Avatar billede willi Nybegynder
07. september 2001 - 08:37 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

Printerdeling

Hej.
Jeg har Windows 2000 Proff. men på andre maskiner også Windows 98. Printerne er koblet på Win2000 maskinen. Men når jeg ønsker at dele dem Kontrolpanel/Printere/Egenskaber/Ydderligere drivere kommer der besked om at Windows vil have cd\'er med W2000 advanced server extension.
Jeg syns\' godt nok at det er lidt voldsomt hvis det er nødvendigt at købe denne cd for blot at dele printerne så Win98 programmerne kan udskrive på printerne tilsluttet Win2000.

er der nogen som har andre forslag?
Avatar billede snaps Nybegynder
07. september 2001 - 08:41 #1
Hvis du åbner en kommandopromt på din/e 98 maskiner, kan du definere stien til 2000 maskinen
net use lpt1: \\\\maskinnavn\\printernavn
net use lpt2: \\\\o.s.v.
Prøv det!
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2001 - 08:50 #2
Gå ind under egenskaber for printer og del den som du deler mapper.

Herger finder du printeren på netværket fra dine klient pc\'er og beder om at få den installeret. Så vil du højst sansynligt blive bedt om at installer det nødvendige printersoftware til windows 98, også skulle det være ok. Virker fint her hos mig.
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2001 - 08:50 #3
Jeg har både windows 95 /98/2000 som klienter.
Avatar billede wave Nybegynder
07. september 2001 - 13:47 #4
beskeden du modtager -- kan du være ligeglad med- den spørger på rent dansk bare om hvor den kan finde driverene til din printer.. så det eneste du skal gøre er at sætte cdén i med de 95/98 printerdrivere... \" de orginale der er leveret med printeren\" så virker den ...
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2001 - 15:20 #5
Den skal ikke under windows 2000 spørge om efter at printer er installeret. Dette sker ved selve installationen af windows 2000.
Avatar billede wave Nybegynder
07. september 2001 - 15:43 #6
Når du ønsker at dele printer med andre end 2000 klienter eks. 95/98 skal der installeres additionel sortware !!!! og det er der du modtager beskeden !!!!  sæt cdén i  95/98 printerdrivere.. når du modtager beskeden !!!!
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2001 - 16:01 #7
wave det er også det jeg skriver :o)
Avatar billede willi Nybegynder
08. oktober 2001 - 12:12 #8
Hej. Beklager jeg ikke har reageret. har lige skimmet og vender tilbage iaften.
Willi