Avatar billede tjahe Nybegynder
10. september 2001 - 19:43 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Jeg kan ikke compilere en .java fil med java, hvis jeg importerer en javax fil!!

Jeg kører med JRun og windows 2000 pro.
Jeg prøver at lave et tag, men jeg kan ikke få det compileret med javac.exe.
Den melder at den ikke kender javac.servlet.jsp mm.
I miljøvaribler har jeg sat en sti op til servlet.jar og jsp.jar
Men lige lidt hjælper det.
(den melder flg. fejl
FirstTag.java:4: package javax.servlet.jsp does not exist
import javax.servlet.jsp.*;)
Avatar billede jakoba Nybegynder
10. september 2001 - 20:05 #1
pak jar filerne ud i en mappe (med winzip)
og lad din classpath pege på den mappe også.

check om det virkelig giver en mappestruktur med javax\\servlet\\jsp\\xxx.class filer (det lyder lidt underligt at jsp skulle være en package under servlet).

mvh JakobA
Avatar billede logical Nybegynder
11. september 2001 - 08:08 #2
prøv at give classpath explicit til compileren, ala

javac -classpath .;$JRUN_HOME/lib/ext/servlet.jar MyTag.java

Og servlet.jar indholder både servlet og jsp delen inkl. custom tag (Hvis din JRun altså hedder 3.1)
Avatar billede tjahe Nybegynder
11. september 2001 - 09:09 #3
Til Logical
Jeg havde prøvet at køre det fra dos af, men der brugte jeg en serlvet.jar jeg havde downloaded. det virkede ikke men når jeg bruger den i JRun, så virker det. Det fatter jeg ikke hvorfor.
Tak for svaret så kan jeg kokmme videre med hovedopgaven(-:
TJAHE