Avatar billede spine Nybegynder
10. september 2001 - 14:20 Der er 47 kommentarer og
3 løsninger

fælles arkivering

når man står i et memo og skal sende det, kan man vælge at trykke på knappen \"send og arkiver\" hvordan får jeg en ekstra database med i options her, så jeg kan vælge at arkivere direkte ned i eks. et fællesarkiv.. ??? man må jo kunne fikse scriptet på knappen, selvom jeg ikke har kunnet finde den i designeren... ?!?
Avatar billede wise Seniormester
10. september 2001 - 14:26 #1
Prøv at se om den ligger som en \"SHARED ACTION\", jeg har ikke lige tid til at kigge pt...
Avatar billede spine Nybegynder
10. september 2001 - 14:53 #2
ok
Avatar billede jjj Nybegynder
11. september 2001 - 08:53 #3
knappen ligger under other/shared action
Avatar billede spine Nybegynder
11. september 2001 - 09:20 #4
hm....knap fundet, men det ser jo ikke just ud til at man her vil kunne tilføje eksterne databaser i formelen..... eller???
Avatar billede jjj Nybegynder
11. september 2001 - 09:39 #5
ok. Jeg ville lave en script agent under other/shared action indeholdende noget a la følgende:
Dim archiveDb As New NotesDatabase( \"\", \"\" )
Dim doc  As NotesDocument
\'...set value of archiveDb...
\'...set value of doc...
Call doc.CopyToDatabase( archiveDb )
Avatar billede spine Nybegynder
11. september 2001 - 10:04 #6
jjj>> det giver mig jo netop kun en statisk knap som kopierer til en fast database....det har jeg allered elavet en agent der kan, men jeg ville gerne have mulighden for at når man trykker send og arkiver, der at kunne vælge en ekstern database...
thanks anyway....
Avatar billede jjj Nybegynder
11. september 2001 - 10:44 #7
så lav en en dialogbox hvor man kan vælge ud fra en liste af relevante databasen, og læg den værdi ned i archiveDB. så er database valget dynamisk, men funktionaliteten lidt mere kompliceret. for at finde alle databaser på server skal du gøre noget a la dette:
  Dim dbdir As New NotesDbDirectory(\"Snapper\")
    Dim db As NotesDatabase
    Set db = dbdir.GetFirstDatabase(DATABASE)
    Msgbox db.Title, , db.FileName
Avatar billede spine Nybegynder
11. september 2001 - 12:33 #8
her er det script der står på knappen i forvejen, kan det ikke flettes ind i den??
MEMO_SEND_FILE:=2097152;
FIELD ActionInProgress:=MEMO_SEND_FILE;
@If(@Command([FileSave]);@Command([FileCloseWindow]);@Return(\"\"))
Avatar billede jjj Nybegynder
11. september 2001 - 12:43 #9
problemet er at du ikke kan søge efter databaser på serveren i med command, men du kan lave en agent og kalde den så det kom til at se således ud:

MEMO_SEND_FILE:=2097152;
FIELD ActionInProgress:=MEMO_SEND_FILE;

@command(Toolsrunmacro;\"macronavn\");

@If(@Command([FileSave]);@Command([FileCloseWindow]);@Return(\"\"))
Avatar billede spine Nybegynder
11. september 2001 - 12:51 #10
damn....det er sgu for avanceret.....
hvis der er en der sidder med nøglefærdig løsning til hvordan man gemmer i ekstern database direkte fra \"memo\" formen, så afsætter jeg gerne flere points...... ;)
Avatar billede roenving Novice
11. september 2001 - 12:57 #11
Hvis du skal lave en nogenlunde elegant løsning skal du over at have fat i Database-open dialogen fra nlnotes(ws?).dll og så erklære den i din agent, lave dialogen, åbne databasen og så bruge jjj\'s løsning med doc.CopyToDatabase.

