Avatar billede nbruger Nybegynder
12. september 2001 - 23:25 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Tråde

Hvordan arbejder man med tråde i C++
online Tutorials og -bøger ville være fedt at få nogle links til

Hvis der findes en god bog vil jeg gerne have ISBN nr.
Avatar billede stigc Nybegynder
12. september 2001 - 23:34 #1
Avatar billede martinskou Nybegynder
13. september 2001 - 08:10 #2
Det er platform-afhængigt. Bruger du microsoft eller linux eller?
Avatar billede microtec Nybegynder
13. september 2001 - 10:10 #3
Inden I bruger alt for meget tid på nbruger, skulle I måske kikke lidt på http://www.eksperten.dk/spm/98147 for at se hvordan han efter lang tid afslutter sine spørgsmål.
Avatar billede a_dyhrberg Nybegynder
13. september 2001 - 14:04 #4
Jeg har et projekt liggende, som bruger flere tråde. Den ene tråd er lavet for at kunne polle uforstyrret på com(Seriel) porten. Det ville være et godt begynder projekt at lære fra. Men jeg vil ikke miale dig dette, før vi lige finder ud af det med pointene. Jeg har selv brugt laaang tid på at få dette til at virke. Og vil derfor ikke ende som i ovenstående eksembel.

Så skriv ligehvis du er intereseret, så finder vi ud af hvordan vi gør. :0)
Avatar billede nbruger Nybegynder
13. september 2001 - 14:29 #5
nbruger@simit.dk

du har fået 120 point, send hvis du vil
Avatar billede microtec Nybegynder
13. september 2001 - 14:37 #6
...de 120 point, du snød folk for i http://www.eksperten.dk/spm/98147 ;o)
Avatar billede a_dyhrberg Nybegynder
13. september 2001 - 14:59 #7
Jeg har mailet projektet til dig.

For en god ordens skyld har jeg lagt en kopi mail på boardet.

-= MAIL =-
Håber ikke du er blevet fornærmet over min tilgang til spørgsmålet. Det er jo ikke pointene det drejer sig om, men fair er fair.

Projektet er lavet Visual Studio 6.0

Hvis du kører programmet, Vil den muligvis brokke sig lidt, da den jo verken kan finde en stregkode læser på comporten eller en MS-SQL database at kigge i.

Det det er interesant for dig er filerne ComThread.cpp og .h, hvor alt magien sker.
Bemærk hvad klassen er nedarvet af... CWinThread.

Det der meget vigtigt med member functionen Run)=. når den bliver kørt starter tråden op. og når den er afviklet lukkes tråden igen. ERGO skal tråden blive ved med at køre må Run() IKKE afsluttes. I mit tilfælde klaret med en alm. while.
Du skal også være opmærksom på at tråden ikke spiser alle computerens resourcer. Hvis man fjerner linien som laver et delay ville min tråd polle Com porten konstant og virkelig bruge recouser som er totalt over kill, da comporten selv buffer indcomming bits mens vi ikke kigger.

Har du spørgsmål er du mere en velkommen til kontakte mig.

Venlig hilsen
Anders Dyhrberg