Avatar billede nemesis Nybegynder
31. januar 2000 - 03:45 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Preload af pix

JEg er ved at være godt træt af at IE5 ikke henter alle pix. Nogen der ved hvordan jeg får IE5 til at preloade ALLE pix? Det skal være en kommando jeg kan smide i alle html filer uden komp. problemer.
Avatar billede olebole Juniormester
31. januar 2000 - 05:38 #1
Hvad med:

function preload() {
    pic = new Array();

    for (i=0; i<3; i++) {
    pic[i] = new Image();
    }
    pic[0].src = "images/num_et.gif";
    pic[1].src = "images/num_to.gif";
    pic[2].src = "images/num_tre.gif";
}

og så kalde funktionen på 'body onload'. Det har altid virket for mig.
/VH
Ole Clausen
Avatar billede nemesis Nybegynder
31. januar 2000 - 06:08 #2
hmmm...det spiller ikke rigtigt:(

Efter et par timers søgning er jeg kommet på sporet af en meta tag der skulle gøre det - any idea?
Avatar billede dkkarpen Nybegynder
31. januar 2000 - 08:30 #3
Sådan kunne det se ud. Fyr den her af i <body>

onLoad="preloadImages('images/string1.gif','images/string2.gif','images/string3.gif','images/string4.gif','images/string5.gif','images/over1.jpg','images/over2.jpg','images/over3.jpg','images/over4.jpg','images/over5.jpg','images/but1_over.gif','images/but2_over.gif','images/but3_over.gif','images/but4_over.gif','images/but5_over.gif')"
Avatar billede 8ball Nybegynder
31. januar 2000 - 09:14 #4
dkkarpen har ret - sådan ville det i hvert tilfælde se ud, hvis det var lavet i Dreamweaver.
Virker på 4+ browsere
Avatar billede olebole Juniormester
31. januar 2000 - 10:47 #5
Ja, det gør det. Det er nemlig også et array, der bliver initialliseret med de pågældende billed-sources - ligesom ovenfor :-)
Avatar billede olebole Juniormester
01. februar 2000 - 05:25 #6
Takker :-)
Avatar billede dkkarpen Nybegynder
01. februar 2000 - 07:27 #7
nemesis>>Hvad fanden var der i vejen med mit svar...?
Avatar billede nemesis Nybegynder
01. februar 2000 - 14:22 #8
Der var vist mere noget i vejen med min læsning af vejledningen til disse sider:))

Jeg har prøvet begge dele, men IE5 vælger stadig ikke at hente pix af og til. Pis browser!
Avatar billede dkkarpen Nybegynder
01. februar 2000 - 14:25 #9
Det virker fint i min IE 5.0 browser... Jeg har desuden solgt denne løsning med fuld tilfredshed til flere kunder.
Avatar billede olebole Juniormester
01. februar 2000 - 15:08 #10
Er du sikker på, du skriver hele stien i preload funktionen? Jeg har heller ikke haft problemer med dette script i IE 5.0.

Jeg har ikke prøvet dkkarpens, men det skulle også virke, da det er det samme vi gør.
/VH
Ole