Avatar billede hellhamster Nybegynder
10. september 2001 - 18:36 Der er 6 kommentarer

CPU opgradering

Jeg har et Motherboard af typen Asus AK33 (socket A til Duron og Thunderbird). Jeg ved at da jeg købte det understøttede det op til 1 gig cpu\'er, men det er jo et stykke tid siden så kan det lade sig gøre at sætte en eksempelvis 1200 eller 1300 MH thunderbird på dette kort?
Avatar billede Peter Praktikant
10. september 2001 - 18:45 #1
kører du med 100 eller 133 mhz på bussen?
Avatar billede Peter Praktikant
10. september 2001 - 18:45 #2
for du kan vel se hvor højt du kan sætte multiplieren på boardet og gange dette tal med bushastigheden så har du den maksimale understøttelse.
Avatar billede hellhamster Nybegynder
10. september 2001 - 19:36 #3
jeg kører med 133 på bussen, men hvor ser jeg hvor højt jeg kan sætte multiplieren, det er ikke til at finde i min manual!
Avatar billede Peter Praktikant
10. september 2001 - 20:04 #4
kan du så ikke åbne og kigge på bundkortet, hvis der da er jumpere kan du se hvor højt de går.
Avatar billede cny Nybegynder
11. september 2001 - 09:08 #5
Gå ind på ASUS hjemmeside og find oplysninger om dit bundkort.
Der findes også bios-opdateringer som meget vel kan forbedre dine muligheder for understøttelse af nyere processorer samt andre indstillinger på bundkortet. Der bør også stå hvilke CPU\'er dit bundkort understøtter med nyeste bios-version.
En bios-opdatering vil også forbedre ydelsen generelt af dit bundkort og dermed din PC.
Avatar billede Peter Praktikant
11. september 2001 - 23:59 #6
cny > jeg tror ikke det er så let at gå ind på asus side, tit så skriver de bare optil 1.1 ghz+, eller fremtidige hastigheder. Men det kan være det styres fra bios, så kan du kigge der hvor meget du kan sætte multiplieren til.