Avatar billede meno Nybegynder
11. september 2001 - 22:02 Der er 114 kommentarer

world trade center (fis)

en idiot har lavet dette billede http://kotisivu.raketti.net/wadez/ter.jpg
man skal da også væer en idiot og spasser og jeg kunne blive ved syntes i ikke også det
Avatar billede darkside Nybegynder
11. september 2001 - 22:03 #1
Det er sq da griner nok..
det er en joke.!
Avatar billede hotpop Novice
11. september 2001 - 22:03 #2
????????????????????????????????????????????
Avatar billede tommyf Nybegynder
11. september 2001 - 22:03 #3
http://www.eksperten.dk/spm/107814
^^Har vi en snyder?

Stod Ekspertens server i et af de tårne? Nu går der op til 30minutter før jeg får e-mails om at der er sket noget.
Avatar billede darkside Nybegynder
11. september 2001 - 22:04 #4
Jepz en fucking cheater
Avatar billede riversen Nybegynder
11. september 2001 - 22:04 #5
jeg synes en skal kontakte admin
Avatar billede meno Nybegynder
11. september 2001 - 22:04 #6
prøver lige igen

en idiot har lavet dette billede http://kotisivu.raketti.net/wadez/ter.jpg
man skal da også væer en idiot og jeg kunne blive ved. syntes i ikke også det at det en dumt at lave fis med det der er sket i dag mange 1000 er jo blevet dræbt
Avatar billede vistodk Nybegynder
11. september 2001 - 22:05 #7
Ja NOGLE kan vel altid grine af at 10,000 bliver dræbt. Tilsyneladende pga en gal Perker (ja- jeg sagde perker) med for mange penge.
Avatar billede darkside Nybegynder
11. september 2001 - 22:05 #8
Det er en fucking joke, fat det dog, synes du ikke det er sjovt så lad da for fanden vre med at se på det.!!!
Avatar billede rookie-albert Nybegynder
11. september 2001 - 22:05 #9
Ja det var mig, undskyld min politiske ukorrekthed
men hr. meno jeg tror sgu godt at folk kan forstå at det bare er en skide joke!!!!
Avatar billede meno Nybegynder
11. september 2001 - 22:06 #10
til darkside
er du dum eller hvad det er da noget lort at lave
Avatar billede knast Nybegynder
11. september 2001 - 22:07 #11
Hved du hvad!
10.000 mennesker er døde idag!
10000 MENNESKER!!!!!!!!!!!!!

jeg synes på ingen måde at man skal lave sjov på denne måde!

og hvis jeg fik fat i vedkommende ved jeg sku ikke hvad jeg ville gøre ved ham!
*grrr*
Avatar billede darkside Nybegynder
11. september 2001 - 22:07 #12
visto.dk>>Jeg synes helt seriøst du skal holde din kæft...du kan ikke vide om det er en tyrker, og det tvivler jeg faktisk ret meget på at det er.!
Avatar billede meno Nybegynder
11. september 2001 - 22:07 #13
til dem der tror jeg er addce
jeg vil gerne skaffe 111 point og give dem til admin hvis i vil lade vær med at sige at jeg er addce!
Avatar billede rookie-albert Nybegynder
11. september 2001 - 22:08 #14
mig?......
Avatar billede tomsommer Juniormester
11. september 2001 - 22:08 #15
darkside dit fjols... og meno, det lort der burde slet ikke bliv vist public.... Så lad vær med at poste den slags pis
Avatar billede darkside Nybegynder
11. september 2001 - 22:08 #16
meno>>Ah luk klappen din fucking snydepels!
det er sq folks egen sag hva de vil lave, og som sagt synes du ikke det er sjovt så lad da for fanden være med at kigge på det.!
Avatar billede rookie-albert Nybegynder
11. september 2001 - 22:09 #17
fucking snyder!!! og visto.dk hvis du havde fulgt med i nyhederne hvilket du sikkert ikke har, så ville du vide at ingen ved om det er \"perkere\" (skide racist)
Avatar billede darkside Nybegynder
11. september 2001 - 22:10 #18
tom>>Luk da lige hva.!
Jeg synes personligt at det var et sjovt billede, for jeg kan sq skelne mellem virkeligheden og et spil!!
Avatar billede meno Nybegynder
11. september 2001 - 22:11 #19
til darkside
ja men jeg vil have jeres mening.
sory jeg blev sur på dig men der er da noget lort at lave samme dag
Avatar billede rookie-albert Nybegynder
11. september 2001 - 22:12 #20
darkside har ret, og grunden til jeg linkede til det, var jo ikke for at støde nogen.....
nå nu vil jeg tage en omgang Max Payne....
Avatar billede ajh Nybegynder
11. september 2001 - 22:12 #21
kære darkside

Hvordan du kan tage så let på at folk allerede laver \"sjov\" med den katastofale krise usa og resten af verden står overfor er ud over min forstand.

Hvordan du så ligefremt kan acceptere en såkaldt joke vedr. de 10.000 af liv der i dag er blevet spildt, uskyldige mennesker der bare passede deres hverdag.

