Avatar billede emborg Nybegynder
22. maj 1999 - 15:38 Der er 12 kommentarer

Anvendelse af WHERE i QUERY''s

Jeg ’bøvler’ lidt med nedenstående query. Selvom den er skrevet ’skrub’ forkert er jeg sikker på at, den viser hvad det er jeg vil. Er der en venlig sjæl som vil rette den. (-:

Query = "SELECT * FROM Aktiviteter Where AktStart >” & Dato & ”AND AktSlut <” & Dato
Avatar billede Dan Nim Seniormester
22. maj 1999 - 16:19 #1
Hvad for en fejl får du ?

Hvorfor har du 2 ' ???

Prøv med

Query = "SELECT * FROM Aktiviteter Where AktStart >" & Dato & "AND AktSlut <" & Dato

Virker det ?

Husk! Der skal ikke ' om TAL.
Avatar billede emborg Nybegynder
22. maj 1999 - 17:01 #2
Jeg ved ikke hvorfor det ligner at jeg har brugt ' !?

Det er " som er anvendt.

Jeg får forsat følgende fejl:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers fejl '80040e10'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access 97 Driver] Too few parameters. Expected 2.

Følgende er hele koden:

<html>
<head>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="styles.css">
</head>

<!-- #include file="bl312.inc" -->

<% Dim Connect, Query, Class, Dato %>

<% Dato = Request("dato") %>

<font size=5 face="Arial,Helvetica"><b>Igangværende BL 3-12 Sager<p>
<%= "d." & Dato%><p></b></font>

<%
Set Connect = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
  Connect.Open "Bl312"

  Query = "SELECT * FROM aktiviteter Where AktStart >" & Dato & "AND AktSlut <" & Dato

  Set Class = Connect.Execute(Query)
%>

<% Do While Not Class.EOF %>

<%=Class("BlAktNavn")%>
<br>

<% Class.MoveNext
Loop %>

</body>
</html>
Avatar billede Dan Nim Seniormester
22. maj 1999 - 17:08 #3
orr, den fejl !

Er du 110% sikker på at "BlAktNavn" findes i din database ?????

Det er meget tit det som går galt i det tilfælde !!!

Avatar billede emborg Nybegynder
22. maj 1999 - 17:46 #4
Jeg er 120% sikker. ja, jeg syntes også at det er mystisk.
Men jeg er 130% sikker på at det er Query'en for hvis jeg skriver:

Query = "SELECT * FROM aktiviteter Where AktStart >" & Dato

Så virker det uden problemer.
Avatar billede a Nybegynder
22. maj 1999 - 21:02 #5
Prøv evt. med.
SELECT * FROM aktiviteter WHERE (AktStart > " & Dato & " AND AktSlut < " & andenDato & ")
Datoen skal vel være forskellig??
AktStart > idag OG < idag
Avatar billede Dan Nim Seniormester
22. maj 1999 - 21:42 #6
Er du også 120% sikker på at "AktSlut " er i databasen ?????.

Det skal være stavet på samme måde !

Og at AktSlut er TAL !
Avatar billede rasbeck Nybegynder
23. maj 1999 - 12:13 #7
Nu har jeg kigget lidt på disse svar. Jeg har taget dit allerførste forslag, og ændret een ting. Jeg har sat et mellemrum ind før AND, da der ellers kommer til at stå en dato og et AND uden mellemrum. Det kunne meget vel være dit problem.

Query = "SELECT * FROM Aktiviteter Where AktStart >” & Dato & ” AND AktSlut <” & Dato

.rasmus
Avatar billede Dan Nim Seniormester
23. maj 1999 - 12:55 #8
rasbeck....forfanden.

Du er jo slet ikke så dum.
Avatar billede Dan Nim Seniormester
23. maj 1999 - 12:56 #9
emborg...hvis det virker, så afvis mig venligts og få "rasbeck" til at svare.

Det er jo tros alt ham som kom med det rigtige svar !
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 1999 - 08:17 #10
Query = "SELECT * FROM Aktiviteter Where AktStart > #" & Dato & "# AND AktSlut < #" & Dato & "#
Avatar billede thomas Nybegynder
25. maj 1999 - 09:08 #11
Jordan for fanden, du har rodet for meget med Access ;-) du behøver ikke at bruge # omkring datoer, og det virker desuden heller ikke med SQL server og Oracle der bruger man ' , ligesom med tekst felter!

Avatar billede burningice Nybegynder
28. oktober 2002 - 13:25 #12
Luk