Avatar billede redlance Nybegynder
10. september 2001 - 10:25 Der er 5 kommentarer

Problem med HP Officejet og Photoshop på Win2000Pro

Efter at have sat en HP Officejet psc 750 på en W2K Pro går alting fint. Printeren printer og scanneren scanner.
Men efter at have installeret Adobe Photoshop 6.01 og forsøger at scanne via den så fryser maskinen totalt. Ingen fejlmeddelelser, bare et totalt frys.
Efter genstart kan jeg gå tilbage til mig gamle grafik program og det vil stadig gerne hive billeder ind fra scanneren, alt ok, men så snart jeg forsøger med Photoshop igen fryser den totalt igen.
Forsøg på at disable McAfee antivirus speeder hele processen op men resultatet er det samme. Nu fryser den bare hurtigere end før.
Alle forslag og/eller brugbare referencer er velkomne.
Hardware: ASUS P3B-F, PIII-500, 384MB ram, ASUS APG-7100 grafikkort
System: Win2000 Pro SP2
Software: HP officejet software+TWAIN, Adobe Photoshop 6.01, McAfee Antivirus 5.21
Avatar billede dr.m Nybegynder
10. september 2001 - 10:28 #1
try this:

if Photoshop was the last thing installed, then reinstall SP2

if SP2 was the last thing installed, then reinstall PS

M
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. september 2001 - 10:34 #2
Har din printer en watchdog åben, så prøv at lukke for den og prøv Photoshop igen!
Avatar billede perj Nybegynder
10. september 2001 - 10:42 #3
Jeg kan anbefale dig at kontakte Adobes tekniske support

Alle registrerede brugere af Adobes produkter har mulighed for at få teknisk support.

Telefon og fax
Adobe har følgende supportnummer:
Tlf.: 33 31 37 32, Fax - 0046 680 71 15 93
Teknisk support er åben fra kl. 9.00 - 17.00.
Husk at have dit kundenummer ved hånden, når du kontakter supporten
(Kundenummeret får du ved registrering af Adobes produkter).

På Adobe Illustrator, Adobe Photoshop og Adobe Acrobat til UNIX kan du få teknisk support i England på
tlf.: +44 131 458 68 22, fax: + 44 131 458 69 99

Adobe Kundeservice
- Registering af kundenummer
- Problem med installation af opgraderinger eller serienummer,
tlf.: +46 680 71 67 30, fax: + 46 680-711 593

Avatar billede victorflyv Nybegynder
10. september 2001 - 10:56 #4
Jeg har haft samme problem som dig, blot ikke med Adobe, men med enkelte 3d-krævende winamp-plugins, men problemet er nok det samme. Mit problem skyldtes en fejl med mit VIA-chipset på mit ASUS mb. Jeg kører med g-force, som dig, og min frøs også, som du beskriver det.
Mit råd er: Opgrader din VIA-chipset driver på ASUS\'s hjemmeside.
Avatar billede rasta Nybegynder
11. september 2001 - 08:41 #5
En nem måde at slippe udenom ville være at scanne i et andet progtram, og derefter importere den indscannede fil...

/rasta