Hvordan kan du støtte en gruppe terrorister ved at tage så let på alle de liv der er gået tabt ?

Det er bestemt ikke en joke, det er en dag verden fremover vil huske og hvis den kære nostradamus har ret i sine spådomme så bør man måske lytte til den her:

\"In the City of God there will be a great thunder, Two brothers torn apart by Chaos, while the fortress endures, the great leader will succumb\" , \"The third big war will begin when the big city is burning\" - Nostradamus 1654\"
Avatar billede tommyf Nybegynder
11. september 2001 - 22:14 #22
Det er ikke \"perkere\" men muslimere der synes at det er sjovt.
Avatar billede darkside Nybegynder
11. september 2001 - 22:14 #23
Jajaja, det er stadigt en fucking joke!
Klart det var en katastrofe det der skete idag, men hey shit happens, og jeg mener stadigt USA selv var skyld i det, de blander sig for meget...
Avatar billede tommyf Nybegynder
11. september 2001 - 22:14 #24
Hvad betyder \"succumb\"?
Avatar billede ajh Nybegynder
11. september 2001 - 22:15 #25
darkside>> det er meget sørgeligt at du ikke kan se længere end det!

tommyf>> slå det op!
Avatar billede rookie-albert Nybegynder
11. september 2001 - 22:15 #26
vietcong,indianerene og de andre de slog ihjel...
Avatar billede darkside Nybegynder
11. september 2001 - 22:16 #27
ajh>>Jeg kan nemt se længere, jeg har bare min egen mening..!
Avatar billede rookie-albert Nybegynder
11. september 2001 - 22:16 #28
for USA har blod på sit flag!!
Avatar billede vistodk Nybegynder
11. september 2001 - 22:17 #29
darkside >< hvis jeg vil sige perker, så gør jeg det... PERKER-PERKER... og RØV..
Ifølge NSA og FBI er terror angrebet behæftet med Bin Laddens \"Fingeraftryk\".. så jeg følger med
Avatar billede tommyf Nybegynder
11. september 2001 - 22:26 #30
ajh >> Mon ikke jeg ville have gjort det hvis jeg havde en ordbog? Afsløre jo så at du ikke ved det :o)
Avatar billede Dominix Novice
11. september 2001 - 22:29 #31
Jeg er så nødt til at give et lille svar her.. Menneskets hjerne er sgu nødt til at få afløb for nogen ting.. hvordan tror i en kriminal betjent ikke ville have det hvis de ikke lavede en masse fis med hinanden også når det drejer sig om et så tragisk enme som dette ..
Avatar billede ajh Nybegynder
11. september 2001 - 22:30 #32
rookie-albert>> lever du også efter bogen \"vendetta\" ??? Hævn frem for alt ? .. nej verden er ikke perfekt, men ligegyldigt!!! hvad der end er sket i fremtiden og i nutiden skal man ikke bekæmpe ondt med ondt, eller på nogen måde retfærdiggøre det heller!

darkside>> det er også helt fint, det er bare ikke ok at være så phucking makaber.

visto.dk>>  det er ligegyldigt om vedkommende  (nok flertal) er lyserøde, gule, røde, brune, sorte, grønne eller blå! Desværre forholder det sig sådan at Bin Ladden er hjernedød i forhold til en ellers moderne og (nogenlunde) civiliceret verden.
At råbe op om at det var en \"perker\" der gjorde er håbløst stupidt, bare fordi min nabo er en morder er alle lyserøde mennesker da ikke mordere vel ?
Avatar billede ajh Nybegynder
11. september 2001 - 22:32 #33
succomb = bukke under
Avatar billede vistodk Nybegynder
11. september 2001 - 22:32 #34
10000 døede, og jeg får ballade for at sige \"perker\" forstå logikken i det!

Religion was from the beginning, essentially and fundamentally, life\'s nausea and disgust with life, merely concealed behind, masked by, dressed up as, faith in \"another\" or \"better\" life.

Citat fra Nietzsche\'s The Birth of Tragedy
Avatar billede ajh Nybegynder
11. september 2001 - 22:32 #35
o = u
Avatar billede ajh Nybegynder
11. september 2001 - 22:35 #36
ays> jeg er helt og aldeles overbevist om at det link (den side) ikke er lavet for at få afløb... selvfølgelig kan det ikke dokumenteres.

visto.dk>> logikken er ikke at skære alle over een kam, vil jeg tro
Avatar billede john.doe Nybegynder
11. september 2001 - 22:38 #37
Perkerer er SYGE i hovedet, når de gør sådant noget. Jeg håber og beder til at islam bliver udslettet ligesom pest og kolera.
Avatar billede Dominix Novice
11. september 2001 - 22:39 #38
ajh>>  Sort humor er vel også en form for afløb.. hvem har ikke hørt en del jokes ang. Estonia ? (endnu en tragedie for nogen år siden hvor en færge sank med passagerer)
Avatar billede xcent Nybegynder
11. september 2001 - 22:43 #39
Har aldrig hørt en vits om Estonia!
Avatar billede ajh Nybegynder
11. september 2001 - 22:44 #40
john.doe>> føler du sig ikke syg om hjertet (såfremt du har et) når du kommer med sådanne fordømmende udtalelser ?

