Avatar billede Slettet bruger
10. september 2001 - 21:14 Der er 1 kommentar og
3 løsninger

Nummerering

Jeg har en php/mySQL scipt som trækker nogle oplysninger ud i nogle <table><tr></td>\'s via eks:
$foresp = mysql_query(\"SELECT nr,date,title,type,cds,mb FROM cder ORDER BY title\");

Jeg ville godt, at der i en af disse <td>\'s kommer et antal på hele vejen ned: altså 1,2,3,4 osv...
Antallet er så for hver udtræk eller hvad man kan kalde det!
Håber det er forklaret godt nok!
Avatar billede tq Nybegynder
10. september 2001 - 21:43 #1
Hvis jeg forstår det korrekt så vil du have nummering på dine udtrukne records?

Isåfald kunne du bruge en counter din SQL statement:

(\"SELECT COUNT(*) AS antals_var FROM cder\")

og derefter bruge antals_var (som er antallet af rows i cder-tabellen) i en (For nr=1 to antals_var) og skrive \"nr\" ud for hver entry i din output løkke.

Jeg er ikke stærk i PHP, men jeg håber det giver bare lidt mening ;)

TQ
Avatar billede coderdk Praktikant
10. september 2001 - 21:47 #2
Eksempel:

<?

$res = mysql_query(\"select navn,efternavn from brugere\");
$i = 0;
while ($row = mysql_fetch_array($res))
{
  $i++;
  echo $i \". $row[navn] $row[efternavn]<br>\";
}
mysql_free_result($res);
mysql_close();

?>
Avatar billede earp Nybegynder
10. september 2001 - 22:54 #3
meget let :

<?

$antal = 0;

$foresp = mysql_query(\"SELECT nr,date,title,type,cds,mb FROM cder ORDER BY title\");

while($row = mysql_fetch_array($foresp)) {

$antal++;
echo $antal;

}
?>
Avatar billede Slettet bruger
11. september 2001 - 15:26 #4
Tak for hjælpen alle!