Avatar billede gaudi Nybegynder
09. september 2001 - 10:39 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Multiboot probs

Hejsa

Jeg har lige haft installeret Win2000 på min comp. I forvejen kørte jeg Me. Jeg tænkte så at jeg ville prøve det famøse multiboot system, og installerede win2000, og fik ganske rigtigt også en bootmenu når jeg rebootede.

Jeg besluttede mig efter lidt tid til at droppe win2000 igen, og stødte der ind i problemet ingen snakker om.......HVORDAN afinstallerer man så lige sådan en størrelse igen.

Nå jeg er ikke den smarteste i verden, så jeg nakkede simpelthen bare alt win2000 fra harddisken, og håbede så at bootmenuen var forsvundet, og WinMe bare startede som den plejede. Men nej! - bootmenuen klager nu over den manglende win2000!!

Er der nogen her der kan forklare mig hvordan jeg nulstiller den hersens bootting, så systemet bare kører WinMe som det plejer.

Avatar billede makse Nybegynder
09. september 2001 - 10:41 #1
Start op på en Windows ME bootdisk og skriv Sys C:

Hent den evt. her: http://www.user-friendly.net/ftp/pub/Boot%20Disks/bootme.exe
Avatar billede zee Nybegynder
09. september 2001 - 10:41 #2
Åben filen boot.ini som ligger i roden af din boot HD.
Der kan du se og ændre bootmenuen.
Avatar billede gaudi Nybegynder
09. september 2001 - 10:51 #3
Jeg forstår ikke de ting i foreslår. Den ene siger at jeg skal bare skrive sys c: 0g??????

Den anden siger jeg skal finde en fil jeg ikke aner hvor ligger og som systemet ikke kan finde.???
Avatar billede makse Nybegynder
09. september 2001 - 10:55 #4
Programmet Bootme.exe opretter en bootdisk, som du så skal starte op på.

Når du så har gjort det, og står ved A:\\> skal du skrive \'Sys C:\'
Systemet vil så bliver overført til harddisken, og bootmenuen skulle gerne forsvinde.

Avatar billede gaudi Nybegynder
09. september 2001 - 11:17 #5
Det lykkedes \"Makse\" - tusind tak for hjælpen. Hvordan får du nu dine point......og hvordan virker det pointræs egentlig.

Gaudi
Avatar billede makse Nybegynder
09. september 2001 - 11:19 #6
Du kan kun give point, når der er givet et svar.
Det fik du så her. :)

Du behøver ikke at give 200 point, da det er lidt rigeligt.

Du kan lave et svar selv, og dele pointene mellem os, ved at trykke på \'avanceret\'.