Avatar billede gruby2 Nybegynder
11. september 2001 - 20:31 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

ASP kode \"ignoreres\"

Jeg har lavet en html side med nogle formularer, og skal overføre oplysninger til en access database. Conn. til db skulle gerne være iorden, og SQL syntaks er også ok. Jeg har prøvet at lave en simpel udskrift til asp siden men alt indenfor <% %> bliver tilsyneladende ignoreret. Der installeret PWS.
Jeg er lidt \"grøn\" i asp, men synes jeg har været alt igennem og stirret mig blind på det. Kan det være konfig af PWS, eller en lille latterlig syntaksfejl?
Alle forslag er velkomne.
Avatar billede johannielsen Nybegynder
11. september 2001 - 20:34 #1
Accesser du dine filer via serveren? - eller åbener du dem ved at dobbeltklikke? - det sidste er nemlig ikke tilladt!

I IE skriver du localhost/filnavn.asp

Avatar billede egede Nybegynder
11. september 2001 - 20:35 #2
upload dine filer til www.friserverplads.dk hvis de virker deer, så er det din PWS eller din kode...
Avatar billede webbe Nybegynder
11. september 2001 - 21:50 #3
Har du husket at kalde dit dokument for filnavn.asp og ikke filnavn.html??
Avatar billede gruby2 Nybegynder
11. september 2001 - 22:22 #4
Jeg har på min html side lavet en <form action = test.asp method = post>
med nogle input type = text, og en submit. Dvs når jeg i min browser submitter, er det meningen at de indtastede
oplysninger skal overføres til asp siden (test.asp) og via SQL indsættes i access.
Jeg accesser min html side ved i IE at skrive c:\\inetpub\\wwwroot\\gruby.htm og når jeg
derfra submitter dukker asp-siden op, men jeg kan kun læse html\'en på den,
asp koden ignoreres som sagt. Jeg har prøvet at indlæse asp-siden som johannielsen sagde
og der får jeg en syntax fejl med et manglende \";\" i conn. koden til access
Men det fatter jeg ikke. Det skulle vel være muligt at læse sine html/asp sider
fra PWS root?! Og jo, jeg har husket det rigtige \"efternavn\"
Avatar billede kichian Nybegynder
12. september 2001 - 09:59 #5
Du skal tilgå din html side med http://localhost/gruby.htm, ellers bliver filerne læst direkte og ikke gennem PWS.
Avatar billede gruby2 Nybegynder
12. september 2001 - 11:55 #6
Så langt så godt, nu læser den tilsyneladende asp siden, men det virker ikke helt.
Jeg bruger følgende kode til at forbinde til access:

<%Set Conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
DSN = \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; \"
DSN = DSN & \"DBQ=\" & Server.MapPath (\"db/gruby.mdb\")
Conn.Open DSN%>

Når jeg submitter til asp-siden får jeg følgende fejl:
Der opstod en Microsoft JScript-kompileringsfejl error \'800a03ec\'

Tegnet \';\' var ventet

/test.asp, line 17

Set Conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
----^
Jeg synes stadig at asp-koden springes over, for hvis jeg indsætter en lille
asp-test i starten lige efter <body> f.eks:
<%for(i=0;i<10;i++){%>

    Dette er en test i = <%=i%>

    <%
    }
    %>
så bliver det bare \"sprunget over\"
Ovennævnte syntax fejl giver ikke nogen mening, den kode SKAL se sådan ud!
Avatar billede kichian Nybegynder
12. september 2001 - 13:14 #7
Den ovennævnte kode er VB-Script, ikke JScript som resten af koden.

Fx findes SET ikke i JScript, ej helle & til at lægge strenge sammen med. Brug + i stedet.
Avatar billede gruby2 Nybegynder
12. september 2001 - 21:51 #8
Ja, man lærer jo af sine fejl, tak for hjælpen.