ays>> jeg kan ikke taler for andre (naturligvis!), jeg kan kun sige at jeg ikke bifalder nogen form for makaber humør, specielt ikke når det drejer som om terror ! Nyd det endeligt.
Avatar billede xcent Nybegynder
11. september 2001 - 22:44 #41
\"Perkerer er SYGE i hovedet, når de gør sådant noget. Jeg håber og beder til at islam bliver udslettet ligesom pest og kolera.\"
Citat fra john.doe

Helt enig... Endnu et eksempel på at perkere er syge i bolden!....
Avatar billede xcent Nybegynder
11. september 2001 - 22:47 #42
mangler et R på perkere..
Undskyld trykfejl!
Avatar billede avlund Nybegynder
11. september 2001 - 22:48 #43
Respekt til darkside... that\'s it.
Avatar billede avlund Nybegynder
11. september 2001 - 22:51 #44
En masse mennesker har stillet gamacherne et sted langt langt væk. Der er nu to muligheder:

1: Anlægge tudefjæs og bashe til alle der ikke gør det samme, for \"det ER så synd for alle de STAKKELS mennesker\" der alligevel er døde nu og derfor nok er skideligeglade.

2: Indse at hvad vi end gør gør det ikke fra eller til, og derfor kan man lige så godt få det bedste ud af situationen og tage lidt pis på det.

... og hvem siger at Islam-tilhængere gjorde det? Behøver jeg minde om Timothy Veigh, som gjorde det alle troede Islam stod bag?
Avatar billede Dominix Novice
11. september 2001 - 22:51 #45
ajh>> fair nok .. men jeg vil hellere (lave sjov er et forkert udtryk) end at mit hoved bliver fucked up fordi jeg forsøger at forstå det eller noget .. men vi har hver vores holdninger .. og det er fedt nok med mig ..
Avatar billede xcent Nybegynder
11. september 2001 - 22:54 #46
Den måde som dette er gjort på, kan kun være en Islam tilhænger.
Det der med selvmords piloten er noget de \"næsten\" kun gør i Islam land..... Fordi de gerne vil dø for deres FUCKING gud, så tror de, at de kommer til at vile i fred fordi de dræber 10000 andre.
Avatar billede avlund Nybegynder
11. september 2001 - 22:56 #47
OK, lad os så se beviserne. Indtil da hjælper det ikke ligefrem på integrationsdebatten her i landet med udtalelser som \"perker\", \"Jeg håber og beder til at islam bliver udslettet ligesom pest og kolera.\" og lignende konstruktive udtalelser.
Avatar billede xcent Nybegynder
11. september 2001 - 22:59 #48
Min mening er at der ikke skal komme flere af de \"dyr\" op til vores fredlige land.
Det er min mening, og det kan godt være at du har en anden!
Det er op til dig!
Avatar billede rookie-albert Nybegynder
11. september 2001 - 23:02 #49
jeg skal love for at mit kontroversielle og politisk ukorrekte billede skabte røre... *LOL*
Avatar billede ajh Nybegynder
11. september 2001 - 23:03 #50
avlund>> det kan godt være de der er døde er ligeglade, hvad med de der er invaliderede for livet ? Hvad med de pårørende ? familie ? venner ? tror du at de vil værdsætte at andre folk (dig) bare er pisse ligeglade og laver sjov ?

Få det bedste ud af situationen ? det er fuldstændig sindsygt at sige sådan noget!

ays>> jeg kan informere om at det endnu ikke er sivet ind hos mig, det gør det sikker iløbet af et par dage...

xcent>> der skal bare et par holdninger til af din slags til at sådanne situationer altid vil opstå igen. Det handler mere om fortolkning og misvejledning end noget andet, det er selvfølgelig meget uhensigtsmæssigt at den verden de potentielle terrorister lever i, ikke kan forenes med den verden vi andre befinder os i.  Men derfra og til at alle der er tilhænger af islam skal dø er latterligt.
Vi er en verden af forskellige holdninger, meninger og religioner, alle bør respekteres på lige fod. Dermed ikke sagt at det bliver det :/
Avatar billede ajh Nybegynder
11. september 2001 - 23:04 #51
xcent> du burde dømmes til at bo med mennesker du ikke forstår, det kunne måske udvide din horisont.

rookie>> det er dejligt at du morer dig
Avatar billede burningice Nybegynder
11. september 2001 - 23:09 #52
ajh>> for så hellig... du kan jo ikke gøre en skid ved det alligevel

