Avatar billede jan123 Nybegynder
06. september 2001 - 16:24 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

parallelport program eksempel

Jeg prøver at lave et lille program (Borland C++ 5 / Windows) til at sende en byte til paralelporten, og har prøvet at downloade WININ.H men jeg kan ikke få den til at virke, kommer hele tiden med den samme fejlmeddelelse...

Er der nogen der gider at lave et lille programeksempel der skriver en byte til 0x378 med eller uden WINIO.H

Alt hvad jeg har brug for er i realiteten en fungerende sourcekode.

På forhånd tak for hjælpen

koden sendes til sales@brinck.dk
Avatar billede martinskou Nybegynder
06. september 2001 - 16:27 #1
Det er sikkert simpelt på win95/win98, men hvis programmet skal bruges på nt/2000 skal det nok skrives som en device driver.
Avatar billede jan123 Nybegynder
06. september 2001 - 16:32 #2
i første omgang skal det kun bruges til 9x
Avatar billede futter2 Nybegynder
06. september 2001 - 19:47 #3
For winNT og 2000 kan der ikke skrives direkte til porten, men her er et link til en gut der har lavet en gratis devicedriver, jeg har prøvet den og den virker fint.  http://diskdude.cjb.net

Til win98 kan der vis nok bruges en standard c funktion, jeg mener at den hedder port eller portio.

Avatar billede futter2 Nybegynder
06. september 2001 - 19:53 #4
standard funktionen hedder outportb og er erklæret i dos.h
Avatar billede futter2 Nybegynder
06. september 2001 - 19:55 #5
eller outport hvis det er en WORD der skal skrived. For at læse hedder funktionerne inportb og inport.
Avatar billede soepro Nybegynder
07. september 2001 - 08:30 #6
Jeg har et komplet program i BCB 4.0. Du kan hente det fra http://hjem.get2net.dk/soepro/download/LptIO.zip. Den indeholder både BCB source, ikoner og .EXE fil.
Avatar billede soepro Nybegynder
07. september 2001 - 08:41 #7
Har i I/O kort til indbygning i en PC\'er ??? Jeg tænker på et kort med et antal input-porte og outputporte der kan tilsluttes dill-relæer og dermed bruges til at styre f.eks. igangsætning af maskiner, tænd/sluk af lys, varme osv. Der skal være f.eks. 5V/200ma på porten når den er \"tændt\" og porten skal forblive tændt, indtil den bliver slukket igen.
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
08. september 2001 - 11:31 #8
Åben LPT-porten som en fil og så skriver du bare løs!
/Tommy
Avatar billede jan123 Nybegynder
10. september 2001 - 11:32 #9
Hej Soepro
Tak for eksemplet det var lige hvad jeg ledte efter.

/Jan123