Avatar billede victorflyv Nybegynder
10. september 2001 - 11:15 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Boot fra ISO-fil?

Jeg vil høre, hvordan jeg kan få min computer til at boote op på en cd-rom med en ISO-fil.
Da jeg kører med win 2000, har jeg forsøgt at boote fra cden, vha. en win 98 startdiskette, da win 2000 jo ikke har dos... men det hjælper ikke. Den siger det er en forkert systemfil, så jeg aner ikke hvad jeg skal gøre.
Somebody please help!

  Svar fra ljweb
10/09 2001 10:53:31    du skal brænde indholdet af ISO filen ud på en cd, det giver dig en eksakt kopi af den originale cd... hvis den så er bootable, fx et operativsystem, så kan du boote... er det et spil, så tvivler jeg på at du kan boote fra den !

  Kommentar fra victorflyv
10/09 2001 10:59:22    det er et operativ-system og den er brændt ud som ISA. Men hvordan kan jeg pakke ISO-filen ud, for derefter at brænde de nye filer?
Avatar billede tax Nybegynder
10. september 2001 - 11:23 #1
Mange CD brænder programmer kan tage en ISO fil som input og brænde indholdet på CDR. På den måde kan du få fat i dine filer.

Avatar billede limemedia Nybegynder
10. september 2001 - 11:28 #2
fx winoncd kan gøre det hvis du \"hiver\" en iso fil ind, så spørger den automatisk om den skal gemme indholdet af iso\'en eller selve isoen