Det skal ikke undre mig om at de pårøende nu vil begynde at sagsøge de to flyselskaber som ejede de to fly der blev brugt som \"bomber\". Og personligt tror jeg også at Microsoft har en sag hængende om hovedet, jeg kan lige se overskrifterne for mig: \"En gruppe terrorister inspireret af MS Flight Simulator, WTC jævnet med jorden\".
Avatar billede burningice Nybegynder
11. september 2001 - 23:10 #53
for = hvorfor
Avatar billede rookie-albert Nybegynder
11. september 2001 - 23:10 #54
ajh og til alle andre skeptikere >> jo tak, håber ikke at dette skal holde os uvenner frem over. Det var jo bare en joke, og bare fordi vi ikke deler humor behøves vi jo ikke være uvenner. *Gg*
Avatar billede burningice Nybegynder
11. september 2001 - 23:12 #55
på den anden side... Det kan også være at det er noget Bush har iscenesat, nu har han nemlig en undskyldning for at bruge de misiler der står i hans baghave. Eller måske skulle han bruge det til at bevise omverdenen \"at dette havde ikke sket hvis vi bare havde en misilskjold\"!!
Avatar billede burningice Nybegynder
11. september 2001 - 23:13 #56
en misilskjold = et misilskjold
Avatar billede burningice Nybegynder
11. september 2001 - 23:14 #57
Avatar billede Dominix Novice
11. september 2001 - 23:18 #58
misilskjold = missilskjold hehe

Nu har jeg svaret gimme 0 point !!
Avatar billede avlund Nybegynder
11. september 2001 - 23:22 #59
\"Få det bedste ud af situationen ? det er fuldstændig sindsygt at sige sådan noget!\"

Du siger altså at vi skal få det værste ud af situationen? Ja for satan, det er det bedste forslag jeg længe har hørt.
Avatar billede sukos Juniormester
11. september 2001 - 23:24 #60
Hvis ikke jeg var racist, (det har luret lidt det sidste års tid!), så er jeg blevet det i dag!!!
Avatar billede avlund Nybegynder
11. september 2001 - 23:25 #61
Ja, lad os dømme folk på deres hudfarve. Kom glad, alle sammen.
Avatar billede sukos Juniormester
11. september 2001 - 23:25 #62
Fantasi:

ALLE MUSLIMER DØR, OG VI TAGER DET SOM EN SORT PLET I HISTORIEN, OG STARTER FORFRA!!!!!
Avatar billede sukos Juniormester
11. september 2001 - 23:26 #63
Overdreven tro på en eller anden gud, burde straffes!
Avatar billede avlund Nybegynder
11. september 2001 - 23:29 #64
Ja - præcis som de kristne gør. Så har vi kun ateisterne tilbage.
Avatar billede avlund Nybegynder
11. september 2001 - 23:31 #65
Hvis et helt folk skulle dræbes pga. deres religions voldelige tendenser, så var vi allerede væk. Husker du inkvisitionen og invaderingen af Sydamerika? Vi er ikke et hak bedre end muslimerne.
Avatar billede sukos Juniormester
11. september 2001 - 23:31 #66
Det er sgu fint at tro på et eller andet, bare det ikke går ud over andre!!!
Avatar billede sukos Juniormester
11. september 2001 - 23:32 #67
For hvor mange år siden? sagde du???
Avatar billede sukos Juniormester
11. september 2001 - 23:35 #68
Tro kan flytte bjerge!
Ja, fuckit man, tro kan ødelægge mennesker.
Avatar billede avlund Nybegynder
11. september 2001 - 23:37 #69
Gør det det mere rigtigt?

Og i Nordirland har de allerede deres egne hellig krig, uden overhovedet at have brug for andre religioners indblanding...

Desuden spillede Hitler til det ekstreme på folks kristne synspunkter i hans propaganda.
Avatar billede sukos Juniormester
11. september 2001 - 23:39 #70
FUCK TROENDE!
Avatar billede skwat Praktikant
11. september 2001 - 23:41 #71
tsk, tsk folk er afsporede
Avatar billede avlund Nybegynder
11. september 2001 - 23:42 #72
Jeg siger ikke at religion er rigtigt. Det ville jeg aldrig gøre. Men der er heller ikke en religion der er mere eller mindre rigtig end de andre.

Folk der ønsker krig ønsker krig, hvad enten de er religiøse eller ej. Forkskellen er bare en undskyldning og en \"grund\" til at få det udløst.
Avatar billede jakoba Nybegynder
12. september 2001 - 04:21 #73
visto.dk 11/09 2001 22:32:18 :
  \"10000 døede, og jeg får ballade for at sige \"perker\" forstå logikken i det!\"

Den logik er da nem at forstå. Det er jo netop kollektivt fordømmende begreber som \"Perker\" der gør det muligt for sådan noget at ske. De der gjorde det tænker næppe \"Vi har slået 10000 uskyldige mennesker ihjel\" men snarere at \"Vi har befriet verden for 10000 vantro hunde\" eller hvad deres hadebetegnelse nu er.

