Avatar billede carstenr Nybegynder
06. september 2001 - 21:40 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Lille justering af denne makro...

Hej!

Er der nogen der ved hvordan denne makro, markerer alle række minus den sidste række?
Mit problem er at jeg ikke ønsker at markerer den sidste række, fordi antallet af række varierer.

Range(\"D7:AH7\").Select
Range(Selection, Selection.End(xlDown)).Select

Hilsen Carsten
Avatar billede splyf Nybegynder
06. september 2001 - 21:44 #1
Range(\"D7:AH7\").Select
Range(\"D7:AH65535\").Select
Avatar billede carstenr Nybegynder
06. september 2001 - 22:49 #2
Hov, jeg tror jeg ikke har vejledt men \"vildledt\".
Ved funktionen Selection.End(xlDown)).Select
gør at den markerer fra d7 til ah7 og nedefter hvis der står data i rækkerne nedenunder. Det er fint nok, men jeg ønsker at dette sker, blot makroen ikke tager den sidste række med dat med.

Håber det lysnede :)
Avatar billede bak Seniormester
06. september 2001 - 23:28 #3
tilføj denn linie:
Selection.Offset(-1, 0).Select
Avatar billede carstenr Nybegynder
07. september 2001 - 09:01 #4
-------->Bak
Det gør dog at den rykker hele markeringen, således at den markerer D6:ah6, men kompenserer for det ved at ændre range til d6:ah6, så pointne er dine.

Vil dog gerne give lidt ekstra point, hvis der er en der har en anden løsning.
Avatar billede bak Seniormester
07. september 2001 - 09:56 #5
carstnr > beklager, må have været lidt træt
dette skulle være bedre.
Selection.Resize(Selection.Rows.Count - 1, Selection.Columns.Count).Select