Avatar billede kenpal Nybegynder
08. september 2001 - 11:23 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hjælp min side er nede...

Jeg er ved at skifte webhoteludbyder og har nu fået en database forbindelse som jeg ikke kan få til at virke. Jeg kaldte access 2000 databasen via en include fil som før så således ud:

set conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
    set rs = Server.CreateObject(\"ADODB.Recordset\")
    Set objRec = Server.CreateObject(\"ADODB.Recordset\")

    sConnStats = \"Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Persist Security Info=False;Data Source=\" & Server.MapPath(\"/log/stats.mdb\")
    sConnUsers = \"Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Persist Security Info=False;Data Source=\" & Server.MapPath(\"/log/users.mdb\")
    sConnProjects = \"Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Persist Security Info=False;Data Source=\" & Server.MapPath(\"/log/projects.mdb\")
    sConnFeedback = \"Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Persist Security Info=False;Data Source=\" & Server.MapPath(\"/log/feedback.mdb\")
    sConnSamples = \"Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Persist Security Info=False;Data Source=\" & Server.MapPath(\"/log/samples.mdb\")
    sConnExpert = \"Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Persist Security Info=False;Data Source=\" & Server.MapPath(\"/log/ekspert.mdb\")
    sConnClassified = \"Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Persist Security Info=False;Data Source=\" & Server.MapPath(\"/log/XcClassifiedLite.mdb\")

Nu har jeg fået AZERO som udbyder og deres setup skulle se således ud:

  \'OLEDB kald til Access 2000
  strConnect = \"Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=d:\\home\\FtpBrugernavn\\db\\database.mdb;\"

Hvordan skal mit databasekald foroven helt konkret se ud?
Avatar billede eagleeye Praktikant
08. september 2001 - 12:39 #1
Disse skulle gerne viker har selv en database på en hjemmesde hos azero: Jeg har bare skiftet database fil navnet og bruger navn ud:
sConnStats = \"Data Source=\" & \"d:\\home\\DITBRUGERNAVN\\db\\stats.mdb\" & \";Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;\"
sConnUsers = \"Data Source=\" & \"d:\\home\\DITBRUGERNAVN\\db\\users.mdb\" & \";Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;\"
sConnProjects = \"Data Source=\" & \"d:\\home\\DITBRUGERNAVN\\db\\projects.mdb\" & \";Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;\"
sConnFeedback = \"Data Source=\" & \"d:\\home\\DITBRUGERNAVN\\db\\feedback.mdb\" & \";Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;\"
sConnSamples = \"Data Source=\" & \"d:\\home\\DITBRUGERNAVN\\db\\samples.mdb\" & \";Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;\"
sConnExpert = \"Data Source=\" & \"d:\\home\\DITBRUGERNAVN\\db\\ekspert.mdb\" & \";Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;\"
sConnClassified = \"Data Source=\" & \"d:\\home\\DITBRUGERNAVN\\db\\XcClassifiedLite.mdb\" & \";Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;\"
Avatar billede kenpal Nybegynder
08. september 2001 - 16:26 #2
eagleeye, home er det standard hos azero? og hvad sker der når jeg fjerner: Persist Security Info=False;Data  ?
Avatar billede eagleeye Praktikant
08. september 2001 - 17:40 #3
For at være ærlig ved jeg ikke helt hvad den betyder. Jeg bare jeg har ikke haft problemmer uden Persist Security Info.
Jeg har kan ikke umiddelbart finde nogle hvad det helt præsist betyder.
Jeg kan finde en del connection samples hvor Persist Security Info er med og sat til true/false og andre eksempler hvor Persist Security Info ikke er med.
Alle de eksempler jeg har fundet hos Microsoft er uden Persist Security Info.
Avatar billede eagleeye Praktikant
08. september 2001 - 17:41 #4
Ja
d:\\home\\FTP-bruger\\db\\

er standard hos azero
Avatar billede kenpal Nybegynder
08. september 2001 - 17:53 #5
Tak for svar - jeg prøver
Avatar billede kenpal Nybegynder
08. september 2001 - 17:58 #6
Undskyld - jeg kal lige have det ind med skeer... Bliver dette så en løsning? Eller skal jeg ændre noget i linien Rs4.Open...

Set Rs4 = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
  DBPath = \"Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=d:\\home\\mit-navn\\db\\banner.mdb;\"
  Rs4.Open \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; \" & DBPath
Avatar billede eagleeye Praktikant
08. september 2001 - 23:42 #7
MS Jet OLEDB er alternativ connection til/og bruges i steded for MS Access Driver.

Set Rs4 = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
DBPath = \"Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=d:\\home\\mit-navn\\db\\banner.mdb;\"
Rs4.Open DBPath

Kik evt. het: http://www.simongibson.com/intranet/adooledb/adooledb.html  for DSN-less connection. Der er et eksemple med MS Jet Driver.