Avatar billede nadia Nybegynder
30. januar 2000 - 20:20 Der er 1 løsning

Print indhold af MSFlexGrid

Jeg har, vha SQL i en String, indsat data i en MSFlexGrid. Nu vil jeg udskrive indholdet af MSFlexGriden (String'en) i samme Col/Row format.(Bruger Data Control) Nogen der ved hvordan ?????
Avatar billede sjensen Nybegynder
02. februar 2000 - 15:36 #1
Nadia,

Udskrifter under windows er ikke så enkle.I almindelighed anbefaler de forskellige eksperter at man anskaffer sig et eksternt værktøj til at hjælpe med det. Jeg kender desværre ikke lige nogen til VB, men at overføre info fra en grid til et excel sheet og så udskrive det må være en oplagt mulighed.

Ellers burde det være sådan at alle forms har en printmetode, og ved at oprette en ny, ellers tom, form, med din grid på, og fra programmet sætte form (og grid) højderne så store at alle data vises i gridden, kan du eksekvere formens printmetode og få det hele udskrevet.

men i almindelighed er det f.eks. et spørgsmål om at ræse gridden igennem printe col(x,y) og så skrive en ny linie når næste linie af gridden skal skrives.

f.eks.
loop y fra første række til sidste række
  loop x fra første kolonne til sidste kolonne
    print #1, grid.COL(X,Y);
  endloop x
  print #1    rem linieskift
endloop y

men hvordan print #1, "tekst" m.m. virker i VB ved jeg ikke rigtigt.

sjensen