Jeg vil godt love at kigge efter den præcise funktion, men hvis du selv havde tid til at søge på notes.net eller clp-forum e.l. kunne vi speede en del op.

mvh
jes
Avatar billede spine Nybegynder
11. september 2001 - 13:02 #12
udemærket...jeg vil selv gå igang med at lede...
Avatar billede roenving Novice
11. september 2001 - 13:12 #13
PS. Hvis I har en IT-Factory installation, findes den et eller andet sted -- jeg kan bare ikke huske forbindelsen.
jes ;·]
Avatar billede spine Nybegynder
11. september 2001 - 13:19 #14
hmm...skulle det være morsomt ;-)
vi har bevidst fravalgt IT factory...alene p.gr.a prisen ....
jeg syntes ikke der dukker noget op på Note gold forum.... ;-(
Avatar billede roenving Novice
11. september 2001 - 13:29 #15
;-)
Nej, ikke morsomt, men jeg har selv haft den usigelige glæde, at skulle pille i en sådan, så jeg har set hvordan de grabber ind i alle notes-dlls.

Jeg prøver lige at søge også.

jes
Avatar billede roenving Novice
11. september 2001 - 13:42 #16
Nå, jeg fandt da noget:

Try @Command([choosedatabase]; \"\"; \"\"; \"\"; \"\").
It shows a dialog to select database, and returns list of
name of server,
path of database,
title of database

Dvs. at det den skal testes imod er en

dim dbnew as variant
dbnew = evaluate([@Command([choosedatabase]; \"\"; \"\"; \"\"; \"\")])

if IsEmpty(dbnew) then exit sub \'<-- den skal lige grovtestes

dim Arc as new NotesDatabase(dbnew(0),dbnew(1))

hth
jes
-- Og jeg har ikke kinmands chance for selv at teste ;-)
Avatar billede spine Nybegynder
11. september 2001 - 13:52 #17
dbnew = evaluate([@Command([choosedatabase]; \"\"; \"\"; \"\"; \"\")])
den vil den ikke være med til....
Expected: operator: ,;
Avatar billede roenving Novice
11. september 2001 - 13:55 #18
Der er en optional ekstra parameter i evaluate -- den kan jeg ikke lige huske -- er det det dokument, der refereres umiddelbart eller hvad ??

Prøv lige at checke -- den reddede mig faktisk engang for et flere-ugers projekt med tilpasning af alverdens dialog-boxe m.m.m.
Avatar billede roenving Novice
11. september 2001 - 13:56 #19
Og

læg det ud som en agent, som køre, så du kan vælge typen: Run once (@Commands must be used)
Avatar billede spine Nybegynder
11. september 2001 - 13:59 #20
jeg tror ikke jeg har formuleret mig rigtigt, det jeg ønsker er en knap på min mailform, som jeg efter at have modtaget eller konstrueret en mail kan trykke på og her vælge hvilken database/ mappe jeg vil gemme mailen i !! som det er nu kan man kun vælge lokale mapper.... ved at trykke send og arkiver.
Avatar billede roenving Novice
11. september 2001 - 14:05 #21
Ja, så har jeg forstået dig rigtigt !!

Jeg har, som det fremgår aldrig fundet den der command-choosedatabase før, men den har den rigtige beskrivelse.

Læg det som en agent, som skal aktiveres fra agentlisten, skjul den og kald den fra din knap.

Den vil stadig kende den kontekst, den kommer fra, så vi adgang til dokument, database m.v.

Hvad der lige er en trickyhed er, at det må anbefales at gemme dokumentet før vi kopierer, men det er der vel heller ikke noget galt i.

Altså:
Tryk på en knap, få en database-vælg-dialog, se en liste over folders (med mulighed for at vælge blank, så det er en view-selection, der bestemmer), vælg denne og send så.

Jeg tror vi er godt på vej !!
Avatar billede spine Nybegynder
11. september 2001 - 14:08 #22
det lyder rigtigt......
jeg glæder mig til at sprede glæde i min organisation og til st sprede point over eksperten..... ;-)
Avatar billede roenving Novice
11. september 2001 - 14:10 #23
;·]

Jeg bliver nødt til at hoppe af snart, men vil prøve at se, om jeg ikke kommer i nærheden af en Notes-installation i aften.
jes
Avatar billede roenving Novice
12. september 2001 - 04:02 #24
For øvrigt (jeg nåede ikke en Notes-installation -- verden blev jo lige ændret) kan det ikke være i orden, at vi sætter en fast server?

