Avatar billede bocker Nybegynder
28. januar 2000 - 21:40 Der er 1 løsning

Hvad bruges .AbsolutePosition til?!?!?!?

Jeg har lige et par spørgsmål´. Hvad bruges følgende 3 ting til?

.Filter
.AbsolutePosition
.CursorLocation

Det er til database løsninger.
Avatar billede lundholm Nybegynder
28. januar 2000 - 23:29 #1
Hejsa

Det du søger er information om cursors oprettet via ADO. Forestil dig du har et recordset ved navn oRs.

oRs.Filter() filtrerer dit recordset, ganske som hvis du brugte 'like' i dit SQL select statement før du åbner en cursor til databasen.

oRs.AbsolutePosition(intNumber) går til en absolut position i recordsettet. Forestil dig du har 1000 records. oRs.AbsolutePosition(500) vil gå til position 500 i recordsettet med udgangspunkt fra position 0. Modsat kan man også bruge oRs.Move(-500) eller oRs.Move(500) som alternativ.

Husk at absoluteposition oftest kræver en dynamisk cursor. Specielt hvis du skal gå tilbage i et recordset.

oRs.Cursorlocation fortæller dig hvor i dit recordset du står p.t.