Avatar billede 2cool4you Nybegynder
10. september 2001 - 21:22 Der er 13 kommentarer

Vis_skjul()

For ikke ret længe siden gav <Ole></bole>
mig dette script
http://www.eksperten.dk/spm/103225

function vis_skjul(id) {
    obj = (ns4)? document.layers[id] : (ie4)? document.all[id] : document.getElementById(id);
    styleObj = (ns4)? obj:obj.style;
    if(styleObj.visibility == \"hidden\" || styleObj.visibility == \"hide\") {
      styleObj.visibility = \"visible\";
    }
    else {
      styleObj.visibility = \"hidden\";
    }

jeg har så prøvet at gruppere Med Div og sat id.
Men så siger browseren(frontpage)
at \"obj.style er null eller ik\' et objekt\"
jeg bruger IE.6 og jeg tror det har noget grunden i kan lige se html\'et også

<body>

<div id=\"menu\" visibility=\"visible\">
<table id=\"tabel\" border=\"1\" width=\"20%\">
  <tr id=\"rakke\">
    <td width=\"98%\" id=\"menutekst\">Astronomi</td>
    <td widht=\"2%\" id=\"luk\" onMouseover=\"co(this,\'in\')\" onMouseOut=\"co(this,\'out\')\"><a href=java script:void(0) onClick=\"vis_skjul(menu)\" style=\"width: 100%;\">hehe</a></td>
  </tr>
  <tr id=\"rakke\">
    <td width=\"100%\" id=\"menutekst\" onMouseover=\"co(this,\'in\')\" onMouseOut=\"co(this,\'out\')\">hej</td>
  </tr>
  <tr id=\"rakke\">
    <td width=\"100%\" id=\"menutekst\" onMouseover=\"co(this,\'in\')\" onMouseOut=\"co(this,\'out\')\">hej</td>
  </tr>
  <tr id=\"rakke\">
    <td width=\"100%\" id=\"menutekst\" onMouseover=\"co(this,\'in\')\" onMouseOut=\"co(this,\'out\')\">hej</td>
  </tr>
</table>
</div>

som bærer præg af jeg har brugt mange desperate forsøg på at skjulle tingene vær\' for sig
Avatar billede 2cool4you Nybegynder
10. september 2001 - 21:24 #1
ups

i kan lige se html\'et skulle der havde stået

<body>

<div id=\"menu\" visibility=\"visible\">
<table id=\"tabel\" border=\"1\" width=\"20%\">
  <tr id=\"rakke\">
    <td width=\"98%\" id=\"menutekst\">Astronomi</td>....

og det er afsluttet <body> og det der
Avatar billede roenving Novice
10. september 2001 - 21:31 #2
Du skal over id\'en som et objekt, altså:

<td widht=\"2%\" id=\"luk\" onMouseover=\"co(this,\'in\')\" onMouseOut=\"co(this,\'out\')\"><a href=java script:void(0) onClick=\"vis_skjul(document.all.menu)\" style=\"width: 100%;\">hehe</a></td>

hth
jes
Avatar billede ricky1 Nybegynder
10. september 2001 - 21:38 #3
Skal jeg så sætte alle deres id\'er til det der haløjsa
Avatar billede ricky1 Nybegynder
10. september 2001 - 21:42 #4
fok hvor er jeg træt så skriver jeg \"jeg\"
Avatar billede roenving Novice
10. september 2001 - 21:45 #5
Ups ...
Undskyld, jeg kiggede ikke rigtigt efter ...

øjeblik
Avatar billede roenving Novice
10. september 2001 - 21:48 #6
Det skal være en tekststreng:

<td widht=\"2%\" id=\"luk\" onMouseover=\"co(this,\'in\')\" onMouseOut=\"co(this,\'out\')\"><a href=java script:void(0) onClick=\"vis_skjul(\'menu\')\" style=\"width: 100%;\">hehe</a></td>

Men du må heller ikke have den samme id på flere objekter, så det kan give problemer i andre sammenhænge -- til gengæld kan du sætte class=\'menutekst\' på lige så mange det skal være og ændre style på alle ved at ændre den style.

hth
jes
Avatar billede 2cool4you Nybegynder
11. september 2001 - 14:43 #7
Okay kan jeg så give dem det sammed id og få dem alle til at lukke
Avatar billede 2cool4you Nybegynder
11. september 2001 - 14:49 #8
Øhh...
Det afhjælper ikke problemet med obj.style er null eller ikke et objekt
Avatar billede roenving Novice
12. september 2001 - 02:32 #9
Jeg gætter på, at du har glemt at kopiere et par linjer fra starten af det eksempel, du har kigget på:

ns4=document.layers?true:false;
ie4=document.all?true:false;

hth
jes
Avatar billede ricky1 Nybegynder
12. september 2001 - 16:53 #10
roenvig>>
Nej,
Det har jeg ikke de står der hvor de skal være
Avatar billede roenving Novice
12. september 2001 - 20:22 #11
Øeh ...
ricky1 == 2cool4you ???
Avatar billede bacardil Nybegynder
13. september 2001 - 04:08 #12
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
30. september 2001 - 13:27 #13
ricky1/2cool4you er slettet