For hvis ikke choosedatabase virker, kan vi jo i hvert fald bruge den almindelige fileOpen-dialog ved hjælp af en fast netværks-adressering af serverens data-drev.

mvh
jes
Avatar billede spine Nybegynder
12. september 2001 - 08:21 #25
ups..min fejl, det drejer sig om en fast server installation.....
så hvis file open kan gøre tricket, ville det jo være perfekt....og ja det tør siges at verden er ændret....rystende...
Avatar billede roenving Novice
12. september 2001 - 12:05 #26
Jamen så kan jeg give dig det meste af koden uden at bruge en Notes-installation:

dim ws new NotesUIWorkspace
dim s as new NotesSession
dim db as NotesDatabase
dim uidoc as NotesUIDocument
dim doc as NotesDocument
dim filstreng as variant
dim target as NotesDatabase
dim folder as String
dim kopi as NotesDocument

set db = s.CurrentDatabase
set uidoc = ws.CurrentDocument
set doc = uidoc.Document

%rem
Jeg kan ikke lige huske syntaksen for OpenFileDialog, men den kan du vist godt lige fikse, ik\'
Men jeg forudsætter, at alle brugeres maskiner i logon-scriptet har en
  net use o = \\\\DominoServer\\Datadrev\\DominoBibliotek\\data
-- eller hvordan en net use li\'e ser ud
%end rem
filstreng = ws.OpenFileDialog(\"\",false,\"Vælg database, du vil arkivere mailen i\",\"o:\\\",\"Notes databaser|*.nsf\")
if isEmpty(filstreng) then \'<-- Jeg har lige glemt om det er den eller om der skal checkes for filstreng=nothing
  msgbox \"Arkivering og afsendelse afbrudt\"
  exit sub
end if

if filstreng(0) = \"\" then
  msgbox \"Arkivering og afsendelse afbrudt\"
  exit sub
end if \' Ja, det er med vilje, at der er to check

if instring(lcase(filstreng), \"o:\\\") then
  filstreng = mid$(filstreng, 4)
else
  msgbox \"Arkivering og afsendelse afbrudt\"
  exit sub
end if

set target = new NotesDatabase(db.server, filstreng)
if not target.IsOpen then
  msgbox \"Arkivering og afsendelse afbrudt\"
  exit sub
end if

call doc.send(false)
call doc.save(true, false)
set kopi = doc.CopyToDatabase(target)
call kopi.save(true,false)

%rem
her kan du så sætte en dialog ind, hvis der skal kopieres til en særlig brugervalgt folder:
dim tmpdoc as NotesDocument
set tmpdoc = db.CreateDocument
tmpdoc.folders = target.Folders

\'Lav en form med en Layout-region, eet skjult felt med multivalue, som hedder Folders
\'Og en Combo- eller listbox (navn her: folder) med data-formlen: Folders
call ws.DialogBox(\"Dialogboxform\",true,true,false,false,false,false,\"Vælg arkiveringsfolder\",tmpdoc)
folder = tmpdoc.folder
call kopi.PutInFolder(folder)
%end rem

end sub

-- Og --
Lige skrevet her på Eksperten, så vend du bare tilbage, hvis jeg skulle have overset noget i mit 10-liniers-billede.

mvh
jes
Avatar billede spine Nybegynder
12. september 2001 - 12:44 #27
hvordan får jeg det lagt i en knap i mailformen??
Avatar billede roenving Novice
12. september 2001 - 12:47 #28
Smider koden ind ??

