Avatar billede svs Nybegynder
09. september 2001 - 21:16 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

hjælp til phpMyAdmin

Jeg forsøger at få  phpMyAdmin til at køre på mit \"hotel\" - det køre fint bortset fra at jeg ikke kan se nogle databser, og \"create database\" linket er ikke aktivt.

Jeg har sat variablen $cfgServers[1][\'only_db\'] til den sti jeg har fået oplyst af min udbyder, men det virker ikke.

Nogle forslag til hvad der kan være galt?
Avatar billede repsac Nybegynder
09. september 2001 - 21:17 #1
Sig mig har din udbyder ikke phpMyadmin liggende som standard???
Avatar billede htx98i17 Professor
09. september 2001 - 21:17 #2
prøv at fjern deet du har skrevet i only_db
og se så om du kan se nogle db\'er
Avatar billede htx98i17 Professor
09. september 2001 - 21:18 #3
repsac-> jeg kender flere hoteller der ikke har... hvor man selv skal sørge for det..
Avatar billede svs Nybegynder
09. september 2001 - 21:20 #4
Det hjælper ikke at slette det der står i only_db
Avatar billede repsac Nybegynder
09. september 2001 - 21:21 #5
=>htx: oki ... det har jeg godt nok aldrig oplevet. Selv gratis tjenester som f2s.com har det liggende ...
Avatar billede htx98i17 Professor
09. september 2001 - 21:22 #6
hehe okai...
Avatar billede htx98i17 Professor
09. september 2001 - 21:23 #7
har du tjekket om du er oprettet på mysqlserveren?
Avatar billede svs Nybegynder
09. september 2001 - 21:28 #8
Hvordan tjekker jeg det??

Avatar billede htx98i17 Professor
09. september 2001 - 21:28 #9
<? mysql_connect(\"host\",\"user\",\"pass\");
mysql_select_db(\"db_navn\");

?>
Avatar billede htx98i17 Professor
09. september 2001 - 21:29 #10
indsæt de rigtige værdier, og hvis den brokker sig er du ikke oprettet eller har ikke adgang...
Avatar billede svs Nybegynder
09. september 2001 - 21:31 #11
Der sker ingen ting når jeg køre ovenstående script - men der er måske fint nok?!
Avatar billede htx98i17 Professor
09. september 2001 - 21:33 #12
hvis du har indtastet de korrekte loginoplysninger og deen ik kommer med fejl,  så er den ok...

må vi se det første i config_inc.php i din phpmyadmin (er det ikke det filen hedder)
Avatar billede repsac Nybegynder
09. september 2001 - 21:33 #13
sæt en \"or die(mysql_error())\" bagefter og så om du er flyvende ...
Avatar billede repsac Nybegynder
09. september 2001 - 21:34 #14
=>htx: brokker den sig ikke kun hvis du sender den en query - som den så ikke kan sende ... ?
- det har jeg egetlig aldrig forsøgt ...
Avatar billede htx98i17 Professor
09. september 2001 - 21:35 #15
repsac det er jo så ik nødvendigt, den vil komme med fejl lige meget hvad :)) det plejer den i hvert fald at gøre ved mig
Avatar billede htx98i17 Professor
09. september 2001 - 21:36 #16
hmmm nu kommer jeg i tvivl...
Avatar billede svs Nybegynder
09. september 2001 - 21:36 #17
Den se således ud:
<?php
/* $Id: config.inc.php,v 1.33 2001/08/28 17:50:53 loic1 Exp $ */

/**
* phpMyAdmin Configuration File
*
* All directives are explained in Documentation.html
*/

/**
* Bookmark Table Structure
*
* CREATE TABLE bookmark (
*  id int(11) DEFAULT \'0\' NOT NULL auto_increment,
*  dbase varchar(255) NOT NULL,
*  user varchar(255) NOT NULL,
*  label varchar(255) NOT NULL,
*  query text NOT NULL,
*  PRIMARY KEY (id)
* );
*
*/

/**
* Your phpMyAdmin url
*
* Complete the variable below with the full url ie
*    http://www.your_web.net/path_to_your_phpMyAdmin_directory/
*/
$cfgPmaAbsoluteUri = \'http://www.aarhus-stiftscentral.dk/phpMyAdmin/\';

/**
* Server(s) configuration
*/
// The $cfgServers array starts with $cfgServers[1].  Do not use $cfgServers[0].
// You can disable a server config entry by setting host to \'\'.
$cfgServers[1][\'host\']          = \'localhost\'; // MySQL hostname
$cfgServers[1][\'port\']          = \'\';          // MySQL port - leave blank for default port
$cfgServers[1][\'socket\']        = \'\';          // Path to the socket - leave blank for default socket
$cfgServers[1][\'connect_type\']  = \'tcp\';      // How to connect to MySQL server (\'tcp\' or \'socket\')
$cfgServers[1][\'adv_auth\']      = FALSE;          // Use advanced authentication?
$cfgServers[1][\'stduser\']      = \'\'; // MySQL standard user (only needed with advanced auth)
$cfgServers[1][\'stdpass\']      = \'\'; // MySQL standard password (only needed with advanced auth)
$cfgServers[1][\'user\']          = \'aarhus_sti\';      // MySQL user (only needed with basic auth)
$cfgServers[1][\'password\']      = \'ladainspace\';          // MySQL password (only needed with basic auth)
$cfgServers[1][\'only_db\']      = \'aarhus_stiftscentral_dk_db\';          // If set to a db-name, only this db is accessible
Avatar billede htx98i17 Professor
09. september 2001 - 21:36 #18
men vi lader ham prøve :)
<? mysql_connect(\"host\",\"user\",\"pass\") or die (mysql_error());
mysql_select_db(\"db_navn\") or die (mysql_error());

?>
Avatar billede htx98i17 Professor
09. september 2001 - 21:39 #19
altså der er noget der i den phpmyadmin jeg ikke har set før, men deet kan self være at jeg har en gammel/ny version, hehe

Avatar billede svs Nybegynder
29. september 2001 - 17:22 #20
lukker