Det står ellers ret så klart og tydeligt i koranen, og i bibelen og allemulige andre religioners bibler at man skal lade være med at slå andre mennesker ihjel. Men det ser ikke ud til at holde nogen tilbage. Man skal bare finde på en undskyldning for at sige at \"der er ikke mennesker, de er \'Perkere\'.\" eller hvad man nu kan finde på.

mvh JakobA
Avatar billede xcent Nybegynder
12. september 2001 - 07:35 #74
Jeg synes ikke at alle islam tilhængere skal dø... Jeg synes bare at de skal holde sig i sit egen land, og la\' vær med at lave sådan ballade!
Avatar billede ajh Nybegynder
12. september 2001 - 08:00 #75
misfortolkning (overlagt or not) af tro dræber mennesker... had dræber mennesker, uvidenhed dræber mennesker, og listen fortsætter...

det nytter ikke noget at sige at alle af en eller anden race skal dø, fordi et medlem af denne har begået en frygtelig handling.

nogen her siger, at hvis de ikke allerede var racistiske så er de det nu.... jeg har det omvendt, jeg har altid set med racistiske øjne på \"fremmede\", men ikke længere... for i sidste ende er intet mere skadeligt end fremmedhad og det er en af de ting jeg har indset nu...  jeg går ud fra at det, for mig personligt, er at vende situationen til det bedste, selvom godt og skidt er svære at definere sat i relief.

Mit hjerte bløder for de nylige dødsfald, men endnu mere for al den had der er i verden.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
12. september 2001 - 08:46 #76
Jeg er skræmt over den intolerence der åbenlyst også florerer blandt Ekspertens brugere.
Avatar billede steel-shark Nybegynder
12. september 2001 - 09:12 #77
*Amen*
Lad dem \"de skyldige\" brænde i helvede til evigtid!!!!
Avatar billede webmasterdk Praktikant
12. september 2001 - 09:42 #78
efter at have læst de første par indlæg i dette spm, må jeg komme til den konklusion at
Det er hersker en meget negativ stemning i det her spm, og at det er et fedt billede!
By the way er der nogen der kender priserne på bly plader?
jeg har tænkt mig at bygge lidt om i kælderen, til når usa vil hævne sig!
Avatar billede Slettet bruger
12. september 2001 - 14:08 #79
Min konklusion: Religion er for verden hvad den sorte død var for Europa. Alle religioner har bragt død og ødelæggelse med sig, og alligevel beder folk til deres gud når det går galt.

Om man er kristen, muslim eller græsk-katolsk er ligemeget!

Jeg fordømmer jer religiøse og beder til at alle folk der har blot den mindste smule religion eller tro på gud i sig må brænde i helvede!
Avatar billede burningice Nybegynder
12. september 2001 - 16:43 #80
el_bart>> du må du sq holde op. Jeg er selv kristen og jeg forstår ikke at man kan komme med sådanne udtalelser!!

Eneste som kommer i helvede af os to er DIG!
Avatar billede Slettet bruger
12. september 2001 - 16:47 #81
cyber> jeg tror ikke på himmel og helvede, så fint med mig!
Avatar billede tommyf Nybegynder
12. september 2001 - 16:47 #82
cyberfessor >> \"Døm ikke, thi du skal også blive dømt\"
, \"Tilgiv din næste\", \"hvis nogen slår dig så vend den anden kind til\".
Du overholder ikke rigtig nogle af ovenstående, så pas nu på ;o)

el_barto >> Glæder mig til at se den hjemmeside du laver til dem dernede :o)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
12. september 2001 - 17:06 #83
rooki albert & darkside>> mellem 10-30000 mennesker døde er ikke nogen fucking joke, det er ikke engang tilnærmelsesvis morsomt. At syntes det er sjovt er jo bare beviset for at man ikke er et vokent menneske og ikke har forstået hvad det betyder, så jeg skal hjælpe jer.

Det økonomiske marked er allerede ramt, det betyder stigende priser.

Det betyder også at amerikanerne vil hævne sig og nyrup har sagt at vi vil hjælpe, krig koster penge, stigende skatter.

Dansk økonomi hænger sammen med den amerikanske tæt sammen, i krig falder samhandlen, det betyder fyrringer, ingen lønforhøjelser osv.....

Så lad os forestille jer at i bliver fyrret, til stigende priser og skatter så er det jo ikke sjovt længere. Men så kan vi sende jer i krig så skal i jo ikke tænke på det mere.

Det er under ingen omstændigheder pænt at kalde nogen perker, men man forstår måske vreden. Det gør jeg, jeg har familie og venner der over, når man er truet (og det er vi alle) siger man ting der måske ikke var meningen.

Lad os nu alle klappe hesten. Billedet er usmageligt. Og når det kan ske i USA så kan det også ske alle andre steder i verden. Der er så at sige ingen garanti for at Amalineborg ikke er det næste mål, det er nok utænkeligt, men ingen garanti.
Avatar billede jelzin101 Praktikant
12. september 2001 - 17:25 #84
In the City of God there will be a great thunder, Two brothers torn apart by Chaos, while the fortress endures, the great leader will succumb\" , \"The third big war will begin when the big city is burning\" - Nostradamus 1654\"

>> min tolkning siger altså at det er bethlehem der skal stå i flammer.... men det kan jo også være en metaphor for religionskrig (gud by / guds religion noget) - 2 brothers >> israel <> plstere/ us. / rus / msln <> kristne.