Altså opret en action, vælg at den skal køre LotusScript og paste koden (husk at fjerne \'end sub\'), prøv at gemme og vend tilbage med de syntaks-fejl den melder (der var tre steder, jeg var alvorligt i tvivl, så statistikken siger ...)
jes
Avatar billede spine Nybegynder
12. september 2001 - 12:47 #29
Folders
call ws.DialogBox(\"Dialogboxform\",true,true,false,false,false,false,\"Vælg arkiveringsfolder\",tmpdoc)
folder = tmpdoc.folder
call kopi.PutInFolder(folder)
denne kode vil ikke godkendes på comboboxen
Avatar billede spine Nybegynder
12. september 2001 - 12:55 #30
If instring(Lcase(filstreng), \"o:\\\") Then
        filstreng = Mid$(filstreng, 4)
    Else
        Msgbox \"Arkivering og afsendelse afbrudt\"
        Exit Sub
    End If

illegal parenthized reference INSTRING
Avatar billede spine Nybegynder
12. september 2001 - 13:10 #31
glem den sidste....der skulle selvfølgelig st åfilstreng...
Avatar billede roenving Novice
12. september 2001 - 13:25 #32
>>12:47

Der skulle kun være \'Folders\' på comboboxen

Hvad mener du med \'glem den sidste\' -- den fejl forsvandt (12:55)
Avatar billede wise Seniormester
12. september 2001 - 13:28 #33
>>roenving

EY EY EY EY
\"Men jeg forudsætter, at alle brugeres maskiner i logon-scriptet har en net use o = \\\\DominoServer\\Datadrev\\DominoBibliotek\\data\"

Er det ikke et kæmpe sikkerhedshul ?
Mig bekendt kan du Domino\'s overstyre sikkerhed fuldstændigt ved \"lokal\" adgang til filerne. Og det har du jo netop ved at mappe drevet.
Avatar billede spine Nybegynder
12. september 2001 - 13:29 #34
der skulle kun være folders på comboboxen...!??!! ikke forstået.......12:55 der går jeg udfra at du mente filstreng hvor du skrev instring.. eller ??
Avatar billede roenving Novice
12. september 2001 - 13:36 #35
>>wise
Jo !
Men jeg er da som default gået i gang med at sætte en administrator-server på ALLE mine databaser, det klarer den.
Men jeg ville også vælge et underbibliotek, hvis jeg skulle lave det.

>>spine
\'Og en Combo- eller listbox (navn her: folder) med data-formlen: Folders

-- og så ikke mere
Årh, funktionen hedder instr (og lige en detalje mere forkert):

If instr(Lcase(filstreng), \"o:\\\")>0 Then
        filstreng = Mid$(filstreng, 4)
    Else
        Msgbox \"Arkivering og afsendelse afbrudt\"
        Exit Sub
    End If

Avatar billede spine Nybegynder
12. september 2001 - 14:31 #36
nå nu har jeg så fået knappen smidt på min memoform, ved tryk på den får jeg en dialogboks som siger. Incorrect argument type: string expected

Og den form med comboboxen resulterer udelukkende i en option i \"create\" menue der hedder combofolders og som ingen valgmuligheder har... ???jeg er på herrens mark her
Avatar billede spine Nybegynder
12. september 2001 - 14:32 #37
by the way..er det ikke nødvendigt at denne action afsender mailne, da de fleste jo alligevel vil gemme lokalt og derfor trykker \"send og Gem\"
Avatar billede roenving Novice
12. september 2001 - 15:04 #38
Som jeg skrev>:
Jeg kan ikke lige huske syntaksen for OpenFileDialog, men den kan du vist godt lige fikse, ik\'

Så check lige syntaksen for OpenFileDialog
(Cursoren i script-vinduet, reference-tabben, NotesUIWorkspace-->methods-->OpenFileDialog-->[F1] )
Kopier den evt. hertil, da jeg nu ved, at jeg tidlgst sent i aften kommer i nærheden af en Notes *måske*

filstreng = ws.OpenFileDialog(\"\",false,\"Vælg database, du vil arkivere mailen i\",\"o:\\\",\"Notes databaser|*.nsf\")
Avatar billede spine Nybegynder
12. september 2001 - 15:15 #39
Har nu rettet syntaksen for openfile men det vil stadig ikke virke...
Sub Click(Source As Button)
    Dim ws As New NotesUIWorkspace
    Dim s As New NotesSession
    Dim db As NotesDatabase
    Dim uidoc As NotesUIDocument
    Dim doc As NotesDocument
    Dim filstreng As Variant
    Dim target As NotesDatabase
    Dim folder As String
    Dim kopi As NotesDocument

