Avatar billede cpfrande Nybegynder
08. september 2001 - 15:19 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Store eller små bokstaver i PHP !

Hey !

Hvilken kode kan gøre sådan at det er ligemeget at et brugernavn er med små eller store bokstaver ?

Altså hvis man skriver Frande kan man godt logge ind med brugeren frande istedet og en anden kan så ikke oprettet en bruger ved navn frande og det ?

Hvordan gør man det ??

Hjælp mig plz !
Avatar billede ztyxx Nybegynder
08. september 2001 - 15:24 #1
jeg tror mere at det kommer an på om serveren er casesensitiv, end at kunne få PHP til at være ligeglad
Avatar billede mkelle1 Nybegynder
08. september 2001 - 15:24 #2
Hej cpfrande

Funktionen:

strtoupper(\"din_string\")

returnerer en string hvor alle bogstaver er gjort til store bogstaver. Hvis du samtidigt har brugt samme funktion når du gemmer brugernavnet, så er det ligegyldigt om du skriver fRande, frandE, FRANdE, de vil alle blive konverteret til FRANDE

Hilsen

Mads
Avatar billede cpfrande Nybegynder
08. september 2001 - 15:26 #3
mkelle1 kan du lave det sådan at det istedet er SMÅ bokstaver istedet for de store ?
Avatar billede wizprod.com Nybegynder
08. september 2001 - 15:27 #4
f.eks.

if ($foo == strtolower($bar)) {

//do things

}
Avatar billede mkelle1 Nybegynder
08. september 2001 - 18:20 #5
Som wizprod.com skrev.

Mads
Avatar billede cpfrande Nybegynder
09. september 2001 - 10:58 #6
Wizprod.com ->>
Jeg brugte funktionen fra din funktion !
Jeg brugt bare
$bruger == strtolower($bruger)

;)

Du får de velfortjente points !
Avatar billede wizprod.com Nybegynder
09. september 2001 - 11:38 #7
takker