Avatar billede hal Nybegynder
31. januar 2000 - 21:03 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

hakker

Min shockwave hakker på nettet.
Hvad kan jeg gøre for at få en mere flydende bevægelse
Avatar billede hatecaps Nybegynder
31. januar 2000 - 22:14 #1
har du masser af "usynlig" kode der udføres i forskellige rammer ?

hvis du f-
.eks laver en stor query i en database, kan det sløve udførelsen af af de enkelte rammer i forhold til den tid der er sat af til den.

en anden grund kan være tids-krævende scripts kaldt fra en ramme..
Avatar billede crunch Nybegynder
16. februar 2000 - 10:25 #2
hej.

1) prøv at begrænse brugen af frames og markers.. (lav koden så du bliver på samme frame)

2) optimer din grafik (åbn den, klik på bit´s nederst, og konverter ned til f.eks. 8 bits)

3) hvis du tør, så lav et link til bæstet.. så er det nemmere at gætte.
Avatar billede hal Nybegynder
16. februar 2000 - 15:22 #3
Hej
Hvis du med bæstet mener web-siden er den følgende:
http://www.danskmetal.dk/afdeling/ring0306/
Min movie kører over 51 frames og som du kan se, har jeg ikke særlig meget grafik i movien på hovedsiden.

mvh
Helge

Avatar billede crunch Nybegynder
16. februar 2000 - 15:53 #4
okey.. hvis det er hakket ved start-teksten..

alle rotationerne og bevægelserne kan  programmeres (evt. laves via flash)
(og ikke køre over flere frames)
hvordan har du lavet dem?

-er det konverteret til grafik så sæt dem ned i  1 bit og vælg en palette- farve at lægge henover.
Avatar billede hal Nybegynder
17. februar 2000 - 13:38 #5
Jeg har lavet dem over 51 frames

Hver enkel cast (linie eksempelvis "jobformidling") er lavet i Text-window.

mvh
Helge
Avatar billede crunch Nybegynder
17. februar 2000 - 14:07 #6
jeg tror dit problem er længden af din score.
At director er baseret på en film-metafor er beklageligt.. Imodsætning til flash virker .dir programmer bedst hvis de er programmeret på samme frame.

Dvs. brug kodning til at lave bevægelse:
f.eks.

repeat while the loch of sprite 1 > 20 and the locv >.....
set loch of sprite 1 = the loch of sprite 1 + 1
....
set the rotation of sprite = the blabla...
end repeat

Hver gang director skal bevæge sig en ny frame bliver kvaliteten næsten altid dårligere.

du kan prøve at lave enkelte sekvenser i Flash og derefter importere dem til director og programmere deres position i forhold til hindanden. Det er selfølgelig omfattene, men dit problem lyder altså som et problem fordi du bruger director for liniert.
Avatar billede crunch Nybegynder
27. marts 2000 - 00:40 #7
nå, det ser ikke ud til at der dukker nogle bedre svar op. Fik du det til at virke?