Avatar billede gaudi Nybegynder
10. september 2001 - 18:28 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

SDRAM???

kan man sætte en 133 mhz sd ramklods i en ældre maskine som selvfølgelig har sd sokler. hvis nu bundkortet f.eks. kun kører 66 mhz, vil den så stadig se den nye ram, men blot nedgradere den i hastighed???
Avatar billede msmows Nybegynder
10. september 2001 - 18:30 #1
I princippet ja. Du kan dog risikere at det ældre bundkort kun ser det halve eller endog kun en fjerdedel af de nye ram. Spørg forhandleren om de aktuelle ram kan bruges lige netop til dit bundkort.
Avatar billede gaudi Nybegynder
10. september 2001 - 18:31 #2
Er det ikke kun ved de større ram-chips at de problemer kommer??
Avatar billede djeclemen Nybegynder
10. september 2001 - 18:32 #3
jeg købte 133mhz til et 66mhz bundkort og bundkortet ville ikke tage imod de billige ram men kun de dyre 133mhz klodser
Avatar billede bullet! Nybegynder
10. september 2001 - 23:11 #4
Det kan man sagtens, 133Mhz er bare en kvalitet betegnelse for at ram\'en kan køre i den hastighed
faktisk, så den kan udemærket køre 66 eller 100Mhz
pt.