Avatar billede styrelse Nybegynder
31. januar 2000 - 12:40 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Update med denne form

Hejsa

Jeg skal bruge et stykke kode der opdaterer en række for initialer = det fra formen.

Min form ser således ud:

<form method="POST" action="admin.asp" name="Gem">

          <%
    Set myConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
    strSQL = "SELECT * FROM brugere WHERE (ID = " & Request.QueryString("id") & ")"
    myConn.Open tempConn
    Set rs = myConn.Execute(strSQL)

    If Not (rs.BOF Or rs.EOF) Then
    Response.Write "<table width=450 cellpadding=1>"
    Response.write "<tr class=text bgcolor=#C2B26A><td colspan=8>Opdater telefon databasen</td></tr>"
    Response.write "<tr class=subheader><td>Efternavn</td><td>Fornavn</td><td>Tlf</td><td>Initialer</td><td>Afdeling</td><td>Stilling</td><td>Vær.nr.</td><td colspan=2>status</td>"
                    do While Not rs.EOF
        Response.Write "<tr><td><input size=12 type=text name=Efternavn value=""" & rs("Efternavn") & """></td>"
        Response.Write "<td><input size=10 type=text name=Fornavn value=""" & rs("Fornavn") & """></td>"
        Response.Write "<td><input size=3 type=text name=Telefonnummer value=""" & rs("Telefonnummer") & """></td>"
        Response.Write "<td><input size=3 type=text name=Initialer value=""" & rs("Initialer") & """></td>"
        Response.Write "<td><input size=8 type=text name=Afdeling value=""" & rs("Afdeling") & """></td>"
        Response.Write "<td><input size=10 type=text name=Stilling value=""" & rs("Stilling") & """></td>"
        Response.Write "<td><input size=5 type=text name=Vaerelsesnummer value=""" & rs("Vaerelsesnummer") & """></td>"
        Response.Write "<td><input size=7 type=text name=Status value=""" & rs("Status") & """></td></tr>"

        rs.MoveNext
        Loop
Response.Write "</table>"
    Else
        Response.Write "<p><font face=arial size=2></font></p>"
    End If
    myConn.Close
    Set myConn = Nothing
%>
        <input type="submit" value="Gem" name="Gem">
                    <input type="button" value="Annuller" name="Annuller" onClick="java script:history.back();">
                  </form>
Avatar billede lundholm Nybegynder
31. januar 2000 - 16:54 #1
Hvad med denne her. Indsæt selv de manglende felter når du opdaterer recordsettes felter. Bare brug følgende syntax når du kalder sub'en:

'## START MØLLEN
Call subUpdateForm()

'## OPDATER FORMULAR
Private Sub subUpdateForm()

    '## VARIABLER
    Dim oConn, oRs
    Dim strSQL

    Set oConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
    oConn.Open tempConn

    Set oRs = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
    strSQL = "SELECT * FROM brugere WHERE (initialer = '" & Request("initialer") & "')"

    '## ÅBEN STATISK UPDATE-ABLE RECORDSET
    oRs.Open strSQL, oConn, 3, 1
        oRs("recordset_field_1") = Request("form_field_1")
        oRs("recordset_field_2") = Request("form_field_2")
        oRs("recordset_field_3") = Request("form_field_3")
    oRs.Update

    '## LUK OG SLUK FOR OBJEKTER
    oRs.Close
    Set oRs = Nothing

    oConn.Close
    Set oConn = Nothing

End Sub
Avatar billede styrelse Nybegynder
31. januar 2000 - 17:15 #2
Det var en fuld kode jeg var ude efter. Og nu har jeg selv løst det...
Avatar billede lundholm Nybegynder
31. januar 2000 - 17:22 #3
Darvs
Efter min mening er det da nemt at bruge min kode som udgangspunkt og arbejde videre med den på 2 sekunder. Nå, men der spilte jeg vist lige 15 minutter hva' ..

Mit svar er fyldestgørende.
Avatar billede styrelse Nybegynder
31. januar 2000 - 17:28 #4
Du kan få 30 points ;-)
Avatar billede lundholm Nybegynder
31. januar 2000 - 17:32 #5
Harj igen!
30 points ud af 200? Come on - nu har jeg også vist dig en oversej metode til at håndtere formularer :) Og der er også sjove kommentarer i koden ..