    Set db = s.CurrentDatabase
    Set uidoc = ws.CurrentDocument
    Set doc = uidoc.Document

%REM
Jeg kan ikke lige huske syntaksen for OpenFileDialog, men den kan du vist godt lige fikse, ik\'
Men jeg forudsætter, at alle brugeres maskiner i logon-scriptet har en
  net use o = \\\\DominoServer\\Datadrev\\DominoBibliotek\\data
-- eller hvordan en net use li\'e ser ud
%END REM
    filstreng = ws.OpenFileDialog(\"\",False,\"Vælg database, du vil arkivere mailen i\",\"o:\\\",\"Notes databaser|*.nsf\")
    If Isempty(filstreng) Then \'<-- Jeg har lige glemt om det er den eller om der skal checkes for filstreng=nothing
        Msgbox \"Arkivering og afsendelse afbrudt\"
        Exit Sub
    End If

    filstreng = ws.OpenFileDialog(True, \"File List\", _
    \"\", \"c:\")
    Dim messagelist As String
    Forall filelist In files
        messagelist = messagelist & filelist & Chr(10)
    End Forall
    Messagebox messagelist
    If filstreng(0) = \"\" Then
        Msgbox \"Arkivering og afsendelse afbrudt\"
        Exit Sub
    End If \' Ja, det er med vilje, at der er to check

    If Instr(Lcase(filstreng), \"o:\\\")>0 Then
        filstreng = Mid$(filstreng, 4)
    Else
        Msgbox \"Arkivering og afsendelse afbrudt\"
        Exit Sub
    End If

    Set target = New NotesDatabase(db.server, filstreng)
    If Not target.IsOpen Then
        Msgbox \"Arkivering og afsendelse afbrudt\"
        Exit Sub
    End If

    Call doc.send(False)
    Call doc.save(True, False)
    Set kopi = doc.CopyToDatabase(target)
    Call kopi.save(True,False)

%REM
her kan du så sætte en dialog ind, hvis der skal kopieres til en særlig brugervalgt folder:
dim tmpdoc as NotesDocument
set tmpdoc = db.CreateDocument
tmpdoc.folders = target.Folders

\'Lav en form med en Layout-region, eet skjult felt med multivalue, som hedder Folders
\'Og en Combo- eller listbox (navn her: folder) med data-formlen: Folders
call ws.DialogBox(\"Dialogboxform\",true,true,false,false,false,false,\"Vælg arkiveringsfolder\",tmpdoc)
folder = tmpdoc.folder
call kopi.PutInFolder(folder)
%END REM

End Sub
Avatar billede roenving Novice
12. september 2001 - 15:20 #40
Vi skal lige have kombineret det eksempel, du fandt i hjælpen:

filstreng = ws.OpenFileDialog(False,\"Vælg database, du vil arkivere mailen i\",\"o:\\\",\"Notes databaser|*.nsf\")
    If Isempty(filstreng) Then \'<-- Jeg har lige glemt om det er den eller om der skal checkes for filstreng=nothing
        Msgbox \"Arkivering og afsendelse afbrudt\"
        Exit Sub
    End If

Og fjern det du har pastet ind

Og så er der endnu en mulighed, men prøv her
Avatar billede spine Nybegynder
13. september 2001 - 16:28 #41
SÅLEDES SER KODEN UD NU...ABER ES WIRKT JA NICHT ;-(
Sub Click(Source As Button)
    Dim ws As New NotesUIWorkspace
    Dim s As New NotesSession
    Dim db As NotesDatabase
    Dim uidoc As NotesUIDocument
    Dim doc As NotesDocument
    Dim filstreng As Variant
    Dim target As NotesDatabase
    Dim folder As String
    Dim kopi As NotesDocument

