Avatar billede lakse Nybegynder
10. september 2001 - 10:13 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Forskellen mellem de forskellige win2000?

Er der nogen der kort kan beskrive hvor forskellen mellem de forskellige win2000 ligger?
Hvad de bruges til osv.
Det drejer sig om :
2000 pro.
2000 server.
Datacenter server.
2000 advanced server.
Avatar billede tommyf Nybegynder
10. september 2001 - 10:17 #1
Avatar billede jiggypoof Nybegynder
10. september 2001 - 10:18 #2
win2k pro er til arbejdsstationer
win2k server er en \"billig\" udgave af win2k adv
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. september 2001 - 10:18 #3
Det er hurtigere med denne genvej ;o)

http://www.microsoft.com/windows2000/

hentet fra ovennævnte link!
Avatar billede dr.m Nybegynder
10. september 2001 - 10:21 #4
Windows 2000 Professional (previously called Windows NT Workstation 5.0) is the mainstream desktop operating system, and is the version of Windows 2000 you will most likely use when connected to a network. It is also the version of Windows 2000 that you would order for a home computer. Windows 2000 Server (previously called Windows NT Server 5.0) is installed on a server to manage a network. Windows 2000 Advanced Server and Windows 2000 Data Center Server are more powerful versions of the server product and are intended for larger networks

M
Avatar billede vladimirr Nybegynder
10. september 2001 - 10:22 #5
Jeg ved ikke hvorfor, men jeg vil mene at navnene på de forskellige udgaver siger en del om deres brug...
Server er til server.. Pro er til professionelt arbejde (når man ikke vil have at det skal gå ned hele tiden..)
Jo, så er det også en formue til forskel i pris...
//Anders
Avatar billede lakse Nybegynder
10. september 2001 - 10:26 #6
ja tak...jeg kan s.. også godt smide et link og bede folk om selv at lede efter de informationer de skal bruge...
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2001 - 11:00 #7
Windows 2000 pro kan sammenligenes med windows 98/ME blot til brug i erhverslivet.

Windows 2000 Server famile, er et system der servicerer klienterne som kører windows 2000 pro/98/ME , og som har nogle faliliter som gør at disse systemer er egnet til at administrere netværk med klienter. Windows 2000 Server m.v kan dog også kører alm. programmer og spil.
Avatar billede tommyf Nybegynder
10. september 2001 - 11:00 #8
Hvad fabler du om? Du fik et link til et spørgsmål der omhandler præcis det du søger, du skal ikke lede - bare læse.
Avatar billede vladimirr Nybegynder
10. september 2001 - 11:30 #9
citat fra Snowball
03/06 2001 17:25:16    Der findes følgende versioner af Windows 2000:

Windows 2000 Professional

Windows 2000 Server

Windows 2000 Advanced Server

Windows 2000 Datacenter Server

Hvad de forskellige versioner bedst egner sig til kan du læse om på http://www.microsoft.com/windows2000/

Snowball
Avatar billede vladimirr Nybegynder
10. september 2001 - 11:31 #10
tommyf -> Helt enig, der er ikke noget galt i at give links, han kunne sku bare selv have søgt lidt på eksperten.
Avatar billede subcore Nybegynder
11. september 2001 - 05:42 #11
Windows 2000PRO er det der førhen hed WinNT 4.0 Workstation, Windows 2000 Server er primært til at drive en server eks. til FTP eller Counter Strike, Windows 2000 Advange Server er en meget advangeret udgave af Server udgaven med f.eks. SMTP server, pop3 server og http server.
Håber du har fået iden :)
-=SubCore=-
Avatar billede dr.m Nybegynder
11. september 2001 - 07:39 #12
CubCore >> Simply NOT true! pop3 on advanced server? pop3 is a part of a mail server like exchange and it can be installed on both win2k server and advanced server. all versions of windows 2000 have http and SMTP (even professional but limited to 10 users)

the only real noticeable difference between server and advanced server is that advanced can manage more CPUs

M
Avatar billede lakse Nybegynder
11. september 2001 - 12:09 #13
Tommy...du kan få 100 point for dit svar dat det ikke helt opfylder mine krav..hvad siger du til det?
Avatar billede Slettet bruger
11. september 2001 - 12:26 #14
http://www.microsoft.com/danmark/products/windows2000/ det må da være en fyllestgørende foklaring. Der kan man direkte læse omkring de forskellige windows 2000
Avatar billede tommyf Nybegynder
11. september 2001 - 15:26 #15
lakse >> Det er dig der står for pointfordelingen - ikke mig :o)
(Men selvfølgelig i orden)