Avatar billede michr Nybegynder
12. september 2001 - 15:26 Der er 19 kommentarer og
2 løsninger

Opstartsproblemer / Boot problemer !!!!!!

Jeg har tidligere læst en masse om, at STIG3 havde en masse problemer med sit nye bundkort og MAKSE, men blev ikke rigtigt klar over, hvad han havde gjort for at løse problemet.

Jeg har netop købt følgende :

Abit KT7A-RAID
Athlon 1400
2 stk. IBM 75GXP 40 GB. De 2 harddiske er smeltet sammen til en ved hjælp at RAID\'en.

1. spørgsmål er : Hvordan får jeg mit A-drev til at boot\'e eller virke igen ????? Jeg kan \"sagtens\" læse på det ......
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
12. september 2001 - 15:27 #1
har du været i bios og sat A: som det første drev under boot devices?
Avatar billede michr Nybegynder
12. september 2001 - 17:43 #2
Ja !!
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
12. september 2001 - 17:48 #3
hvad sker der hvis du opretter en bootdiskette og du forsøger at boote fra den?
Avatar billede michr Nybegynder
12. september 2001 - 18:05 #4
Så skriver den :

Starter MS-DOS

og så sker der ikke mere ....
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
12. september 2001 - 18:09 #5
har du prøvet med en helt anden diskette? det kan jo skyldes at din diskette er defekt.
Avatar billede michr Nybegynder
12. september 2001 - 21:14 #6
Jeg har prøvet med 3 forskellige disketter, som alle virkede inden jeg skiftede bundkort
Avatar billede makse Nybegynder
12. september 2001 - 21:17 #7
Sidder diskettedrevet sidst på diskettekablet? (Floppykablet)
Avatar billede michr Nybegynder
13. september 2001 - 09:03 #8
Ja, det gør det.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
13. september 2001 - 09:12 #9
kan du høre/se om den faktisk forsøger at loade fra disketten? kommer der lys i lampen/lyde fra drevet?
Avatar billede michr Nybegynder
13. september 2001 - 09:49 #10
Ja, den lyser og loader (forsøger) i ca. 15 sek. og derefter holder den op.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
13. september 2001 - 10:03 #11
har du været i bios og checket at dit a-drev ikke er defineret som et 720 kb drev?
Avatar billede fangel Nybegynder
13. september 2001 - 10:06 #12
det sker at ikke alle SYS filerne komme med, jeg kender ikke alle filerne. men regedit, dos og autoexec + en masse andet skal ligge på disken
Avatar billede michr Nybegynder
13. september 2001 - 10:49 #13
Til Kim !

Bios er sat op til 1.44 3.5 in.

Kan det være fordi jeg har monteret for mange PCI slots ??
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
13. september 2001 - 11:00 #14
næh...din floppy controller har intet med dine pci slots at gøre.
har du prøvet at hente en bootdisk fra www.bootdisk.com og så boote fra den?
Avatar billede michr Nybegynder
13. september 2001 - 14:10 #15
Næ, men det vil jeg nu prøve.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
13. september 2001 - 15:04 #16
lige en hurtig kommentar, lad være med at svare på din egne spørgsmål! nøjes med at kommentere! svarene skal vi nok komme med :)
Avatar billede michr Nybegynder
13. september 2001 - 16:26 #17
Okay. Nu har jeg været en tur på www.bootdisk.com og får følgende fejl :

Boot med WindowsME disk:

Disk I/O error
Replace the disk, and then press any key.

Boot med disk 1 til Win2K:

I/O error reading disk
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
13. september 2001 - 16:43 #18
?? det lyder altså som om den står til at boote fra c-drevet
Avatar billede michr Nybegynder
13. september 2001 - 19:27 #19
Jeg ved ikke, hvem som har fortjent point\'ene men uanset hvad så har jeg i dag skiftet a-drevet og nu virker det sørme. Om kablerne har siddet forkert eller hvad der har været galt ved jeg ikke, men det virker.

Case closed
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
13. september 2001 - 19:44 #20
du kan gøre 2 ting:
1. give point til dem der har hjulpet dig og dermed lukke spørgsmålet.
2. acceptere dit eget svar og dermed lukke spørgsmålet.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
14. september 2001 - 08:42 #21
tak for point :)

www.fotx.net/kimrosgaard