Avatar billede adagio Nybegynder
12. september 2001 - 17:38 #85
Min fortolking siger nu noget andet:

City of God = storby som NY/LA som folk mere eller mindre ser op til
2 brothers = Kunne i denne sammenhæng sagtens være Twin Towers
Og man må jo sige at det er sket et tordenvejr i NY i går, at det hele blev et kaos.
Og til disse tider står 3. verdenskirg og lurer (the third big war)
Avatar billede adagio Nybegynder
12. september 2001 - 17:41 #86
og så lige, disse billeder har ingen humor som James_T_dk siger...til dem der synes det er sjovt => Grow up
Avatar billede tommyf Nybegynder
12. september 2001 - 17:55 #87
Det er absolut hvad jeg vil kalde overfortolkning. Det er 2 citater sat sammen, og der er flere ting der ikke passer end der er ting der passer.

1) Byen har absolut ikke noget med gud at gøre.
2) Det kan aldrig fortolkes som om der har været torden.
Med lidt god vilje kan jeg gå med til resten.

Der kommer ingen 3. verdenskrig, hvad havde I forestillet jer?

På den ene side ser vi:
1) Rusland
2) Europa
3) Kina
4) USA

På den anden side ser vi:

1) Afganistan (eller hvem der nu gjorde det)

Det har intet at gøre med en verdenskrig - det kaldes en massakre.
Avatar billede smms Nybegynder
12. september 2001 - 17:59 #88
Hvis man laver nok forudsigelser og ikke er ret præcis vil man få ret på et tidspunkt.
Avatar billede adagio Nybegynder
12. september 2001 - 19:15 #89
Hvem siger at gud skal være iblandet? For mange folk vil en by som NY godt kunne kaldes (set fra et meget gammelt synspunkt) City of God, men det behøver ikke ligefrem at betyde at Gud lever i den by, dvs, både og, for mange folk er penge en slags gud og penge er der sgu mange af i en by som NY.

Katastrofen (angrebet) kom fra himlen ligesom torden og lyn.
Avatar billede Slettet bruger
12. september 2001 - 19:26 #90
\"(set fra et meget gammelt synspunkt)\"

Nu må man jo huske på at NY er en temmelig ny by, så mon ikke vi hellere skal snakke Jerusalem?? Gud\'s by er det måske ikke, men så Jesus da? *G*
Avatar billede adagio Nybegynder
12. september 2001 - 19:40 #91
Det jeg mente var at i gammel tid ville \"Guds By\" nok have været Jerusalem eller sådan noget, men datidens gud er mere eller mindre blevet udskiftet med en anden gud her i nutiden.

Men det ser ud til at det ikke er Nostradamus der har skrevet dette citat alligevel (læs indslaget 3. verdenskrig)
Avatar billede hotpop Novice
12. september 2001 - 20:14 #92
adg> det ER nostradamus
Avatar billede NanoQ Nybegynder
12. september 2001 - 21:34 #93
Folk er hurtige til at overfortolke.

Der findes tonsvis af bøger der analyserer Nostradamus forudsigelser. Langt de fleste konkluderer, at de \"forudsigelser\" han kom med, er skrevet i vendinger så de kan passe på utroligt mange begivenheder.

Det er lidt samme princip som ugebladshoroskoper. Læser man horoskopet fra forrige uge, kan man næsten altid få dem til at passe på noget som er hændt. Dette tager mange fejlagtigt som beviser.

3. verdenskrig er uendelig usansynlig i dette tilfælde. Skulle vi ud i den situation, skulle vi have mindst 2 tilnærmelsesvis lige stærke parter. Det har vi ikke. Slet ikke i denne sag. USA vil komme med en hævnaktion. Den bliver sansynligvis meget voldsom. Men jeg tror selv de meget kritiske nationer som Rusland og Kina vil se igennem fingre med hvad end der sker. Det er trods alt et direkte angreb, ikke bare på USA, men på demokratiet. De fleste demokratiske nationer har allerede i mere eller mindre direkte vendinger tilkendegivet, at de vil støtte en eventuel gengældelse. Andre nationer vil holde sig passive.

NanoQ
Avatar billede adagio Nybegynder
12. september 2001 - 22:07 #94
Avatar billede rookie-albert Nybegynder
12. september 2001 - 22:37 #95
undskyld til alle dem der fandt mit billede usmageligt.....Jeg havde måske nok ikke rigtigt fattet situationens alvor da jeg lagde billedet ud!!!
Avatar billede avlund Nybegynder
12. september 2001 - 23:35 #96
Jeg kom til at tænke på, hvor meget USA i virkeligheden har tigget om det her.

Jeg ved i alle sammen vil overfalde mig for det her, men tænk så på:

Nagasaki
Hiroshima
Vietnam
Irak
Kuwait

De første to behøver vist ingen introduktion. To store japanske byer fulde af civilister bombede sønder og sammen og gjort ubeboelige i århundreder.

Vietnam: det er heller ingen hemmelighed at staterne brugte enorme mængder napalm over adskillige landsbyer i området.

Irak & Kuwait: Skønt der \"primært blev gået efter militære mål\", blev der i den grad sløset i foretagendet, så meget at næsten flere civilister end militærpersoner måtte lade livet både i Irak og så sandelig også i de besatte områder i Kuwait.

