Avatar billede kinguru Nybegynder
06. september 2001 - 21:35 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hjælp mig, problemer!!!

Jeg er igang med at udvikle en side... Så laver jeg noget med access databaser, hvor jeg ligger en ud, og henter noget data ind fra databasen ind på siden, det virker også fint, så laver jeg lidt om og opdatere databasen og nogle sider, og så går det hele i fuck når jeg prøver at få forbindelse til databasen, IE g¨r bare i stå!!! Og hvis jeg prøver at gå ind et andet sted på min side, eller på udbyderens side (www.friserverplads.dk) så dur det ikke, så skal jeg lukke ALLE IE før friserverplads.dk virker igen...
Så tænkte jeg bare at det var friserverplads.dk, så jeg prøvede bare en anden gratis udbyder, og det samme problem kom der, og der er ikke fejl i kode, for den samme kode har virket før, og IE siger heller ikke kode 500 fejl!!!
Er det noget med min pc at gøre??? Eller hvad er det der går galt??? P.s jeg bruger Internet Explorer (IE) 6.0!!!
Avatar billede keysersoze Guru
06. september 2001 - 21:39 #1
har du testet det lokalt på din egen maskine først???

og hvordan ser koden ud?
Avatar billede kinguru Nybegynder
06. september 2001 - 21:40 #2
Nej for det er sådan at jeg ikke lige har forstand på at sætte min maskine op til at kører ASP server i Windows XP!!!

---KinGuru---
Avatar billede kinguru Nybegynder
06. september 2001 - 21:41 #3
Koden ser sådan her ud!!!

<%
Set Conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
Conn.Open \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=\" & Server.MapPath (\"database.mdb\")& \";\"
strSQL = \"Select * from beskeder Order By Id Desc\"
Set rs = Conn.Execute(strSQL)

t = 1

Do until t = 2
strModtager = rs(\"modtager\")
If strModtager = strNavn Then
Response.Write rs(\"emne\")
End if
If rs.EOF Then
t = 2
End if
Loop

Conn.Close
Set Conn = Nothing
%>
Avatar billede keysersoze Guru
06. september 2001 - 21:42 #4
er det ikke under selve opdateringen det går i står?
Avatar billede kinguru Nybegynder
06. september 2001 - 21:43 #5
Nej det er ikke en opdatering, det er imens siden bliver loadet!!!
Avatar billede keysersoze Guru
06. september 2001 - 21:48 #6
skrev du ikke at det var lige efter at du havde opdateret noget i databasen at det gik galt?
Avatar billede kinguru Nybegynder
06. september 2001 - 21:59 #7
Nej jeg havde lavet om på databasen... Og så gik det galt!!! Jeg prøvedeså at lave en helt ny fra bunden, men det virkede stadigvæk ikke!!!
Avatar billede keysersoze Guru
06. september 2001 - 22:11 #8
først og fremmest skulle du måske se om ikke IIS er med på XP...

dernæst - det er lidt svært for mig umiddelbart at se en grund til fejlen... men HAR det virket kan du entet ikke opbygge databaser - eller også har du ændret noget i scriptet...
Avatar billede kinguru Nybegynder
06. september 2001 - 22:17 #9
Tjaaa, jeg bruger access til at opbygge databasen, og den har altid virket, og jeg har ikke ændret i scriptet!!!
Avatar billede kdadk Nybegynder
06. september 2001 - 23:20 #10
Downgrade fra XP og prøv igen, alt kan jo ikke være fejlfrit, ej heller XP. Måske har vi et nyt problem her ????
Avatar billede kinguru Nybegynder
07. september 2001 - 08:26 #11
Arghhhhh, jeg hader at skulle til alt det pis igen!!! Men hva faen... Men altså alle andre steder hvor jeg har lavet andre sider som bruger databaser, virker det fint, og de databaser er også lavet imens jeg har brugt Windows XP!!!
Avatar billede kinguru Nybegynder
30. september 2001 - 20:40 #12
Avatar billede kinguru Nybegynder
30. september 2001 - 20:41 #13
Hmm jeg fandt selv ud af fejlen... Det var intet at gøre med Windows Xp at gøre, eller serveren eller noget, der manglede bare en lille kode: \"rs.MoveNext\" uden den, laver den jo bare en løkke, og så går lortet ned!!! :o)