Avatar billede mathiasiversen Nybegynder
07. september 2001 - 22:14 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

linke videre fra oversigt

hej

Situation:
Jeg har en søge funktion - her får jeg x antal poster frem (det er kun navnet der vises). Nu vil jeg gerne have at hver af disse poster linker videre til en side hvor der er plads til at skrive alt data ned fra posten - dette skal gøres i textareas. Hvordan gør jeg dette.

det må være noget med at jeg sender et id videre til en ny side når jeg trykker på linket - men hvordan gør jeg dette!

mvh mathias
Avatar billede walla_fantomet Nybegynder
07. september 2001 - 22:17 #1
Eks: sidemedaldata.asp?id=<%= recordset(\"id\") %>

Avatar billede mathiasiversen Nybegynder
07. september 2001 - 22:18 #2
kan du ikke forklare lidt nærmere - jeg er rimelig usikker i asp!
Avatar billede walla_fantomet Nybegynder
07. september 2001 - 22:20 #3
På siden sidemedaldata.asp skal en af de første koder være id = Request.QueryString(\"id\") så er id på den post du vil have ud gemt i variabelen id.
Avatar billede walla_fantomet Nybegynder
07. september 2001 - 22:23 #4
Ok, du har to .asp filer den ene kalder vi oversigt.asp den anden aldata.asp.

Har du foresten ICQ, så vil det hele være lidt nemmere
Avatar billede walla_fantomet Nybegynder
07. september 2001 - 22:30 #5
Når du så laver en liste/tabel med alle navnene skal hvert navn så være et link til aldata.asp, efter at du har skrevet filnavnet skal der tilføjes en Querystring, eller en variabel der bliver sendt med. Det hele gøres sådan her:
<a href=\"aldata.asp?id=(i stedet for denne parentes skal du så få dit ASP script til at skrive id nummeret på den pågældende post)\">Navn</a>

Det kunne så komme til at se sådan her ud:
<a href=\"aldata.asp?id=33\">Benny Brian</a>

Mit ICQ nummer er: 129123678
Avatar billede mathiasiversen Nybegynder
08. september 2001 - 08:33 #6
Ok, den er jeg med på, men hvordan kan jeg gøre dette så den laver et nyt link for hver post?
Avatar billede walla_fantomet Nybegynder
08. september 2001 - 08:41 #7
<% Do until recordset.eof
%>
<a href=\"aldata.asp?id=<%= recordset(\"id\") %>\"><%= recordset(\"navn\") %></a>

<% recordset.movenext
loop
%>
Avatar billede mathiasiversen Nybegynder
08. september 2001 - 09:24 #8
LØSNINGEN BLEV:
<!--#include file=\"makeconn.asp\"-->
<%
\' SQL forespørgsel
strSQL = \"Select * From stamfil Order by KOB\"
\' Udfør forespørgsel (rs indeholder nu resultatet)
Set rs = Conn.Execute(strSQL)
%>

<%
Do until rs.EOF
%>
<a href=\"findmålgruppemodtag.asp?id=<%= rs(\"ID\") %>\"><%= rs(\"Virksomhedsnavn\") %></a>

<% rs.movenext
loop
%>
<%
\' Luk recordset
rs.Close
Set rs= Nothing

\'luk database forbindelse
set Conn = Nothing
%>
Avatar billede eagleeye Praktikant
08. september 2001 - 11:22 #9
jeg vil nok undgå æ,ø og å i filnavnet.
Avatar billede walla_fantomet Nybegynder
08. september 2001 - 11:26 #10
Der er rigtigt, havde jeg slet ikke lagt mærke til da min fokus på ASP koden!
Avatar billede mathiasiversen Nybegynder
08. september 2001 - 11:48 #11
takker - ændre det - havde bare også lige til at starte med mere fokus på at få det til at virke!