Avatar billede kimila Nybegynder
11. september 2001 - 13:03 Der er 12 kommentarer

Oprettelse af kataloger/biblioteker

Er der nogle der ved hvordan man opretter biblioteker med fortløbende nummer DVS. 001 til 100.
Man kan jo bare oprette et ad gangen men det tar tid.
Avatar billede roenving Novice
11. september 2001 - 13:07 #1
En lille smule scripting i eet eller andet programmeringssprog:

<Basic-type>:

for i = 1 to 100
  mkdir(format(i,\"000\"))
next

Kunne f.eks. oprettes som makro i Word el. Excel eller noget, som LotusScript-agent (Notes, 123, WordPro).

hth
jes
Avatar billede kimila Nybegynder
11. september 2001 - 13:20 #2
Jeg glemte at fortælle at det skal kunne skrives som en bat fil og bruger i en dos promp.

F.eks ligger bat filen på drev D, man dobbeltklikker på bat filen og så opretter den så katalogerne 1 til 100 på drev D.
Avatar billede roenving Novice
11. september 2001 - 13:53 #3
Jeg kan zq ikke lige huske, men jeg mener ikke der er en looping-mulighed som kan bruges i DOS, så der må du den lange vej:

mkdir \'001\'
mkdir \'002\'
·
mkdir \'099\'
mkdir \'100\'

hth
jes
Avatar billede makse Nybegynder
11. september 2001 - 13:57 #4
Avatar billede roenving Novice
12. september 2001 - 01:38 #5
Et rigtigt godt download makse har anvist, men øeh...

Et fuldstændigt korrekt svar kræver vel, at du på en eller anden måde begrunder en afvisning -- eller mindst f.eks. beder makse svare, så du kan komme af med dine points -- dem kommer du af med !!·]

jes
Avatar billede roenving Novice
12. september 2001 - 01:40 #6
PS.

Min løsning kræver, at du åbner Notepad eller bruger f.eks. Word og gemmer som Alle filer og giver den en file-extension med .bat -- så er du der !!~)
Avatar billede kimila Nybegynder
12. september 2001 - 14:44 #7
Til makse.
Har d/l folder16 men den kan IKKE oprette kataloger på den måde.

Til roenving.
Har prøvet at gemme den som en .bat fil i notepad og i wordpad, men der komme det samme resultat ud af det.
for i = 1 to 100 = siger den syntaksfejl
  mkdir(format(i,\"000\")) = forkert komando eller filnavn
next = forkert komando eller filnavn

så det duer desværer ikke.
Avatar billede roenving Novice
12. september 2001 - 14:45 #8
Ups ... min *anden* løsning -- den langsomme
Avatar billede makse Nybegynder
12. september 2001 - 21:08 #9
Her er lige en hurtig metode.
Hent først programmet ASET på ftp://ftp.uwasa.fi/pc/batchutil/aset10.zip og pak det ud.

Lav så følgende BAT-fil

set dirnavn=%1
set dirstart=%2
:start
if \'%dirstart%==\'%3 goto end
md \"%dirnavn%%dirstart%\"
Aset dirstart := %dirstart% + 1
goto start

:end
exit

(ASET bruges til at forøge dirstart med værdien 1. Noget nemmere end at skulle gøre det i ren batch)

Når du så vil oprette dine mapper skriver du md.bat navn_på_mappe start slut
F.eks. md.bat mappe 1 25
Avatar billede kimila Nybegynder
13. september 2001 - 00:27 #10
Til makse.
Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal svare på det her.

Den virker på en måde, men den laver ikke
katalogerne lige efter det jeg havde tænkt mig.

Skriver man sådan her, md.bat mappe 1 25, får man katalogerne mappe1 til mappe25 og det er ikke lige det jeg kan bruge.

Det jeg skal bruge er kun tallene f.eks 001 til 025 med nul foran ellers kommer alle 1\'erne først og så 2\'erne f.eks kommer 10 før 2 og 25 kommer før 3 det er jo forkert.

Så jeg kan desværer ikke accepter dette svar, sorry.
Avatar billede makse Nybegynder
13. september 2001 - 00:36 #11
Du kunne jo så skrive md.bat 00 1 25
Avatar billede makse Nybegynder
13. september 2001 - 00:40 #12
Men det er selvfølgeligt lidt dumt med mappenavnet 0025. Doh.