Avatar billede clh Nybegynder
09. september 2001 - 14:58 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Søgning i mysql tabel

Hej,

jeg vil lige hører om der er en der har et håndterlig script til at søge i en mysql databse med! Jeg er ikke en ekspert i PHP, så det skal være rimeligt nemt
Avatar billede myplacedk Nybegynder
09. september 2001 - 15:01 #1
Du søger bare med en helt almindelig SQL-query. fx:

SELECT name, email FROM names WHERE name = \'clh\'
Finder alle navne, der er \"clh\", og deres tilhørene email-adresse.

SELECT name, email FROM names WHERE name LIKE \'%clh%\'
Samme som ovenstående, men hvor navne INDEHOLDER \"clh\".
Avatar billede clh Nybegynder
09. september 2001 - 15:04 #2
Det er nu mere et helt script jeg mangler, med søgefelt og det hele!
Avatar billede myplacedk Nybegynder
09. september 2001 - 15:11 #3
<form action=\"soege.php\">
<input type=\"text\" name=\"soeg\">
</form>

soege.php:
<?
$sql = \"SELECT name, email FROM names WHERE name LIKE \'%$soeg%\'\";
// mysql_query osv...

Bare et eksempel, jeg har ikke taget sikkerhed osv. med.
Avatar billede stig69 Nybegynder
09. september 2001 - 15:19 #4
Noget i denne stil du søger?

$db = mysql_connec(\"SERVER\", \"BRUGER\", \"PASSWORD\")
  or die (\"Couldn\'t connect to server.\");

$db = mysql_select_db(\"DATABASE\", $db)
  or die (\"Couldn\'t select database.\");

$ResultGet = \"SELECT * FROM attribut ORDER BY etellerandet;\";

$Result = mysql_query($ResultGet)
  or die(\"Couldn\'t execute \");

Avatar billede clh Nybegynder
09. september 2001 - 15:22 #5
Ja, men jeg har brug for et helt script, med søgefelt, udskrivning på skærm, tilkobling til URL og hvad der ellers er på et søge script. Problemet er at jeg ikke selv er god til at koble det hele sammen!
Avatar billede myplacedk Nybegynder
09. september 2001 - 15:24 #6
Prøv at spørge under \"freelance\". Der sidder folk, som gerne vil arbejde for andre.
Her under \"PHP\" er det meningen at vi hjælper hinanden med at gøre tingene selv.

Når jeg laver arbejde sker det til en eller anden aftalt timepris. Men jeg bruger gerne tid på at hjælpe andre mennesker med at blive klogere.
Avatar billede clh Nybegynder
09. september 2001 - 15:25 #7
ok, det vil jeg lige prøve
Avatar billede stig69 Nybegynder
09. september 2001 - 15:58 #8
Prøv www.hotscripts.com - Der kan du finde det du skal bruge med enkelte rettelser