Avatar billede michr Nybegynder
12. september 2001 - 15:27 Der er 9 kommentarer og
4 løsninger

RAID / installationsproblemer !!

Jeg har tidligere læst en masse om, at STIG3 havde en masse problemer med sit nye bundkort og MAKSE, men blev ikke rigtigt klar over, hvad han havde gjort for at løse problemet.

Jeg har netop købt følgende :

Abit KT7A-RAID
Athlon 1400
2 stk. IBM 75GXP 40 GB. De 2 harddiske er smeltet sammen til en ved hjælp at RAID\'en.

1. spørgsmål er : Hvis jeg forsøger at installere Windows 2000 skal jeg under opstart trykke på F6 og derefter indsætte min diskette.

På disketten finder WIN2K en :

HTP UDMA/ATA100 RAID CONTROLLER FOR WIN 2000 eller
----------------- \" --------------  NT 4.0

Jeg vælger selvfølgelig den til WIN2K og efterfølgende kommer følgende fejl :

Filen \\2K\\HPT3XX2K.SYS forårsagede fejlen (4096) i linie 1211 i D:\\NT\\PRIVATE\\NTOS\\BOOT\\SETUP\\OEMDISK.C.

Tryk på en tast for at forsætte opg den vender tilbage til startbilledet uden at installere en driver ??

Hvad betyder det ????? Hvad skal jeg evt. gøre ?????
Avatar billede serverkudsk Nybegynder
12. september 2001 - 15:38 #1
Du kan evt, prøve at vælge driveren til nt, den vil også virke til w2k men ellers skal du prøve at downloade den nyeste driver til kortet.
Avatar billede serverkudsk Nybegynder
12. september 2001 - 15:39 #2
Hvis der ikke er noget som virker, kan det også være din w2k installe disk der er en fejl i
Avatar billede movingrok Nybegynder
12. september 2001 - 17:02 #3
Jeg har en Driver til en HPT368 til et Chaintech board. Jeg vil tro at du kan bruge den. Når  du har trykket F6 vil du blive spurgt efter driveren efter diskette 2.
Giv mig en email adr og jeg sender driveren!

rok
Avatar billede michr Nybegynder
12. september 2001 - 17:42 #4
Hej Serverkudsk

Jeg har prøvet at bruge den til NT 4.0, men den giver samme problem.

Til Movingrok !!

Du kan sende den til MiChr@Get2net.dk

Avatar billede makse Nybegynder
12. september 2001 - 19:12 #5
Prøv på den diskette du lægger driverne på, at gøre det på en af disse måder.

I roden A:\\ lægger du txtsetup.oem
Lav en mappe der hedder 2k (A:\\2k\\) og læg 370readme.txt, hpt3xx2k.ing og hpt3xx2k.sys i den mappe.

Hvis disketten allerede ser sådan ud, så prøv at lægge samtlige filer i roden på disketten. (A:\\)

Der kan være variationer i ovenstående filnavne.

Hvad står der i txtsetup.oem filen?
Avatar billede michr Nybegynder
12. september 2001 - 21:24 #6
Okay det vil jeg prøve. I txtsetup.oem står der følgende : (PS. Hvordan fik du gang i dit a-drev, da jeg har samme problem. Læs evt. andet sted).

På disketten er der 4 mapper. Win, Util, NT og 2K

#
# format for txtsetup.oem.
#
# General format:
#
# [section]
# key = value1,value2,...
#
# The hash (\'#\') introduces a comment.
# Strings with embedded spaces, commas, or hashes should be double-quoted
#

[Disks]

# This section lists all disks in the disk set.
#
# <description> is a descriptive name for a disk, used when
#  prompting for the disk
# <tagfile> is a file whose presence allows setup to recognize
#  that the disk is inserted.
# <directory> is where the files are located on the disk.
#

d1 = \"HPT370 UDMA/ATA100 RAID Driver Diskette\", \\Disk1, \\
d2 = \"HPT370 UDMA/ATA100 RAID Driver Diskette\", \\Disk1, \\nt
d3 = \"HPT370 UDMA/ATA100 RAID Driver Diskette\", \\Disk1, \\2k

[Defaults]

# This section lists the default selection for each \'required\'
# hardware component.  If a line is not present for a component,
# the default defaults to the first item in the [<component_name>]
# section (see below).
#
# <component_name> is one of computer, display, keyboard, mouse, scsi
# <id> is a unique <within the component> string to be associated
#  with an option.

