Avatar billede gaudi Nybegynder
09. september 2001 - 14:50 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Amiga OS???

Jeg undrer mig over hvorfor man ikke kan finde Amiga OS i listen af operativsystemer. Godt nok er det ikke verdens største OS - men det er absolut blandt de bedste af slagsen, og ydermere kommer det nye PPC Amiga OS 4.0 til november, og følges op af jævnlige store opgraderinger.

Amiga har store ting igang med deres styresystem, og fortjener så absolut en plads i listen. Det er trods alt et moderne OS, med snarlig multiprocessor support, og lign. skønne ting.

Amiga OS har fortjent det!! - og vil som sagt om 1-2 måneder komme i en ny skøn PPC udgave, med virtuel hukommelse, indbygget Internet/netværks understøttelse, moderne GUI, omfattende html dokumentation, etc.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
09. september 2001 - 14:55 #1
én ting er at det er et godt OS. En anden er målgruppen for en sådan kategori. Jeg tvivler på der er brugere nok af dette OS til at det berettiger en selvstændig kategori. Uanset OS\'ets kvalitet.

Se f.eks. beos. Det er mere udbredt end Amiga OS, og alligevel kommer der meget sjældent indlæg i denne kategori. Jeg tror Styresystemer/Generelt er den bedste løsning indtil OS\'et vinder større udbredelse.

NanoQ
Avatar billede gaudi Nybegynder
09. september 2001 - 15:02 #2
Hmmm......hvis man tager en generel vurdering i befolkningen, vil jeg vove den påstand at mange..rigtig mange kender navnet Amiga. Det tvivler jeg på er tilfældet med BeOS.

Anyway...så vil vi til november få en del svar på hvad amiga.inc har gang i, da der efter sigende skulle komme det nye PPC styresystem, men også en del Amigakloner fra diverse firmaer. Spændende....jeg glæder mig ihvertfald, da Amigaen altid har stået for mig som den første virkelige computer, og det har holdt helt op til nu!!
Avatar billede bullet! Nybegynder
10. september 2001 - 23:22 #3
Jeg er helt enig Amiga OS burde også være med på listen der er sikkert flere Amiga\'er i danmark end der er beos\'er kørende, plus det er en spændende tid vi går i møde med det nye snart kommende Amiga OS 4.0

Bullet!
Avatar billede NanoQ Nybegynder
11. september 2001 - 10:01 #4
Jeg er da helt enig i at det kommende OS kan blive spændende. Jeg kunne da også nemt forestille mig en AmigaOS kategori kan blive aktuel. Men prøv lige at se hvor mange indlæg der har været vedr. Amiga til dags dato. Det er meget få. Man kan lige så godt vente til behovet opstår :)

NanoQ
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
30. september 2001 - 13:56 #5
Brug \"generelt\" kategorier, hvis der kommer mange spørgsmål indenfor emnet, oprettes en seperat kategori.