld, det er oles løsning, du skal bruge, så kan du f.eks. udskifte layerens indhold med det du loader i den skjulte frame:

Skjult frame:
<frameset rows=\"100%,*\">
  <frame name=\"mainFrame\" src=\"dinHovedSide.html\">
  <frame name=\"hidFrame\">
</frameset>

Og hvis du så har en div med id=\"tekst\" i dinHovedSide, så skal det du putter i hidFrame have dette med:

<body ... onLoad=\"parent.mainFrame.document.all.tekst.innerText=this.all.tekst.innerText;\">
·
<div id=\"tekst\">
den ny tekst
</div>

jes ;·]
Avatar billede fadme Nybegynder
13. november 2001 - 20:45 #5
undskylder den sene besvarelse .-)

fadme