Avatar billede kimstaal Nybegynder
21. maj 1999 - 20:57 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Endnu et DB prob...

Hejsa. Jeg har følgende kode:
---Kode---
<% Set DB = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
  DB.ConnectionString = "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};" & "DBQ=c:\Inetpub\wwwroot\nd\database\film.mdb;" & "DefaultDir=c:\Inetpub\wwwroot\nd\database\;" & "FIL=MS Access;"
%>
  <%dim m, SQL%>
<%m = Request("navn")%>
<HTML>
<HEAD>
<TITLE></TITLE>
</HEAD>
<BODY>
<% DB.Open %>
<% SQL = "SELECT * FROM Film WHERE (ID6 LIKE ''m'') ORDER BY ID6;"
  Set RS = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
  RS.Open SQL, DB, 3, 3
%>
<% do while Not RS.eof %>
<%=RS("Indhold")%>
<%  rs.MoveNext
  loop
  Set RS = Nothing
  Set DB = Nothing %>
<% DB.Close %>
</BODY>
</HTML>

Den giver denne fejlmedd.

---Fejl medd.---
Der opstod en Microsoft VBScript-kørselsfejl fejl ''800a01a8''
Et objekt er obligatorisk: ''DB''
/nd/db1.asp, linje 29

Hvad er der galt. Ps jeg er temmelig ASP newbee, så et lidt fyldigt svar ville være rart :-))
/kim
Avatar billede Dan Nim Seniormester
21. maj 1999 - 21:27 #1
Det ser ud til at du er "helt" ny i Databaser.

Tag et kig på http://netcoders.dk/articles.asp?mode=redirect&article_id=24

Så kan du se hvordan du connecter til en database !!!
Avatar billede kimstaal Nybegynder
21. maj 1999 - 21:32 #2
Ja...jeg startede i mandags :-)
Det var jo egentlig ikke et svar på mit spørgsmål, men et skub i den rigtige retning, men her er dine points alligevveller.
/kim
Avatar billede Dan Nim Seniormester
21. maj 1999 - 21:45 #3
Nej. Jeg gav dig ikke et fuldt svar.

Men den måde du connecter til din database på, er på MEGA bøvlet måde, så jeg prøver bare at vise dig en LET måde at gøre det på :o)
Avatar billede mortenb Nybegynder
21. maj 1999 - 23:42 #4
Brug den her
det er en såkaldt DSN-less connection, der kræver at din database ligger i samme dir som din database

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
conn.Open "DBQ="&(Server.MapPath(".")) &"\kalender.mdb; DefaultDir=DBQ="&(Server.MapPath(".")) &"\;Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};"