    Set db = s.CurrentDatabase
    Set uidoc = ws.CurrentDocument
    Set doc = uidoc.Document

%REM
Jeg kan ikke lige huske syntaksen for OpenFileDialog, men den kan du vist godt lige fikse, ik\'
Men jeg forudsætter, at alle brugeres maskiner i logon-scriptet har en
  net use o = \\\\DominoServer\\Datadrev\\DominoBibliotek\\data
-- eller hvordan en net use li\'e ser ud
%END REM
    filstreng = ws.OpenFileDialog(\"\",False,\"Vælg database, du vil arkivere mailen i\",\"o:\\\",\"Notes databaser|*.nsf\")
    If Isempty(filstreng) Then \'<-- Jeg har lige glemt om det er den eller om der skal checkes for filstreng=nothing
        Msgbox \"Arkivering og afsendelse afbrudt\"
        Exit Sub
    End If

    filstreng = ws.OpenFileDialog(True, \"File List\", _
    \"\", \"c:\")
    Dim messagelist As String
    Forall filelist In files
        messagelist = messagelist & filelist & Chr(10)
    End Forall
    Messagebox messagelist
    If filstreng(0) = \"\" Then
        Msgbox \"Arkivering og afsendelse afbrudt\"
        Exit Sub
    End If \' Ja, det er med vilje, at der er to check

    If Instr(Lcase(filstreng), \"o:\\\")>0 Then
        filstreng = Mid$(filstreng, 4)
    Else
        Msgbox \"Arkivering og afsendelse afbrudt\"
        Exit Sub
    End If

    Set target = New NotesDatabase(db.server, filstreng)
    If Not target.IsOpen Then
        Msgbox \"Arkivering og afsendelse afbrudt\"
        Exit Sub
    End If

    Call doc.send(False)
    Call doc.save(True, False)
    Set kopi = doc.CopyToDatabase(target)
    Call kopi.save(True,False)

%REM
her kan du så sætte en dialog ind, hvis der skal kopieres til en særlig brugervalgt folder:
dim tmpdoc as NotesDocument
set tmpdoc = db.CreateDocument
tmpdoc.folders = target.Folders

\'Lav en form med en Layout-region, eet skjult felt med multivalue, som hedder Folders
\'Og en Combo- eller listbox (navn her: folder) med data-formlen: Folders
call ws.DialogBox(\"Dialogboxform\",true,true,false,false,false,false,\"Vælg arkiveringsfolder\",tmpdoc)
folder = tmpdoc.folder
call kopi.PutInFolder(folder)
%END REM

End Sub
Avatar billede spine Nybegynder
24. september 2001 - 08:18 #42
roenving>>
hej igen...har du kunnet afkode fejlen i mit script??
Avatar billede spine Nybegynder
10. oktober 2001 - 15:49 #43
er du stadig med på spørgsmålet??
Avatar billede crohde Nybegynder
17. oktober 2001 - 09:40 #44
Hvorfor bruge OpenFileDialog når Notes tilbyder klassen NotesDBDirectory?

Dette skal selvfølgelig stadig kombineres med dialogbox osv. men man vil være ude over problemet med at finde filnavne og med at have brug for en bagindgang til Notes\' databibliotek
Avatar billede spine Nybegynder
17. oktober 2001 - 10:40 #45
crohde....

ok...den kender jeg ikke hvis du kan flette den ind i koden er pointene dine...så afsætte jeg nogle flere til roenving som trods alt har brugt meget tid på dette...
Avatar billede crohde Nybegynder
17. oktober 2001 - 12:58 #46
Prøv det her - du skal i din database have en formular til brug for dialogboksen med disse felter:
AvailableDBs - skjult multiværdi tekstfelt - editerbart
selectedDb - keywordfelt - har availableDbs som valgmuligheder
(evt. saveoptions sat til \"0\" for en sikkerheds skyld)