scsi = Hpt3xxNT

[scsi]

# This section lists the options available for a particular component.
#
# <id> is the unique string for the option
# <description> is a text string, presented to the user in a menu
# <key_name> gives the name of the key to be created for the component in
#  HKEY_LOCAL_MACHINE\\ControlSet001\\Services

Hpt3xxNT = \"Hpt370 UDMA/ATA100 RAID Controller for WinNT 4.0\", Hpt3xxNT
Hpt3xx2K = \"Hpt370 UDMA/ATA100 RAID Controller for Win2000\", Hpt3xx2K

[Files.scsi.Hpt3xxNT]

# This section lists the files that should be copied if the user
# selects a particular component option.
#
# <file_type> is one of driver, port, class, dll, hal, inf, or detect.
#  See below.
# <source_disk> identifies where the file is to be copied from, and must
#  match en entry in the [Disks] section.
# <filename> is the name of the file. This will be appended to the
#  directory specified for the disk in the [Disks] section to form the
#  full path of the file on the disk.

driver = d2, HPT3xxNT.sys, Hpt3xxNT
inf    = d2, hpt3xxNT.inf, Hpt3xxNT

[Config.Hpt3xxNT]

# This section specifies values to be set in the registry for
# particular component options.  Required values in the services\\xxx
# key are created automatically -- use this section to specify additional
# keys to be created in services\\xxx and values in services\\xxx and
# services\\xxx\\yyy.
#
# <key_name> is relative to the services node for this device.
#  If it is empty, then it refers to the services node.
#  If specified, the key is created first.
# <value_name> specifies the value to be set within the key
# <value_type> is a string like REG_DWORD.  See below.
# <value> specifies the actual value; its format depends on <value_type>

value = \"\", Tag, REG_DWORD, 1
#value = \"Parameters\\PnpInterface\", 5, REG_DWORD, 1

[Files.scsi.Hpt3xx2K]

# This section lists the files that should be copied if the user
# selects a particular component option.
#
# <file_type> is one of driver, port, class, dll, hal, inf, or detect.
#  See below.
# <source_disk> identifies where the file is to be copied from, and must
#  match en entry in the [Disks] section.
# <filename> is the name of the file. This will be appended to the
#  directory specified for the disk in the [Disks] section to form the
#  full path of the file on the disk.

driver = d3, HPT3xx2K.sys, Hpt3xx2K
inf    = d3, hpt3xx2K.inf, Hpt3xx2K

[Config.Hpt3xx2K]

# This section specifies values to be set in the registry for
# particular component options.  Required values in the services\\xxx
# key are created automatically -- use this section to specify additional
# keys to be created in services\\xxx and values in services\\xxx and
# services\\xxx\\yyy.
#
# <key_name> is relative to the services node for this device.
#  If it is empty, then it refers to the services node.
#  If specified, the key is created first.
# <value_name> specifies the value to be set within the key
# <value_type> is a string like REG_DWORD.  See below.
# <value> specifies the actual value; its format depends on <value_type>

value = \"\", Tag, REG_DWORD, 1
value = \"Parameters\\PnpInterface\", 5, REG_DWORD, 1

[HardwareIds.scsi.Hpt3xx2K]
id = \"PCI\\VEN_1103&DEV_0004&REV_03\",\"Hpt3xx2K\"

Avatar billede michr Nybegynder
12. september 2001 - 21:25 #7
Undskyld !! (Makse) Hvordan fik du gang i Stig3\'s a-drev ??
Avatar billede movingrok Nybegynder
12. september 2001 - 21:49 #8
Check din mail.

rok
Avatar billede makse Nybegynder
12. september 2001 - 21:58 #9
Vedr. diskettedrevet, så var det kablet der vendte forkert.
Avatar billede michr Nybegynder
13. september 2001 - 09:14 #10
Rok !

Tak for din mail og jeg vil prøve den her i eftermiddag.
Avatar billede michr Nybegynder
13. september 2001 - 16:28 #11
Nu har jeg prøvet med din driver \"ROK\", men jeg får samme fejl som før !?!???!?!!?!??!?
Avatar billede michr Nybegynder
14. september 2001 - 08:06 #12
Efter udskiftning af A-drev er problemet løs´t og sagen afsluttes.
Avatar billede makse Nybegynder
14. september 2001 - 11:51 #13
Der kan man bare se.
Takker for point. :)