Og så er der selvfølgelig bombningerne i Bosnien, men jeg mener dog ikke USA var involverede dér - der var det NATO der lod ilden regne over civilisterne (ikke med vilje? Måske ikke, men det ændrer ikke på hvem der blev ramt).

\"Jamen, det er landets ledere der har taget de beslutninger, hvorfor skal folket straffes for det???\" Såre simpelt: i et demokrati er lederne valgt AF folket, det er et privilegium og et ansvar enhver stemmeberettiget person i nationen har. Så hele folket bærer hermed også ansvaret for deres lederes beslutninger om at slagte folk. SÅDAN FUNGERER KRIG.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
12. september 2001 - 23:51 #97
Ser vi bort fra Vietnam, der jo gik grueligt galt selv for amerikanerne, tror jeg du skal prøve at se alle de 4 andre i et andet perspektiv.

Det kan diskuteres om det var nødvendigt at bombe BÅDE nagasaki og Hiroshima. Men det fik japan til at kapitulere. Var det ikke sket, kunne der nemt være gået endnu flere menneskelig tabt, før krigen var afsluttet. At der blev brugt atombomber kan man ikke klandre dem for. I 1945 havde man slet ikke indsigt i, hvor farligt det skidt egentlig er. Se bare billeder fra prøvesprængninger, hvor betalende tilskuere kunne overvære sprængningerne på kort hold. Endda uden beskyttelse af nogen slags.

Irak og Kuwait. Jeps... der gik menneskeliv tabt. Men verdenssamfundet var NØDT til at reagere. Saddams handlinger kunne man ikke bare lade stå til. Det var muligvis amerikanerne der stod forrest i offensiven, men det meste af den vestlige verden bakkede op.

Og Bosnien... igen... havde Nato ikke grebet ind, kan man kun gisne om, hvor mange menneskeliv der ville være gået tabt. Idag kan krig ikke tolereres. Verdenssamfundet tager de skridt der er nødvendige for at få det stoppet. Med alle midler. Naturligvis er der nogen der er imod. Men havde man ladet stå til, ville der også have været folk der havde protesteret imod verdens passitivitet.

Og husk... det er IKKE bare USA der er ramt. Det er også os i lille Danmark. I og med vi er en del af Nato, står vi solidarisk sammen i sådanne situationer. Det har vi FORPLIGTET os til.

NanoQ
Avatar billede martens Guru
12. september 2001 - 23:56 #98
meno >> Nu har han vist slettet filen,- Er du så tilfreds ?

Til tider tackler vi mennesker katastrofer med den sorteste humor, hvilket jeg også bemærkede i dag på arbejdet..

En dag, hvor tankerne omkring den forfærdelige massakre/ulykke strømmede gennem hovedet...

Men det er for at få tingene på afstand mennesket gør disse ting,- Altså med reference til billedet...

That´s Life !

Keep up the good mood

btw. Notradamus er vel at sammenligne med en form for sandsynlighedsregning... hvis og hvis...

mvh martens
Avatar billede avlund Nybegynder
13. september 2001 - 00:17 #99
Dejligt at se et fornuftigt svar, i stedet for den sædvanlige mudderkastning jeg havde forventet.

Selvfølgelig var disse tiltag nødvendige. Men det var sløset. Hvis de havde gjort det ordentligt, var de civile mål ikke blevet ramt i samme grad overhovedet.

Hvad de japanske byer angår... måske (og kun måske :-> )havde tabene været større ved en direkte løsning, men der var det i det mindste militærfolk (altså: folk der SELV i større eller mindre grad havde valgt det) og ikke intetanende civile, der var døde og invaliderede.

Jeg er klar over, at siden USA hjalp Europa i sin tid i 1. verdenskrig har vi en gammel gæld at indfri. Men jeg blev nødt til at fremlægge mit synspunkt, inden diskussionen druknede i snævertsynede anti-arabiske holdninger. Og jeg er ikke engang selv udlændning.
Avatar billede avlund Nybegynder
13. september 2001 - 04:21 #100
Til Nostradamus-sammenligningen: læs den ægte vare i stedet for at tro på hvad som helst i får stukket i hovedet!!!

http://www.nostradamus-repository.org/cityofgod.html
Avatar billede kartolux Nybegynder
14. september 2001 - 20:00 #101
Jeg tror, at hævnen bliver endnu vildere end selve ugerningen og glæder mig.
Avatar billede burningice Nybegynder
14. september 2001 - 20:48 #102
har i læst at kongressen har givet militæret lov at bruge a-våben, samt at reserven (omkring 350.000 mand) er blevet indkaldt... det er sygeligt!
Avatar billede hotpop Novice
14. september 2001 - 20:51 #103
kartoloux> glæder du dig? Har du det helt godt oven i hovedet? Det lyder altså ikke sådan...
Avatar billede hotpop Novice
14. september 2001 - 20:51 #104
cyberfessor> Enig!
Avatar billede japtus Nybegynder
14. september 2001 - 20:58 #105
Jeg snublede lige over denne tråd og fik øje på noget m. Nostradamus .... denne mand er en lille ... meget lille hobby jeg har og er derfor interresseret i det ovenstående link ... der ikke virker .. :/ ... øv ... er det det korrekte link eller er siden lukket ??
Dennis
Avatar billede japtus Nybegynder
14. september 2001 - 21:02 #106
Jeg synes ikke der er noget at glæde sig over eller til ...
Dette emne er så følsomt at det snildt kan udløse 3. verdenskrig ..
Forholdet imellem mellemøsten (generelt) og USA er ikke særlig holdbart for tiden ...
Og da slet ikke oven på sådan en begivenhed som (tilgiv mig) WTC og Pentagon .