    Dim ws As New NotesUIWorkspace
    Dim s As New NotesSession
    Dim db As NotesDatabase
    Dim uidoc As NotesUIDocument
    Dim doc As NotesDocument
    Dim filstreng As Variant
    Dim target As NotesDatabase
    Dim kopi As NotesDocument
    Dim files() As String
    Dim fileCount As Integer
    Dim tmpDb
    Dim library As New NotesDbDirectory(s.currentDatabase.Server)

    Set db = s.CurrentDatabase
    Set uidoc = ws.CurrentDocument
    Set doc = uidoc.Document

    fileCount=-1
    Set tmpDb=library.getFirstDatabase(DATABASE)
    While Not tmpDb Is Nothing
          \'if you only want to present databases of a certain type or in a special folder - this i the place to do the check
          fileCount=fileCount +1
          Redim Preserve files(fileCount)
          files(fileCount)=tmpDb.title & \"|\" & tmpDb.filePath
          Set tmpDb=library.getNextDatabase
    Wend

    If count<0 Then
          Messagebox \"Der var ingen databaser tilgængelige\"
          Exit Sub
    End If

    Set tmpDoc=New NotesDocument(db)
    Call tmpDoc.replaceItemValue(\"AvailableDBs\", files)
    If Not ws.DialogBox(\"Dialogboxform\",True,True,False,False,False,False,\"Vælg arkiveringsfolder\",tmpdoc) Then
          Messagebox \"Arkivering afbrudt\"
          Exit Sub
    End If

    fileString=tmpDoc.getItemValue(\"SelectedDB\")(0)

    Set target=New NotesDatabase(server, filestring)
    If Not target.isOpen Then
          Messagebox \"Arkiveringsdatabasen blev ikke fundet\"
          Exit Sub
    End If

    Call doc.send(False)
    Call doc.save(True, False)
    Set kopi = doc.CopyToDatabase(target)
    Call kopi.save(True,False)

%REM
her kan du så sætte en dialog ind, hvis der skal kopieres til en særlig brugervalgt folder:
dim tmpdoc as NotesDocument
set tmpdoc = db.CreateDocument
tmpdoc.folders = target.Folders

\'Lav en form med en Layout-region, eet skjult felt med multivalue, som hedder Folders
\'Og en Combo- eller listbox (navn her: folder) med data-formlen: Folders
call ws.DialogBox(\"Dialogboxform\",true,true,false,false,false,false,\"Vælg arkiveringsfolder\",tmpdoc)
folder = tmpdoc.folder
call kopi.PutInFolder(folder)
%END REM

Avatar billede spine Nybegynder
17. oktober 2001 - 16:02 #47
denne stump virker ikke
\'Lav en form med en Layout-region, eet skjult felt med multivalue, som hedder Folders
\'Og en Combo- eller listbox (navn her: folder) med data-formlen: Folders
call ws.DialogBox(\"Dialogboxform\",true,true,false,false,false,false,\"Vælg arkiveringsfolder\",tmpdoc)
folder = tmpdoc.folder
call kopi.PutInFolder(folder)
%END REM

      selve knappen returnerer fejlmeddelesen nonexisting document.
Avatar billede crohde Nybegynder
18. oktober 2001 - 09:20 #48
Den formular du bruger skal hedde \"Dialogboxform\"
(tjek selv dokumentationen, hvis du er i tvivl om de andre parametre)

Avatar billede spine Nybegynder
24. oktober 2001 - 11:59 #49
den finder godt nok formen nu, men formlen på dialogboksen (feltet folders) virker ikke, fejlen med operator or semicolon expected fremkommer før call i dette:
Folders
(HER!)call ws.DialogBox(\"Dialogboxform\",true,true,false,false,false,false,\"Vælg arkiveringsfolder\",tmpdoc)
folder = tmpdoc.folder
call kopi.PutInFolder(folder)

men jeg tror vi er tæt på. ,-)
Avatar billede spine Nybegynder
28. august 2002 - 23:30 #50
lukket, problemet er løst fra anden side.