Avatar billede NanoQ Nybegynder
14. september 2001 - 21:27 #107
Nostradamus citatet der har floreret holder ikke vand.

For det første er det dateret 1664... eller sådan noget... i hvert fald i 16\'erne... Nostradamus døde 1598 eller 99 hvis jeg ikke tager helt fejl.

Citatet er skrevet af en canadisk studerende i 1997 i forbindelse med et projekt hvor han modbeviser Nostradamus forudsigelser. Citatet var et eksempel på at et citat kan fortolkes så det passer i 100 vis af forskellige sammenhænge...

Kartolux, du har et problem hvis du glæder dig... søg hjælp...

cyberfessor, reserven består iflg. CNN af knap en million mand, der alle iflg. CNN kilder har fået besked om at stå parat... så da... sygeligt og meget meget skræmmende...
Avatar billede kartolux Nybegynder
14. september 2001 - 23:50 #108
Jeg er glad for at løbe ind i en gruppe med samme meninger. I anbefaler mig kollektivt at søge hjælp. Det gør jeg jo. I Vesten.

Men se - nu ligger beslutningerne ikke længere hos os med de parlamentariske (ordskvaldrende) evner. Tingene er eskaleret så voldsomt mens vi snakker, at når der lukkes op for hævnen vil vi sidde som små spurve på kvist og se hvordan krigen udfolder sig uhindret for vores øjne.

Vi er da enige om, at krig er negativt set i forhold til fred. Men nu var det jo ikke Vesten, der startede. En flok fuldstændigt skingrende sindssyge mennesker har beslutte at kapre fire fly - tæske dem ind i to af den vestlige verdens monumenter, så de kunne styrte i grus - for derefter  at juble uhæmmet for hele den vestlige verdens åbne fjernsynsskærme. Alle normalt-emotionelt begavede mennesker i den vestlige verden tabte for altid alt for disse mennesker.

Efter denne korvarige jubel, som stiltiende vil kunne hviskes fra generation til generation - spænder man sin uskyldsrene maske på. Begræder at nogle få terrorister har ødelagt det for en milliard demokratiske muslimer. Benægter enhver form for medvirken moralsk eller ideologisk.

Jeg gad vide, hvad disse mennesker egentlig regner os for. En flok fredselskende idealister, som man kan pisse på i al evighed - i små eller store portioner?

Lad mig slå fast at enhver form for uenighed mellem mennesker er trist. Sådan har det altid været. Men man må ALDRIG benægte uenigheden, når den opstår.

I vores nærmeste fremtid vil vi komme til at se, hvad ultimativ uenighed er. Hvad krig er.

Vi kan så vælge historisk set at sidde som en flok klynkende ofre eller som en flok fremfarende idealister.

Hvilken holdning hver enkeltperson eller nation vælger er bedøvende ligegyldig. Terningerne blev kastet, og spillet er begyndt.

Avatar billede NanoQ Nybegynder
15. september 2001 - 00:44 #109
Jeg tror du skal prøve at lægge dig selv på is...

Der er IKKE krig... og jeg tror heller ikke der bliver det. Jeg er så naiv og tro, at den vestlige verden har lært for meget af bitre erfaringer. En lokal gengældelsesaktion vil der nok komme... men det stopper ved det...

Det er folk med meninger som dine der er farlige... folk der ikke har lært af historien... det er hvad jeg er nødt til at antage ud fra dit indlæg.

Avatar billede NanoQ Nybegynder
15. september 2001 - 00:47 #110
Og nu siger du godt nok det ikke var vesten der startede...

Bush har valgt at tage attentaterne som en krigshandling. Men hvad er det lige krig er?

Krig er IKKE en organisasions terrorhandlinger. En organisation man kun kender på indicier. Man har endnu ingen beviser for, HVEM der egentlig står bag.
Avatar billede kartolux Nybegynder
15. september 2001 - 00:48 #111
Nanoq --> Du må være ung og naiv. Ud over at læse bøger fra historietimen skulle du prøve at tænke selv. Derved dannes rene holdninger.
Avatar billede kartolux Nybegynder
15. september 2001 - 00:50 #112
Og det pladder med beviser kan du godt glemme alt om. Indicier har altid ved domstolene - små som store - været fuldt tilstrækkeligt.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
15. september 2001 - 01:08 #113
kartolux, hmmm... ung? - tror jeg ikke... naiv?... måske... Jeg maler ikke fanden på væggen før der er grund til det..
Avatar billede riversen Nybegynder
07. november 2001 - 07:01 #114
luk